Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zelfrijdende auto van Google raakte betrokken bij botsing me

Pagina: 1
Acties:

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:39
Ik vind het persoonlijk jammer dat de titel bij dit soort berichtgeving altijd de negatieve connotatie met zich draagt dat de zelfrijdende wagen de oorzaak is terwijl dit niet het geval is. waarom kan de titel niet iets minder als in "Google-wagen aangereden door andere wagen tijdens testrit"?

• Turtle
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-04 15:46

Turtle

Het artikel geeft met de zin "De zelfrijdende feature op de Model S, genaamd Autopilot" de indruk dat tesla's autopilot zelfrijdend is. Dit is niet waar het is een ondersteunende functie.
Door op deze manier te schrijven draait de tweakers redactie zelf bij aan deze verkeerde en zeer gevaarlijke beeldvorming. De hele Tesla auto-pilot is een heel ander verhaal dan de google zelfrijdende auto's, deze alleen al in dit artikel noemen geeft blijk van gebrekkig inzicht in het verschil tussen "de bestuurder is eindverantwoordelijk of de auto"
a.u.b. pas dit aan, zodat Tweakers niet zelf bijdraagt aan gevaarlijk rijgedrag door bestuurders in een Tesla.

bla bla

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
De titel geeft volgens mij helemaal niet aan dat de Google-auto de oorzaak is. Er staat alleen dat de auto betrokken was bij het ongeluk. Anders had er wel iets gestaan als "Google-auto rijdt andere auto aan".

Van Tesla heb ik "deels zelfrijdend gemaakt".

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
HyperBart schreef op zondag 25 september 2016 @ 13:16:
waarom kan de titel niet iets minder als in "Google-wagen aangereden door andere wagen tijdens testrit"?
De meeste bestuurders corrigeren ook voor fouten van anderen. Als ik dat niet doe, heb ik elke paar minuten wel een aanrijding. Als een zelfrijdende auto niet genoeg rekening houdt met fouten van andere weggebruikers maakt het niet uit dat de andere partij schuldig is, het aantal aanrijdingen neemt dan toe.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:39
In se is de titel ook niet FOUT FOUT maar ik vind ze wel wat te negatief als je op de titel alleen afgaat, dan geeft die het idee dat de Google auto het ongeval had kunnen vermijden of deels verantwoordelijk was...
RoD schreef op zondag 25 september 2016 @ 13:27:
De titel geeft volgens mij helemaal niet aan dat de Google-auto de oorzaak is. Er staat alleen dat de auto betrokken was bij het ongeluk. Anders had er wel iets gestaan als "Google-auto rijdt andere auto aan".

Van Tesla heb ik "deels zelfrijdend gemaakt".
Ik heb ook niet gezegd dat de titel dat doet, ik zeg alleen dat je dat idee daar mee opwekt. Als iets betrokken is in een ongeval dan denken mensen nog vaak "ja, hij zal er wel wat mee te maken hebben qua oorzaak".

Ik heb het idee dat mijn boodschap hier ook niet doorkomt... Het gaat om de gevoelswaarde van de gekozen woorden die ik wat te negatief overkomend vind...

[ Voor 5% gewijzigd door HyperBart op 25-09-2016 13:42 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Naar mijn mening is het een neutrale uitdrukking. Ook zeg ik in de tweede zin meteen dat de Google-auto niet de schuldige is. Wat mij betreft is dat duidelijk genoeg.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

HyperBart schreef op zondag 25 september 2016 @ 13:41:
In se is de titel ook niet FOUT FOUT maar ik vind ze wel wat te negatief als je op de titel alleen afgaat, dan geeft die het idee dat de Google auto het ongeval had kunnen vermijden of deels verantwoordelijk was...
Dat haal ik niet uit de titel? De titel velt geen enkel oordeel, welke kant dan ook op. Vrij neutrtale titel dus.

De titel meldt alleen dat de auto bij een ongeval betrokken is, zonder zich over de schuldvraag te buigen. En dat is dus gewoon een feitelijk correcte titel, de auto *is* immers betrokken geweest bij een ongeval.

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1