Ext 3wegklep wordt niet aangestuurd bij ww Nefit Topline

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wendan20
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01-09-2024
Beste Forumleden,

Ik heb dit weekend een Nefit topline met externe Nefit 120 liter boiler aangesloten. Ik loop echter tegen het probleem aan dat de ketel de driewegklep niet aanstuurt bij ww bedrijf. De driewegklep blijft in cv bedrijf staan, waardoor de boiler niet wordt opgewarmd. Iemand bekend met dit probleem?

Onderdelen:
Nefit topline 30 kw solo ketel
Nefit 120 liter boiler met specifieke sensor voor de Nefit topline
Nefit Honeywell driewegklep VC8010
Nefit moduline 300 thermostaat

Ik heb reeds een aantal zaken uitgelsoten.

1. De ketel reageert met een 'kraansymbooltje' als ik de boiler aanzet. De ketel komt dus in ww bedrijf en gaat naar 80 graden verwarmen. Sensor boiler lijkt dus ok! Water wordt echter rechtstreeks naar de CV installatie gestuurd.

2. Ik heb van de driewegklep de zwarte draad bij de bruine draad gevoegd op de turquoise op connector. Op de bruine staat altijd 24 volt. De driewegklep schakelt dan wel en CV water wordt naar de boiler gestuurd! Maw de driewegklep is ook ok.

3. Ik heb in de handleiding het electrische bedradingsschema gevolgd en kwam er achter dat de draden van de turquoise connector naar connector D op de printplaat gaan. Daar moet op aansluiting 17 van de connector 24 volt komen als ww bedrijf wordt ingeschakeld. Dat komt er niet! Hoogst waarschijnlijk dus geen draadbreuk, maar iets op de printplaat. Bij de bron (printplaat) wordt dus al niet geschakeld.

4. Ik heb de printplaat vervangen (had nog een andere Topline staan). Met de andere printplaat hetzelfde probleem??? Lijkt me echter heel raar als er twee printplaten zijn met hetzelfde probleem.

5. Ik heb de software vanuit de thermostaat teruggebracht naar de fabrieksinstellingen. Dit levert ook geen verbetering op.

Ik ben de weg ff kwijt. Wellicht dat jullie een idee hebben. Ik hoor het heel graag.

Groet,

Daniel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKroon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2024

DJKroon

Fikkiestoker

Hoe heb je de driewegklep waterzijdig aangesloten?
Goed opgelet op de A, B en AB opening?

Ook zeg je dat je de zwarte en bruine draad bij elkaar hebt gedaan, vaak is bruin en blauw de voeding en is de zwarte je schakeldraad om de klep om te zetten.
Zit je driewegklep aangesloten op D16, D13 en D17?

Heb je ook de parameters verandert van de ketel? (dus van solo naar solo + boiler)

Edit: Ik denk als ik je verhaal lees dat je driewegklep misschien verkeerd om zit.
Probeer is de cv/verwarming aan te zetten en kijk of op D17 nu wel spanning komt te staan.

Staat me vaag iets van bij dat Nefit in ruststand op ww staat terwijl andere ketels in rust op cv staan.

[ Voor 33% gewijzigd door DJKroon op 27-09-2016 12:03 ]

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955