Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hebski
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-12-2024

Hebski

Less is more!

Topicstarter
Sinds de recente Windows 10 update doet de computer van mijn tante raar, hij kan de juiste resolutie niet meer vinden. Het gaat om een al aardig oud pc'tje met een A6VMX (http://www.foxconnchannel...otherboard&U=en-us0000346) moederbord met een am2+ socket en ik geloof een Athlon CPU.

De monitor heeft een 1680x1050 resolutie en werkte prima met Windows 7. Als ik nu in windows 10 naar beeldscherminstellingen ga, staat deze resolutie er niet bij. Alleen resoluties die het beeld vervormen. Als ik naar dxdiag ga, zie ik dat de Microsoft basic display adapter gebruikt wordt, dit lijkt mij niet juist.

Ik dacht dat de videochip het misschien niet meer deed en dit probleem opgelost zou kunnen worden door bijvoorbeeld een pricewatch: Sapphire R5 230 1GB DDR3 (11233-01-20G) te installeren in de pc.

Hebben jullie nog andere oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:34

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ha legacy drivers van AMD: http://support.amd.com/en...&os=Windows%2010%20-%2064 die al geprobeerd?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:46
Welke GPU heb je er nu inzitten ?

De drivers voor de GPU zijn inderdaad niet geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hebski

Hebski

Less is more!

Topicstarter
Er zit geen losse GPU in, ik geloof dat de onboard chip gebruikt hoort te worden. De door jou genoemde drivers zijn daar niet voor geloof ik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:52
Driver van de videokaart even weg gooien (eventueel inc software als dat er op staat) en opnieuw laten installeren vanuit de windows update? Het lijkt me een simpel driver issuetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hebski

Hebski

Less is more!

Topicstarter
Welke drivers heb ik nodig dan? Windows update vond ook niks... Bij display adapters bij apparaatbeheer staat ook geen videokaart... Alleen de basic display driver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:55
Je moet drivers hebben voor de IGP van de AMD 690V chipset, maar die is zo oud dat ik neet weet of die ook daadwerkelijk voor Windows 10 zijn uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hebski

Hebski

Less is more!

Topicstarter
http://www.foxconnchannel...otherboard&U=en-us0000346

A6VMX AMD VGA Driver. 8.391.0.0 71.8MB 9/18/2007

Zullen deze drivers het probleem oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Kans is groot dat dit niet werkt (ook niet met w8 btw).
Als de drivers niet goed werken krijg je niet de goede resolutie.
Had zelf met een oude AMD problemen met over/underscan settings (had wel goede resolutie)

Je zou dit kunnen proberen.

Hiermee kan je underscan ook aanpassen. Maar zet je ook een goede resolutie neer in het register.
Kans dat het dan wel werkt, mocht je geen drivers vinden die het native voor je doen vanuit een GUI.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hebski

Hebski

Less is more!

Topicstarter
Bedankt voor jullie antwoorden! Het is gelukt met de drivers van Win Vista.
Pagina: 1