Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevX4
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-08 23:32
Hoi Tweakers,

Recent is mijn 'oude' graka (Club3D HD 6950) overleden. Na bijzonder veel artifacts in verschillende games en in Windows zelf. Vervolgens besloot ik een nieuwe graka aan te schaffen en verder niets aan mijn systeem te veranderen, omdat het voor mij nog prima voldoet.

Mijn huidige setup is:

Gigabyte GA-990FXA-UD3 (uit 2011)
MSI R9 380 4GB (Nieuw sinds 25-08-2016)
AMD Phenom(tm) II X4 955 (uit 2011)
8GB Kingston HyperX Fury (02-11-2015)
Coolermaster ? 650W (uit ~2011?)
Windows 7 - 64-bit

Drivers op dit moment zijn AMD Radeon Crimson 16.9.1 (update naar 16.9.2 is mogelijk)

Nu naar de kern van mijn probleem:
Op het moment dat ik mijn pc opstart zit de BIOS message vol met artifacts. In Windows zijn er verder geen problemen. GTA V en andere games kan ik uren spelen zonder problemen (met prima settings), de pc/graka overhit niet (voor zover ik weet) en er zijn dan geen artifacts te zien.

FurMark heb ik net ook nog gedraaid, geeft geen problemen.

Ik in een ander topic nog iets gelezen over stof in het GPU slot, heb ze beide schoongemaakt en getest, situatie blijft hetzelfde.

Ik ben benieuwd of jullie ideeën hebben!

| www.sawmedia.nl |

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Laatst online: 02-09 13:25
Hoe is je scherm aangesloten? Als dat iets analoogs is of een hele dunne digitale kabel zou het ruis kunnen zijn. Bij digitaal is het niet gebruikelijk, maar ik heb raardere dingen gezien :)

Daarnaast voor de zekerheid, dat moederbord doet nog echt een BIOS (op 640x480 of iets dergelijks, enkel met toetsenbord) en geen UEFI toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevX4
Xudonax schreef op zondag 25 september 2016 @ 20:00:
Hoe is je scherm aangesloten? Als dat iets analoogs is of een hele dunne digitale kabel zou het ruis kunnen zijn. Bij digitaal is het niet gebruikelijk, maar ik heb raardere dingen gezien :)

Daarnaast voor de zekerheid, dat moederbord doet nog echt een BIOS (op 640x480 of iets dergelijks, enkel met toetsenbord) en geen UEFI toch?
Mijn scherm is aangesloten met een DVI-D kabel.Misschien handig om te vermelden dat m'n scherm een Samsung T220 is die draait op 1680*1050.

En ja, inderdaad een BIOS. Als ik daar in zit heb ik overigens geen artifacts meer.

| www.sawmedia.nl |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevX4
Ik heb nog wat meer onderzoek gedaan naar de mobo-graka combinatie en kwam het volgende tegen:

http://www.overclock.net/...fter-upgrade-to-r9-390/10

Bekijk vooral de post van gebruiker 'SirGigr'.

| www.sawmedia.nl |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Artifacs met een ouder moederbord gebeurt wel vaker bij een moderne videokaart, normaal gesproken is dit op te lossen met een BIOS flashen voor je moederbord. Echter moet dit BIOS dan wel beschikbaar zijn, soms is dat niet het geval omdat de fabrikant geen nieuwer BIOS heeft ontwikkeld welke dit oplost.

[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 26-09-2016 16:47 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic