FreeSCO probleempje

Pagina: 1
Acties:

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Wij zitten hier met 3 man op een klein lannetje via m'n 486 freesco router, maar zodra we met z'n 3en online een spelletje UT willen gaan spelen (team deathmatch) stijgt de ping van ons 3en naar 5000ms en hoger... da's dus niet helemaal de bedoeling. We werken nu nog even op een 10Mbit hubje, maar ik ga vanmiddag m'n 100Mbit switch... Maar met z'n 3en op een 10mbit hubje moet makkelijk kunnen dacht ik zo... Kan het aan de instellingen van freesco liggen? het is een 486 40Mhz met 8Mb intern zonder hd. alles werkt via DHCP, en alleen Telnet is als service actief. waar kan het probleem zitten? :)

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik weet niet hoeveel data iedere gebruiker naar de on-line UT server zend, maar als dit om en nabij de 16 kb/sec is, en je op @home zit, dan wordt de download (en ping) gigantisch slecht. FreeSCO is niet het probleem denk ik, voorzover ik weet kan een 486 gemakkelijk 3 gebruikers aan.

Als je met 1 man of twee man speelt, hoe hoog is je ping dan ?

• Thefirstikke
  • Niet online
Op donderdag 28 juni 2001 16:22 schreef B-Man het volgende:
Ik weet niet hoeveel data iedere gebruiker naar de on-line UT server zend, maar als dit om en nabij de 16 kb/sec is, en je op @home zit, dan wordt de download (en ping) gigantisch slecht. FreeSCO is niet het probleem denk ik, voorzover ik weet kan een 486 gemakkelijk 3 gebruikers aan.

Als je met 1 man of twee man speelt, hoe hoog is je ping dan ?
Dat is het leuke, als er 1 iemand speelt is de ping gewoon rond de 50ms op een snelle server. met z'n 2en stijgt het al meteen naar de 5000ms.... ;(

• B-Man
  • Niet online
Op wat voor verbinding zit je ?

• Thefirstikke
  • Niet online
@home kabel Den Bosch, 3,8Mbit down, 128Kbit up

• B-Man
  • Niet online
Zit ik ook op.

Hoeveel data wordt en verzonden per gebruiker ?

En als je gaat gamen, zijn er dan nog anderen aan het surfen over dezelfde verbinding ?

Als je trouwens denkt dat het aan freesco ligt, kom je daar vrij makkelijk achter: Als je met zijn drieeen probeert te gamen, log dan eens in op je freesco bak en check de load en de logfiles; Als de load (te) hoog is, valt de snelheid terug, maar dit lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Als er iets foutgaat, dan moet je dit terug kunnen zien in de logfiles. (Die je overigens ook kan bekijken via het webbased controlpanel).

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

En als je eens in UT instelt dat je een modem hebt ipv kabel? UT stuurt dan minder gegevens per seconde de kabel over (ping zal iets stijgen misschien).

Siditamentis astuentis pactum.

• Thefirstikke
  • Niet online
Op vrijdag 29 juni 2001 14:36 schreef Varienaja het volgende:
En als je eens in UT instelt dat je een modem hebt ipv kabel? UT stuurt dan minder gegevens per seconde de kabel over (ping zal iets stijgen misschien).
hmmm.... is het proberen waard! :)
Pagina: 1