Windows 10 blijft freeze

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niggelll
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-09 23:09
Mijn vraag

Mijn pc draait windows 10 student edition. Dit is een gratis enterprise versie voor studenten. Deze blijft telkens freeze bij het minste geringste. al ben ik alleen maar een beetje aan het surfen. het gaat telkens fout. ik heb de pc al meerdere keren opnieuw schoon geïnstalleerd, echter blijf het probleem zich voordoen. Misschien dat iemand me kan helpen, want ik kom er zo niet uit. kan het zijn dat het aan mijn werkgeheugen ligt? deze hebben namelijk verschillenden latency als ik met niet vergis. Pc wil ook niet meer opnieuw opstarten van uit windows of normaal opstarten met de aanknop. ik moet eerst de pc aanzetten en dan de reset knop indrukken.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10
Asrock 970 Extreme4
AMD FX-8350
Corsair Vengeance LP 2x 8GB DDR3 16GB DDR3 1866MHz geheugenmodule
Corsair Vengeance DDR3,1866-8GB KIT 1866MHz
Nvidia geforce gtx 760
Samsung ssd 850 evo
WD black 1tb

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
2x schone installatie
updates
toetsenborden (CNTRL+ALT+DEL werkte op eens niet meer en dan weer wel.)

Alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door Niggelll op 25-09-2016 14:43 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:14

Kraz

Saving the world

Je kunt wellicht in eventviewer kijken waarom de PC is vastgelopen.
Controleer anders het geheugen is met MEM86+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Ik neem aan dat je installeert op de SSD? In geval van de WD Black, controleer die eens op fouten S.M.A.R.T waarden.

Wat is je voeding (merk en type)?
Wat doen de temperaturen (cpu, gpu, vrm's moederbord)?

Geheugen kan je testen met memtest86(+). Qua Mhz en latencies maakt het niet uit qua RAM, dat klokt zich terug naar de langzaamste latje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 19:40

Gé Brander

MS SQL Server

Heb je al eens geprobeerd om met 1 enkele geheugenkit te testen? Wellicht dat beide samen voor problemen zorgen.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niggelll
Mijn voeding is de Corsair CX750M en de tempratuur van cpu is 25 graden en gpu 33 graden wanneer het gebeurt. ik zal memtest86 proberen. Windows staat inderdaad op de ssd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niggelll
ToFast schreef op zondag 25 september 2016 @ 14:42:
Ik neem aan dat je installeert op de SSD? In geval van de WD Black, controleer die eens op fouten S.M.A.R.T waarden.

Wat is je voeding (merk en type)?
Wat doen de temperaturen (cpu, gpu, vrm's moederbord)?

Geheugen kan je testen met memtest86(+). Qua Mhz en latencies maakt het niet uit qua RAM, dat klokt zich terug naar de langzaamste latje.
Memtest86 keurt alles goed. kan wat Gé Brander zegt misschien dan helpen alsnog ? denk dat ik dat anders maar is moet proberen. of kan het ook aan mijn moederbord zelf liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niggelll
Helaas heeft dat ook niet geholpen. kon via event viewer het volgende lezen: DllHost (7260) Microsoft.Windows.Cortana_cw5n1h2txyewy_NOEDP_LEGACY_IDB: Een aanvraag om te schrijven naar het bestand C:\Users\Nigel\AppData\Local\Packages\Microsoft.Windows.Cortana_cw5n1h2txyewy\AppData\Indexed DB\edb.log bij verschuiving 360448 (0x0000000000058000) voor 4096 (0x00001000) bytes is niet voltooid voor 36 second(en). Dit probleem is waarschijnlijk te wijten aan defecte hardware. Neem contact op met uw hardwarefabrikant voor verdere ondersteuning met de diagnose van het probleem.

geen idee dus welke hardware. ssd is goed en redelijk nieuw. dus denk moederbord zelf, maar weet het niet zeker. iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:09
Cortana uitzetten, flauw gezegd.
Zie je eventueel ook DLL bestanden vermeld staan?

Verder zou je HDTune kunnen gebruiken om de SMART data uit te lezen van de SSD en HDD.
Kijk eventueel ook of er voor de EVO een firmware update beschikbaar is (Vooral de 840 EVO heeft veel ellende gehad met de firmware)

[ Voor 57% gewijzigd door D_Jeff op 25-09-2016 21:35 ]

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niggelll
D_Jeff schreef op zondag 25 september 2016 @ 21:32:
Cortana uitzetten, flauw gezegd.
Zie je eventueel ook DLL bestanden vermeld staan?

Verder zou je HDTune kunnen gebruiken om de SMART data uit te lezen van de SSD en HDD.
Kijk eventueel ook of er voor de EVO een firmware update beschikbaar is (Vooral de 840 EVO heeft veel ellende gehad met de firmware)
Heb dat nu maar gedaan inderdaad. smart is goed volgens samsung magician software en HDTune. er staat overal ok achter. firmware up to date. zie niks over dll bestanden. De ssd is ook pas 4 maanden oud.
Pagina: 1