Toon posts:

Kosten voor een windows-sever

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik vroeg me af hoeveel het kost om een windows-server op te zetten, wat zijn hier de kosten nou van.
moet dus asp e.d. op komen.
en zeker geen super dure windows nt van $20.000 ofzo maar binnen budget van 4000,- / 5000,- incl hardware(servertje van 2500,-) zeg maar.. wat raden jullie dan aan

Verwijderd

je kunt toch gewoon ff een server config bedenken waar iig p3 inzit met 256 mb intern en een windows 2000 serverlicensie kopen (zou geen nt gaan doen, das echt yesterday met windows 2000) uitrekenen hoeveel dat kost en dan de rest van de pc erbij bouwen...

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:05
Plus co-located kosten + extra dataverkeer
Plus overige licentie kosten van software (databases, etc)

Verwijderd

Topicstarter
gaat echt alleen om software, alles eromheen weet ik al.. (host al linux)
maar wat zijn dat die overige licentie kosten (database waar je het overhad)
dat weet ik nog namelijk niet

• Peerke
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

IMHO ben je met Win2000 Server + bijbehorende Internet License klaar .... Databases ehb je nix voor nodig, alleen die ODBC-koppelingen, maar die zitten er bij ...

Jammer dat je budget zo laag is, anders had je een Dell Web of Dell PowerEdge. Deze zijn volledig voorgeinstalleerd en voorzien van admin-software, en je hebt de juiste licenties bij de hand.

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-05 22:26
Op donderdag 28 juni 2001 15:27 schreef Peerke het volgende:
IMHO ben je met Win2000 Server + bijbehorende Internet License klaar .... Databases ehb je nix voor nodig, alleen die ODBC-koppelingen, maar die zitten er bij ...

Jammer dat je budget zo laag is, anders had je een Dell Web of Dell PowerEdge. Deze zijn volledig voorgeinstalleerd en voorzien van admin-software, en je hebt de juiste licenties bij de hand.
Database niks voor nodig ??? Okay, als je access databases draait niet nee, maar ik denk dat hij echt SQL databases wil, en dan zul je toch echt MS-SQL server moeten kopen.

Andere mogelijkheid is natuurlijk om MySQL op die NT doos te zetten, dat is wel gratis en werkt vrij aardig (als is hij op *nix beter)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Binnen een budget van 4000-5000 gulden EN een fatsoenlijke server EN windows 2000, met database etc.

Al eens gekeken wat een win2000 server (geen advance server) en een MS-SQL licentie kost? Dan zit je volgens mij al ruimschoots aan je budget. (dan heb je dus de goedkoopste licentie van MS-SQL)

Beetje coole MS-SQL licentie kost al snel zo'n 7000 piek geloof ik...

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-04 13:50
Op donderdag 28 juni 2001 15:37 schreef RedRoon het volgende:

[..]

Database niks voor nodig ??? Okay, als je access databases draait niet nee, maar ik denk dat hij echt SQL databases wil, en dan zul je toch echt MS-SQL server moeten kopen.

Andere mogelijkheid is natuurlijk om MySQL op die NT doos te zetten, dat is wel gratis en werkt vrij aardig (als is hij op *nix beter)
Slimmer is om via myodbc de mysql gewoon op een linux doos te houden. Mysql op nt wil nog wel eens instabiel zijn. Kosten zijn alleen voor de hosting een windows 2000 licentie. SQL database kan je via een linux doos regelen dan.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

Verwijderd

daarom zuigt hosten op een windoos bak :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 juni 2001 19:20 schreef Kertje het volgende:
daarom zuigt hosten op een windoos bak :)
ben ik helemaal mee eens.. alles kost gewoon geld, linux e.d. gewoon gratis... maar oke er is vraag naar
Pagina: 1