DDR3L RAM in MacBook Pro mid 2012

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russkyl
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-01-2024
Hallo allemaal!

Mijn MacBook Pro (13-inch, Mid 2012) begint ondanks uitbreiding van RAM en vervanging HDD naar SSD nu wel erg traag te worden en last te krijgen van vastlopers. Het RAM heb ik uitgebreid naar 1x 8GB naast de originele 2GB. Nu kom ik er net achter dat dit DDR3L op 1.35 V is in plaats van het aanbevolen 'normale' DDR3. Heeft dit invloed op de prestaties van mijn Mac? Wordt dit significant beter als ik mijn RAM vervang voor 2x 8GB DDR3?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oyay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-10 07:56
Als ik het goed lees heb je nu dus 10GB totaal in je mbp. Naar 16GB upgraden zal voor de snelheid niet veel uitmaken denk ik. Ik ben van 8 naar 16GB gegaan en merk geen verschil in snelheid. Kan alleen meer dingen open hebben.

Ze raden wel aan om altijd 2 dezelfde geheugen modules te gebruiken voor optimale prestaties. Maar twijfel of jou traagheid daar aan ligt.

Kun je anders even een hardware test uitvoeren en kijken of dat iets vind? Heb je al een nieuwe schone installatie geprobeerd?

If The Bitch Don't Like Me Something Must Be Wrong With The Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je moet geheugen hebben voor het voltage dat er nu in zit. Ander geheugen zal waarschijnlijk niet eens werken. Als het wel werkt dan is dat vrij uitzonderlijk ...

Als het goed is zal er in je huidige Mac al DDR3L in zitten dus dat moet geen probleem zijn.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mravensbergen
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-01-2022
Ik heb nu een SSD en 16GB in mijn MBP gezet. Werkt prima. Van 8GB naar 16GB merk ik wel enig verschil, maar vooral het aantal applicaties dat open kan staan.

Let bij je SSD wel goed op. Lees wat reviews over welk NAND en controller er door de verschillende fabrikanten worden gebruikt. Ik heb uiteindelijk de Samsun EVO 850 gekozen ( en de 750 in mac mini) Die bevallen allebei prima. Hiervoor had ik een Kingston SSD erin, en het verschil is enorm.

Ook eenvoudig geld verdienen? Regsitreer je op Mailbeurs: http://tiny.cc/geldverdienenmetmailbeurs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russkyl
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-01-2024
Dank voor jullie reacties!

Dus 1.35v of 1.5v RAM maakt in principe niet uit? Een clean install heb ik ook geprobeerd, maar dat haalt niet veel uit. Ik denk dat ik dan toch maar m'n RAM voor 16GB 1.5v van een goed merk ga vervangen. Ook m'n SSD is van budgetmerk Crucial, misschien is die vervangen door een EVO 850 ook het proberen waard!

Hoop dat het daarmee is opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:51

nelizmastr

Goed wies kapot

Ben and Timmies schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:19:

Dus 1.35v of 1.5v RAM maakt in principe niet uit? Een clean install heb ik ook geprobeerd, maar dat haalt niet veel uit. Ik denk dat ik dan toch maar m'n RAM voor 16GB 1.5v van een goed merk ga vervangen. Ook m'n SSD is van budgetmerk Crucial, misschien is die vervangen door een EVO 850 ook het proberen waard!

Een collega heeft dezelfde MBP met 16GB en een Crucial M4, is niet traag maar ook niet fantastisch. Inderdaad een moderne snelle SSD als een 850 Evo nemen. Maakt een wereld van verschil. Aan de processor zal het niet liggen. Die kan nog wel even mee.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ben and Timmies schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:19:

Je MBP ondersteunt waarschijnlijk alleen maar 1.35v RAM, dus DDR3L, als dat er nu in zit. De processor die er in zit heeft een geheugencontroller die gewoonweg niet anders kan aansturen. Gewoon DDR3 geheugen gaat dus NIET werken. Mixen kan ook NIET.

Daarnaast is Crucial zeker geen budget merk. Crucial is het consumenten merk van Micron, dat samen met Intel (ook) high-end SSD's maakt.

https://discord.com/invite/tweakers

Pagina: 1