[Windows 10] Kom niet voorbij "Scanning and repairing drive"

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_v
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-09-2024
Sinds deze week draait mijn laptop (Asus N56J) enorm slecht en is de HDD steeds 100% in gebruik. Het is zo erg dat hij onbruikbaar is geworden voor de meest simpele taken zoals de browser opstarten.

Na de Anniversary update is mijn Windows helemaal verziekt en bijna niet meer bruikbaar, ironisch genoeg was ik op het moment bezig om mijn pc geschikt te maken om te dual-booten met Ubuntu.

Windows gaf zelf via meldingen aan dat windows gescant moest worden op fouten, ik dacht: prima dan is dat 100% disk usage probleem misschien opgelost en kan ik hem gewoon gebruiken.

Ik heb hem dus ENKELE UREN laten draaien maar nog steeds op 0%!

Ik ga hem dus niet dagen aan laten staan want ik heb hem maandag gewoon weer nodig voor werk.

Het probleem is nu dat ik niet voorbij dit bericht kom. Ik krijg ook geen BIOS informatie aan het begin en de f toetsten (zoals f8) doen helemaal niks. met de delete knop kan ik nog wel in het BIOS menu komen.

Wanneer ik hem herhaaldelijk met de knop uitzet krijg ik de melding "repairing disk errors" maar dit duurt ook een enorm lange tijd.

Het enige wat ik wil is in windows komen, mijn partitie opdelen en Ubuntu installeren zodat ik gewoon gebruik kan maken van mijn laptop!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

100% disk usage en niet vooruit te branden?
Misschien is het een stomme samenloop van omstandigheden, maar ik kan me voorstellen dat de harddisk het gewoon aan het opgeven is.

Hang de harddisk eens via USB aan een andere PC en gebruik eens een tool als HDD Guardian om te controleren of hij nog wel in orde is.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 20:27

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Dingen als Windows Update en Superfetch kunnen ook voor 100% schijfgebruik zorgen.

Maar zodra je de melding "repairing disk errors" krijgt, dan is het denk ik beter om opnieuw Windows te installeren.

Misschien is het handig om met een tooltje je harde schijf te testen. Dan kun je misschien uitsluiten of je hardeschijf zelf problemen heeft.

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_v
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-09-2024
McKaamos schreef op zondag 25 september 2016 @ 13:32:
100% disk usage en niet vooruit te branden?
Misschien is het een stomme samenloop van omstandigheden, maar ik kan me voorstellen dat de harddisk het gewoon aan het opgeven is.

Hang de harddisk eens via USB aan een andere PC en gebruik eens een tool als HDD Guardian om te controleren of hij nog wel in orde is.
Deze problemen kwamen pas na de Anniversary update, dat 100% usage kwam door windows zelf en bleek of windows defender of windows update te zijn waar ik blijkbaar geen controle over heb om zelf uit te zetten of uit te stellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

b_v schreef op zondag 25 september 2016 @ 13:36:
[...]

Deze problemen kwamen pas na de Anniversary update, dat 100% usage kwam door windows zelf en bleek of windows defender of windows update te zijn waar ik blijkbaar geen controle over heb om zelf uit te zetten of uit te stellen..
Dat begrijp ik, maar dat sluit niet uit dat de harddisk zelf een defect heeft en het niet aan Windows ligt.
Wet van Murphy enzo. Samenloop van omstandigheden.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 00:37
Check je hd even in een ander systeem. Check met CrystalDisk of er pending sectors zijn.
Pagina: 1