Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik ben een student die op zoek is naar een laptop. Ik heb echter niet zoveel verstand van computers en dergelijke, dus ik hoop dat iemand me zou kunnen helpen. :D

Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil de laptop vooral voor school gebruiken. Ik gebruik word, excel, powerpoint, google drive/docs, video scribe, dropbox voor school. Daarnaast wil ik er graag netflix mee kijken en een beetje internetten. Ik hoef er in principe niet mee te gamen, daarvoor heb ik een PC en een ps4, maar af en toe een potje hearthstone of iets simpels van vroeger zou leuk zijn. (geen noodzaak)

Wat is je budget?
Ik zou graag niet meer dan €400 aan m'n laptop besteden.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik wil de laptop zeker 3-4 dagen per week meenemen naar school.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb weinig ervaring met laptops. Mijn voorkeur gaat uit naar Acer, Asus en HP. Lenovo ken ik niet echt, maar als iemand er goede ervaringen heeft, sta ik er zeker voor open.

Wat belangrijk is voor mij:
*Snel opstarten, dus graag SSD
*Scherp beeld voor netflix
*Accu die het in ieder geval 4 uur volhoudt.
*15 inch max.

Ik hoop dat iemand de tijd kan vinden om mij hiermee te helpen. Ik heb er 2 gevonden de me wel interessant leken, maar ik ben dol op suggesties _/-\o_

http://www.campusshop.nl/...541sa-dm171t/details.aspx
en
http://www.laptopshop.nl/product/716829/hp-15-ba071nd.html

Groet,

Justin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-08 00:34
Beide hebben geen fullhd. Dus vraag is of je het beeld scherp genoeg vind. Tussen die 2 zou ik iig voor de hp gaan. Die heeft beter prestaties door de 8gb en de snellere processor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:35

heuveltje

KoelkastFilosoof

Die eerste heeft wel degelijk full hd volgens de specs die er bij staan?
Maar op 15 inch is dat wmb wat overkil, ik kan ik met 768 ook prima uit de voeten :P

Wel is een 128GB ssd wat aan de krappe kant, maar voor alleen ineten en worden zal het genoeg zijn

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Geen laptop kopen met Celeron, dat is zelfs met SSD onwerkbaar traag. Zou verboden moeten zijn...

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukasW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-01 09:12
Mick1990 schreef op zondag 25 september 2016 @ 18:46:
Geen laptop kopen met Celeron, dat is zelfs met SSD onwerkbaar traag. Zou verboden moeten zijn...
Dat ligt wel een beetje aan het type celeron.

Een celeron nXXXX is een stuk trager dan een celeron XXXXu (let dus op de toevoegingen 'u' of 'n').

Zo presteert een celeron 3955u redelijk gelijkwaardig aan een wat oudere i3-4005u. Een celeron n3050 hoort eigenlijk bij de Atom familie en is wel erg traag.

@TS:
Misschien is dit topic interessant om in de gaten te houden: [LBBG] Budgetlaptop oktober 2016
Voor de best buy guide van oktober wordt er o.a. gekeken naar een laptop tot 400€.

Daar worden momenteel de door jou genoemde HP en de volgende medion overwogen: pricewatch: Medion Akoya E6421 (30020549)

De HP is ietsje sneller en heeft meer geheugen, de medion is op andere vlakken (scherm, wifi kaart, aansluitingen) weer wat luxer.

Als netflix kijken belangrijk voor je is, zou ik zelf de medion kiezen. Die heeft een hogere resolutie scherm met betere kijkhoeken, wat fijner is als er iemand meekijkt. Hoe lang de accu van de medion het volhoudt durf ik niet te zeggen, daar zullen 1 oktober als het goed is testresultaten van te vinden zijn (in de dan verschenen best buy guide op de voorpagina van tweakers).

[ Voor 15% gewijzigd door LukasW op 25-09-2016 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cinemaskoop, heuveltje, Mick1990, Lukasw, allemaal erg bedankt.

Tot nu toe lijkt de Medion Akoya E6421 en de HP mij de beste keus. Mijn pc is ook van Medion en die loopt na 6 jaar nog steeds soepel, dus dat merk durf ik ook wel aan ;). Ik zal nog even wachten tot de 'Best buy oktober', maar bedankt voor de tips&advies

Justin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
LukasW schreef op zondag 25 september 2016 @ 21:12:
[...]

Dat ligt wel een beetje aan het type celeron.

Een celeron nXXXX is een stuk trager dan een celeron XXXXu (let dus op de toevoegingen 'u' of 'n').

Zo presteert een celeron 3955u redelijk gelijkwaardig aan een wat oudere i3-4005u. Een celeron n3050 hoort eigenlijk bij de Atom familie en is wel erg traag.
Goede opmerking, die celeron U-variant kende ik inderdaad niet.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:08
Bleh, Celeron...

Ik zou met dit budget naar refurbished zakelijke laptops gaan kijken. Dan heb je voor dit soort bedragen een mooie stevige ultrabook met een i5 of i7 processor, 14 inch HD+ scherm en een gewicht van minder dan 2kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukasW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-01 09:12
hjkv schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:19:
Bleh, Celeron...

Ik zou met dit budget naar refurbished zakelijke laptops gaan kijken. Dan heb je voor dit soort bedragen een mooie stevige ultrabook met een i5 of i7 processor, 14 inch HD+ scherm en een gewicht van minder dan 2kg
Daar valt vast wat voor te zeggen.

Los daarvan vind ik het een beetje flauw en schaamteloos dat je op zoveel aankoopadviezen voor lager geprijsde laptops voorstelt om een 2ehands zakelijke laptop te kopen, waar je er toevallig veel van verkoopt via V&A. Had je deze voor TS in gedachten toevallig: V&A aangeboden: HP EliteBook Folio 9470m i5-4GB-500GB (evt SSD) ?

Wat is er trouwens bleh aan een celeron? Volgens mij voldoet die in dit geval prima aan de wensen van TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
LukasW schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:34:
[...]

Daar valt vast wat voor te zeggen.

Los daarvan vind ik het een beetje flauw en schaamteloos dat je op zoveel aankoopadviezen voor lager geprijsde laptops voorstelt om een 2ehands zakelijke laptop te kopen, waar je er toevallig veel van verkoopt via V&A. Had je deze voor TS in gedachten toevallig: V&A aangeboden: HP EliteBook Folio 9470m i5-4GB-500GB (evt SSD) ?

Wat is er trouwens bleh aan een celeron? Volgens mij voldoet die in dit geval prima aan de wensen van TS.
Dat kun je flauw vinden. Zeker, ik verkoop zelf dit soort laptops, net zoals vele anderen doen. Het is echter, los hiervan, mijn oprechte mening dat gebruikte zakelijke laptops betere opties zijn dan een nieuwe budget laptop. Ik heb de afgelopen jaren vaak zat dat soort budgetlaptops voorbij zien komen bij vrienden en familie en vrijwel altijd is de bouwkwaliteit om te huilen, zijn ze vreselijk traag en na een jaar of 2 zijn ze veelal al op, zeker bij intensief gebruik voor werk of studie.

Voor een laptop die dagelijks meegezeuld wordt is het zeker een pre om een degelijke behuizing te hebben. Zo'n laptop krijgt wel eens een tik als hij in een rugzak zit. Bij volledig plastic machines zie je dan vaak dat na een paar jaar de scharnieren uit de behuizing scheuren, schermen breken en de hoeken van de behuizing kapot barsten.

Celeron N series hebben zelfs met de simpelste taken, zoals licht multitasken al moeite. Het lijkt me dus niet dat deze voldoet. Een Pentium of i3 in -U of -M serie zal waarschijnlijk al wel prima zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Laatst online: 01-09 16:28
Ik ben op zoek naar precies hetzelfde. Zou ik met iets meer budget een betere bouwkwaliteit kunnen hebben en dan in ieder geval de zekerheid van 6GB geheugen (merk op mijn desktop dat ik tijdens internetten vrijwel altijd al rond de 4GB zit)? Budget tot de 600 euro ongeveer, mits hij dan van betere bouwkwaliteit is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-01 11:05
Die 'zakelijke' 2de hands pc's zijn stokoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
Crust schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 19:00:
Die 'zakelijke' 2de hands pc's zijn stokoud.
Als je een Dell E6400 uitzoekt, wel ja hahaha _O-

Mik op 3e of 4e generatie laptops, dat zijn redelijk recente modellen. Dat draait soepeler dan een nieuwe unit in deze prijsklasse.
Pagina: 1