Dag tweakers! Ik loop al sinds de aankondiging van gtx 1080 met het idee om mijn pc weer eens een upgrade te geven.(Eigenlijk gewoon helemaal vernieuwen) Nu heb ik vandaag een aantal componenten samengesteld waarvan ik denk dat het aan mijn eisen voldoet. Echter ben ik niet heel erg bekend in het hardware wereldje en moet ik het dus voornamelijk met reviews, score en overige informatie die ik kan vinden doen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming. Het zwaarst wat ik op deze pc zal doen is gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1300. Evt tot 1500 als dat echt een wereld van verschil zou maken
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb gekozen voor de 1080 omdat ik het idee heb daarmee wel een tijdje future-proof te zijn.
Momenteel game ik alleen nog op een 1080p scherm, maar ik verwacht wel dit binnenkort naar 1440p te halen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nope
Ga je overklokken?
Ja, waarschijnlijk wel
Wat verwacht je van ons?
Zoals ik al aangaf, ik heb weinig verstand van hardware. De dingen waar ik rekening mee heb gehouden zijn: nieuwste generatie cpu + socket op mobo, DDR4 geheugen, of de hele mikmak in elkaar past.
Dus mijn vraag is, wat vinden jullie hier van? Zijn er componenten die ik beter om kan wissel of ergens anders waar ik op moet letten? Ik heb geen extra cooler voor de cpu want ik las dat stock coolers prima zijn zolang er niet overclocked wordt, klopt dit?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 245,50 | € 245,50 |
| 1 | Gigabyte GA-Z170X-Ultra Gaming | € 159,70 | € 159,70 |
| 1 | EVGA GeForce GTX 1080 8GB SC GAMING ACX 3.0 | € 699,- | € 699,- |
| 1 | NZXT S340 Zwart | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Thermalright True Spirit 140 Power | € 55,50 | € 55,50 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16W | € 97,- | € 97,- |
| 1 | Corsair RM550x | € 94,80 | € 94,80 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.417,45 | |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming. Het zwaarst wat ik op deze pc zal doen is gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1300. Evt tot 1500 als dat echt een wereld van verschil zou maken
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb gekozen voor de 1080 omdat ik het idee heb daarmee wel een tijdje future-proof te zijn.
Momenteel game ik alleen nog op een 1080p scherm, maar ik verwacht wel dit binnenkort naar 1440p te halen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nope
Ga je overklokken?
Ja, waarschijnlijk wel
Wat verwacht je van ons?
Zoals ik al aangaf, ik heb weinig verstand van hardware. De dingen waar ik rekening mee heb gehouden zijn: nieuwste generatie cpu + socket op mobo, DDR4 geheugen, of de hele mikmak in elkaar past.
Dus mijn vraag is, wat vinden jullie hier van? Zijn er componenten die ik beter om kan wissel of ergens anders waar ik op moet letten? Ik heb geen extra cooler voor de cpu want ik las dat stock coolers prima zijn zolang er niet overclocked wordt, klopt dit?
[ Voor 7% gewijzigd door jwienen op 26-09-2016 14:49 ]