Ik heb een tijdje 112 moeten bellen in Luxemburg. Echter heb ik hier een rekening ontvangen van €3 voor de 2 minuten die ik gebeld heb.
Ook ben ik nog gefactureerd voor een paar centen omdat de 112 mij heeft teruggebeld.
Vreemd natuurlijk, ik kan op het internet eigenlijk helemaal niks vinden van mensen die ooit een rekening van hun provider hebben gekregen voor het 112 bellen. (en het gebeld worden door de 112)
Uit rijksoverheid.nl blijkt dat 112 gratis is in alle EU landen:
Dit vanwege mijn nieuwsgierig en het onvermogen van mijn provider om blijkbaar mij gelijk te geven, ze gaan niet in op de zaak en hadden elke keer toegezegd om er naar te kijken.
Verder staat er in mijn factuur 112 met nog een aantal cijfers erachter, terwijl dit niet blijkt uit mijn telefoon. Kan het zijn dat ik ben overgeschakeld naar een lokaal telefoonnummer door het bellen van 112?
Op het einde weet ik dat het een paar euro is, maar ik vind het opmerkelijk dat zover ik weet en gezocht heb niks kan vinden wat een vergelijkbare zaak oplevert en dat de provider geen thuis geeft.
Ook ben ik nog gefactureerd voor een paar centen omdat de 112 mij heeft teruggebeld.
Vreemd natuurlijk, ik kan op het internet eigenlijk helemaal niks vinden van mensen die ooit een rekening van hun provider hebben gekregen voor het 112 bellen. (en het gebeld worden door de 112)
Uit rijksoverheid.nl blijkt dat 112 gratis is in alle EU landen:
Wat ik mij afvraag, wat voor juridische basis heeft het gratis 112 bellen eigenlijk? Is het een koninklijk besluit, een wet of staat het ergens in een Europees verordening dat 112 bellen in alle EU landen gratis is?Bel 112 voor spoedeisende hulp bij direct levensbedreigende situaties of wanneer u getuige bent van een misdrijf. Bijvoorbeeld na een verkeersongeluk, bij brand of wanneer iemand inbreekt. Dan telt elke seconde. De 112-alarmcentrale stuurt dan onmiddellijk de juiste hulp: brandweer, politie of ambulance. Dit gratis Europees noodnummer belt u in alle landen van de Europese Unie (EU).
Dit vanwege mijn nieuwsgierig en het onvermogen van mijn provider om blijkbaar mij gelijk te geven, ze gaan niet in op de zaak en hadden elke keer toegezegd om er naar te kijken.
Verder staat er in mijn factuur 112 met nog een aantal cijfers erachter, terwijl dit niet blijkt uit mijn telefoon. Kan het zijn dat ik ben overgeschakeld naar een lokaal telefoonnummer door het bellen van 112?
Op het einde weet ik dat het een paar euro is, maar ik vind het opmerkelijk dat zover ik weet en gezocht heb niks kan vinden wat een vergelijkbare zaak oplevert en dat de provider geen thuis geeft.