WhatsApp op lockscreen vraagt geen unlockverificatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:24
Hallo tweakers,

Ik heb een iphone 6s met ios 10.0.1 (en sinds gister ook de update 10.0.2)
Ik zit met het volgende;
Whatsap kan ik maar blijven beantwoorden op me lockscreen (toegangsscherm) en dat wil ik uit hebben, maar ik wil wel berichten kunnen zien op me lockscreen als ik een bericht ontvang.

Wat heb ik al geprobeerd;

In instellingen/Touch ID en toegangscode/toegang bij vergrendeling alles uit gezet,helpt niet( ik kan gewoon versturen zonder unlocken)
Een herstart helpt ook niet
Een home+power reset ook niet,
iphone helemaal leeg en ios opnieuw herstelt met itunes en mijn backup er weer op (windows: shiftkey + herstellen) werkt ook niet.
icloud los gekoppeld en weer aangemeld, werkt ook niet.

Instellingen/berichtgeving/whatsapp/ heb ik alles aan staan,
Als ik daar "sta berichtgevingen toe' uit zet, zie ik geen meldingen meer (lochisch, maar dit is ter info dat het wel werkt op dat punt),
De optie 'op toegangsscherm' staat aan, want als je die uit zet zie je geen melding meer op toegangsscherm
En de 'meldingsstijl indien ontgrendeld' staat op stroken

Wat zie ik over het hoofd, ik krijg het niet beveiligd

ps. ik raak natuurlijk op dat moment niet de homeknop aan
fingerprint beveiliging staat aan, en ook alfanumeriek, mocht de vinger niet werken.

iemand het zelfde probleem, of juist niet?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Beste antwoord (via Mel33 op 04-11-2016 07:02)

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
mell33 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 13:59:
[...]

Ha een confirmation, daar ben ik met whatsapp en Apple nu al een tijd mee bezig om dat te horen.
Wel fijn dat er naar gekeken wordt, en dat ik dat nu van je hoor. Ik krijg het gevoel dat de meeste iphone gebruikers dit niet een probleem vinden, ik vindt het toch wel een beveiligings issue

Dus het zou alleen bij imessage en bellen mogelijk moeten zijn, deze funktie?.
Nee, het is alleen mogelijk om het voor bellen en iMessage te blokkeren. :') Die functie "Antwoord met Bericht" die je aan/uit kan zetten heeft enkel effect op die twee, maar verder op niets. Wat ik eigenlijk nogal een design flaw vind, maar goed.

WhatsApp is aan 't kijken hoe ze dit kunnen verbeteren - ik heb voorgesteld dat ze een toggle inbouwen, maar WhatsApp heeft echt een enorme optie-haat dus grote kans dat ze iets anders verzinnen of forceren. Je hebt hier ook last van met apps als Twitter trouwens kwam ik achter.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Heb de titel aangepast van "iphone 6s lockscreen blijft whatsap beantwoorden" naar "Verwijderen reageren op WhatsApp vanaf lockscreen" zodat het wat beter de lading dekt en het topic type veranderd naar 'Vraag' :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:51
Dit is bepaald door WhatsApp bij Facebook Messenger staat het zo dat je een code moet opgeven alvorens het daadwerkelijk verstuurd word

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
Nicj56 schreef op zondag 25 september 2016 @ 14:56:
Dit is bepaald door WhatsApp bij Facebook Messenger staat het zo dat je een code moet opgeven alvorens het daadwerkelijk verstuurd word
Waar kan ik die instelling vinden?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:51
Is geen instelling voor... Is zo geprogrammeerd, door WhatsApp c.q. Facebook.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Oke dus bij jou is het ook zo, hoe heb jij dit opgelost dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt bij Touch en id het reageren met bericht uitzetten wel.

Ik heb zelf alles uitstaan behalve bericht weergave. Vindt het niet fijn dat Jan en alleman alles mee kunnen kijken zonder in te loggen.

Zou zelfs de camera uit willen als je niet ingelogd bent maar volgens mij kan dit helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:16:
Bij mij werkt bij Touch en id het reageren met bericht uitzetten wel.

Ik heb zelf alles uitstaan behalve bericht weergave. Vindt het niet fijn dat Jan en alleman alles mee kunnen kijken zonder in te loggen.

Zou zelfs de camera uit willen als je niet ingelogd bent maar volgens mij kan dit helaas niet.
Dus bij jou stuurt whatapp geen bericht als je niet inlogt, nah waarom werkt dat bij mij niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Het is een (ik hoop voor Whatsapp) tijdelijke bug. Ik heb er wel al over gehoord, ik vermoed dat dit met een update van de app zal worden opgelost.

Van Apple care chat

Een medewerker verteld mij dit, dus het zal worden opgelost.

[ Voor 12% gewijzigd door Mel33 op 26-09-2016 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 11:38
Ik heb het even getest op een iPhone 6s plus
iOS 10.0.2
Whatsapp 2.16.12

Test bericht via whatsapp komt aan en zie ik (deels) in lockscherm, pak het apparaat op en moet sliden op het bericht van whatsapp maar krijg daarna direct de vraag voor mijn unlock pass.

[ Voor 8% gewijzigd door Zephyer op 21-10-2016 13:15 ]

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Zephyer schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:15:
Ik heb het even getest op een iPhone 6s plus
iOS 10.0.2
Whatsapp 2.16.12

Test bericht via whatsapp komt aan en zie ik (deels) in lockscherm, pak het apparaat op en moet sliden op het bericht van whatsapp maar krijg daarna direct de vraag voor mijn unlock pass.
Als ik er op druk dan kan ik zonder unlocken zenden, is dat bij jou niet zo?
Ik heb zelfde versie os en whatsapp

ps. berichtgeving heb ik wel op "stroken" staan in instellingen/berichtgeving/whatsap en ook in whatsap instellingen/meldingen/meldingen in app/op stroken staan

[ Voor 14% gewijzigd door Mel33 op 21-10-2016 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
Nee, ik krijg 'gewoon' de vraag naar m'n unlock password.
Lijkt me dikke onzin wat de Apple agent verkoopt, dat zou inhouden dat Whatsapp 'iets' heeft ingebakken dat om de beveiliging van Apple heen gaat? |:( :X

[ Voor 57% gewijzigd door Zephyer op 21-10-2016 13:22 ]

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Zephyer schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:21:
Nee, ik krijg 'gewoon' de vraag naar m'n unlock password.
Ook als je dit zo hebt staan

berichtgeving heb ik wel op "stroken" staan in ios instellingen/berichtgeving/whatsap en ook in whatsap instellingen/meldingen/meldingen in app/op stroken staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
Yup, identiek.
Toevallig niet van een BETA naar een officiele iOS gegaan?

Mocht je een macbook hebben, even xcode installeren en je iphone eraan hangen.
Log aanslingeren en kijken wat er gebeurt als je doet wat je doet en je om je unlock code heen gaat. :9~

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Zephyer schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:25:
Yup, identiek.
Toevallig niet van een BETA naar een officiele iOS gegaan?

Mocht je een macbook hebben, even xcode installeren en je iphone eraan hangen.
Log aanslingeren en kijken wat er gebeurt als je doet wat je doet en je om je unlock code heen gaat. :9~
Vreemd dat ik geen beveiliging erop heb.
Nee ik heb gewoon de ios 10.0.2 en nog nooit een beta erop gehad, jammer genoeg heb ik ook geen MacBook

Dus bij jou (als je drukt) vraagt hij wel om te unlocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
Ja.

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Vaag weer, ik heb een https://bugreport.apple.com ingediend maar staat al een week open

Heb je alles instellingen net zo staan als in mijn TS staat?

[ Voor 54% gewijzigd door Mel33 op 21-10-2016 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
Ja :)
Nogmaals, als het aan Whatsapp ligt, dan prikken ze (zo lijkt het) door het security mechanisme heen van Apple. Iets wat me heeeeel sterk lijkt.

Heb je al een keer reset to factory default, whatsapp geinstalleerd en dan (met dezelfde settings) weer eens kijken?
Dus geen (!) backup terugzetten via iCloud/iTunes van je iPhone.

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Zephyer schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:57:
Ja :)
Nogmaals, als het aan Whatsapp ligt, dan prikken ze (zo lijkt het) door het security mechanisme heen van Apple. Iets wat me heeeeel sterk lijkt.

Heb je al een keer reset to factory default, whatsapp geinstalleerd en dan (met dezelfde settings) weer eens kijken?
Dus geen (!) backup terugzetten via iCloud/iTunes van je iPhone.
Backup weglaten ga ik nog even proberen, ik had dat al wel gedaan zonder resultaat (10.0.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Nieuwe IOS 10.1 heeft niet geholpen, reset met backup weglaten heeft niet geholpen.
Raar dat fbmessenger en berichten (sms) wel om een vinger(unlock) vraagt, en whatsapp niet.
En als ik instellingen/whatsapp/berichtgeving/en dan "op toegangsscherm" uit zet, dan zie ik niks op het scherm, wel hoor ik een ping, In whatapp instellingen zelf ook geen resultaat.
Maar welke instelling geeft nou de whatsapp de optie om zomaar een bericht te kunnen beantwoorden op de in slaap liggende gelockt iphone
Ben ik de enige met dit probleem?

[ Voor 4% gewijzigd door Mel33 op 25-10-2016 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Gaat om een quick reply, dus force touch op het bericht zodat je vanaf lockscreen kunt typen en verzenden? Is bij mij ook zo, er wordt geen code gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
GeorgeMichael schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 23:17:
Gaat om een quick reply, dus force touch op het bericht zodat je vanaf lockscreen kunt typen en verzenden? Is bij mij ook zo, er wordt geen code gevraagd.
Maar is dat niet uit te zetten dan?
Ik persoonlijk vind dit nogal een risico namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
mell33 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 07:07:
[...]

Maar is dat niet uit te zetten dan?
Ik persoonlijk vind dit nogal een risico namelijk.
Voor zover ik weet en kan vinden niet, nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
GeorgeMichael schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:28:
[...]

Voor zover ik weet en kan vinden niet, nee
Wat vindt jij daarvan dan?
Ik vind dit hoogst irri en een lak aan beveiliging, hoe doen ze dat, en waarom?
Is dit iets voor tweakers,net om uit te zoeken of een nieuws item waardig
of zijn wij 2 de enige die deze bug hebben (ja ik vind het een bug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:24

Yor

Yor1313#2571

Instellingen>touch id en toegangscode> toegang bij vergrendeling> reageer met bericht. Als dat uitstaat, zou je niet mogen kunnen reageren. dat al nagekeken?

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Yor schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:20:
Instellingen>touch id en toegangscode> toegang bij vergrendeling> reageer met bericht. Als dat uitstaat, zou je niet mogen kunnen reageren. dat al nagekeken?
Ja staat ook in de topic start en heeft geen resultaat, heb jij er wel een lock op dan?
Dan hebben de vorige poster en ik het alleen?

Kheb ook bij apple en whatsapp een incident aan gemaakt maar die wijzen naar elkaar

Bij Apple was hij nogal dwingend om mij te laten zeggen dat het iig niet in ios zit, maar ik zei nee dat zit ook in ios want als 1 app de beveiliging kan omzeilen dan is dat nogal wat

Edit:
Antw van whatsapp
Hoi,

Bedankt voor je bericht.

Excuses voor het ongemak, maar dit probleem wordt veroorzaakt door de iOS en niet door WhatsApp. Helaas kunnen wij vanuit onze kant niets doen om dit probleem op te lossen. Neem contact op met Apple Support voor verdere assistentie.

Einde----

En bij iphone

Robert
Ben je het met me eens dat we de conclusie mogen trekken dat dit probleem bij WhatsApp ligt?

Robert
Aangezien het hier toch echt om een bug gaat in Whatsapp.

En nogmaals herhalen
Robert
We hebben aangetoond dat het hier niet om een probleem binnen onze iOS software gaat.

Ikzelf; omdat whatsapp de einige is die het kan?

Robert
Ja

Einde---

[ Voor 34% gewijzigd door Mel33 op 26-10-2016 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor

Yor

Yor1313#2571

Ik moet gewoon een code intikken....waarschijnlijk heb je je vinger toch op het touch id?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Nope staat ook in topic start,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:30

SuBBaSS

-has Ryzen

mell33 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:58:
[...]

Kheb ook bij apple en whatsapp een incident aan gemaakt maar die wijzen naar elkaar

Bij Apple was hij nogal dwingend om mij te laten zeggen dat het iig niet in ios zit, maar ik zei nee dat zit ook in ios want als 1 app de beveiliging kan omzeilen dan is dat nogal wat
Lastig en vervelend altijd; schiet niemand wat mee natuurlijk. Lijkt me echter wel dat alle partijen liefst een oplossing hebben, maar blijkbaar gaat het om een vrij specifiek probleem en schijnbaar geeft dat reden om zich er makkelijk vanaf te maken.
Vind het persoonlijk wel wat om dit helemaal aan iOs te wijten. Andere/apple eigen apps, (ook imessage) hebben dit niet toch?

Hoewel je al een boel kansrijke stappen hebt uitgevoerd, mis ik er eentje: terug naar factory settings en dan geen backup terugzetten, aangezien daar een instelling in kan zitten die dit veroorzaakt (die backup is vsat niet "vers" van iOS 10 maar was er ook al bij 8/9?). Is na de schone start enkel een kwestie van whatsapp installeren en je hebt je antwoord.
Eerst er natuurlijk voor zorgen dat er zoveel mogelijk opgeslagen wordt, zet dat icloud mooi aan het werk! >:)

En voor dat "vingerwijzen": ik zou in jou geval sowieso feedback bij Apple achterlaten via https://www.apple.com/feedback/iphone.html en eventueel via applecare een officiële complaint aan laten maken.
Maar eerst die stap zonder terugzetten van een backup, anders sta je er achteraf niet zo lekker op. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Die backup enz had ik al gedaan, hielp niks.
Ik heb een bugreport bij apple open staan met dit probleem.

Ik zal nog es wat kloten. Maar ik begrijp ik ben niet de einige

Edit
Bedankt voor die link, ga ik daar ook nog even melden.

[ Voor 15% gewijzigd door Mel33 op 26-10-2016 22:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Ik heb het er over gehad met een iOS-developer van WhatsApp.
Ze gaan er naar kijken, maar het is in principe geen omzeiling van iOS beveiliging. Om de een of andere vage reden is die "Antwoord met Bericht" functie namelijk enkel voor telefoongesprekken en iMessage. :/
Het is niet mogelijk om die instelling uit te lezen, noch is het mogelijk om tegen iOS te zeggen dat het push bericht een bericht bevat waardoor die beveiliging getriggered zou worden. Redelijk bizarre keuze eigenlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door WhatsappHack op 31-10-2016 22:15 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
WhatsappHack schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 22:14:
Ik heb het er over gehad met een iOS-developer van WhatsApp.
Ze gaan er naar kijken, maar het is in principe geen omzeiling van iOS beveiliging. Om de een of andere vage reden is die "Antwoord met Bericht" functie namelijk enkel voor telefoongesprekken en iMessage. :/
Het is niet mogelijk om die instelling uit te lezen, noch is het mogelijk om tegen iOS te zeggen dat het push bericht een bericht bevat waardoor die beveiliging getriggered zou worden. Redelijk bizarre keuze eigenlijk.
Ha een confirmation, daar ben ik met whatsapp en Apple nu al een tijd mee bezig om dat te horen.
Wel fijn dat er naar gekeken wordt, en dat ik dat nu van je hoor. Ik krijg het gevoel dat de meeste iphone gebruikers dit niet een probleem vinden, ik vindt het toch wel een beveiligings issue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:00
Ik heb het blijkbaar ook. Als ik force touch op mijn iPhone 7 Plus dan kan ik een whatsapp bericht beantwoorden zonder touchid of passcode verificatie.

Slide ik om direct naar Whatsapp te gaan dan vraagt de telefoon mij wel om mijn touchid of passcode.

Bij instellingen heb ik ook alles op uitgezet en er is geen backup teruggezet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
dcell schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 15:53:
Ik heb het blijkbaar ook. Als ik force touch op mijn iPhone 7 Plus dan kan ik een whatsapp bericht beantwoorden zonder touchid of passcode verificatie.

Slide ik om direct naar Whatsapp te gaan dan vraagt de telefoon mij wel om mijn touchid of passcode.

Bij instellingen heb ik ook alles op uitgezet en er is geen backup teruggezet ...
Ja zo werkt het idd.
Ik vind dat je dan wel zelf de keus moet kunnen hebben om het uit te zetten.
Bij alle andere apps en sms en iMassege die op je scherm binnen komen kan je niks versturen als hij gelockt is.

Edit;
Ik ben nu de nieuwe iOS10.1.1 erop aan het zetten

[ Voor 4% gewijzigd door Mel33 op 01-11-2016 16:09 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
mell33 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 13:59:
[...]

Nee, het is alleen mogelijk om het voor bellen en iMessage te blokkeren. :') Die functie "Antwoord met Bericht" die je aan/uit kan zetten heeft enkel effect op die twee, maar verder op niets. Wat ik eigenlijk nogal een design flaw vind, maar goed.

WhatsApp is aan 't kijken hoe ze dit kunnen verbeteren - ik heb voorgesteld dat ze een toggle inbouwen, maar WhatsApp heeft echt een enorme optie-haat dus grote kans dat ze iets anders verzinnen of forceren. Je hebt hier ook last van met apps als Twitter trouwens kwam ik achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Ha das duidelijk dan. (heb je ze gehackt als ik je zo intern hoor doorzetten hahah, of ken je alleen de develloper toevallig)
Ik zal het maar gaan uitzetten dan, jammer van de functie dan in mijn geval (hoop op tijdelijk) want ik wil wel dat dit werkt, maar dan met de mogelijkheid te kiezen.

Dankjewel
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
You're welcome :)
Haha, een paar jaar geleden - en daar wat contacten aan over gehouden, en die brengen je dan weer in contact met die en die van afdeling huppeldepup. Soms best handig. :P

Ja ik snap het volledig. Ik vind het wel een beetje stom van Apple dat ze hier eigenlijk geen rekening mee hebben gehouden door andere apps niet de mogelijkheid te bieden die beveiliging te triggeren. Dan hoeft de app de instelling niet eens uit te kunnen lezen, maar kan iOS bepalen of het op basis van je instelingen wel of niet mogelijk is om zonder code te antwoorden...
Aan de andere kant had WhatsApp er ook wel een beetje rekening mee mogen houden, maar ik gok dat die user-friendliness vs hoe groot het probleem is in de meeste situaties (hoevaak laten mensen hun telefoon liggen én wordt die dan misbruikt?), een afweging hebben gemaakt of het 't waard is standaard te blocken - immers is het tonen van berichten op je lockscreen ook al een mogelijk privacy probleem, maar dat kan je wel degelijk uitzetten in de iOS instellingen én in de WhatsApp instellingen de preview ook. Als je ervoor kiest om dat wel te tonen, eh... Maar goed. :)

Trouwens, als je Siri aan hebt staan, en beschikbaar op je lockscreen, en je hebt WhatsApp voor Siri ingeschakeld: dan kan je de beveiliging ook op die manier omzeilen. Zelfs voor iMessage! Die is echter nogal logisch, en toegegeven: verrekte handig in de auto!! "Hey siri, stuur een WhatsApp bericht naar mell33 ... Ik ben over 15 minuten terug ... Verzend" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
WhatsappHack schreef op woensdag 02 november 2016 @ 05:13:
You're welcome :)
Haha, een paar jaar geleden - en daar wat contacten aan over gehouden, en die brengen je dan weer in contact met die en die van afdeling huppeldepup. Soms best handig. :P

Ja ik snap het volledig. Ik vind het wel een beetje stom van Apple dat ze hier eigenlijk geen rekening mee hebben gehouden door andere apps niet de mogelijkheid te bieden die beveiliging te triggeren. Dan hoeft de app de instelling niet eens uit te kunnen lezen, maar kan iOS bepalen of het op basis van je instelingen wel of niet mogelijk is om zonder code te antwoorden...
Aan de andere kant had WhatsApp er ook wel een beetje rekening mee mogen houden, maar ik gok dat die user-friendliness vs hoe groot het probleem is in de meeste situaties (hoevaak laten mensen hun telefoon liggen én wordt die dan misbruikt?), een afweging hebben gemaakt of het 't waard is standaard te blocken - immers is het tonen van berichten op je lockscreen ook al een mogelijk privacy probleem, maar dat kan je wel degelijk uitzetten in de iOS instellingen én in de WhatsApp instellingen de preview ook. Als je ervoor kiest om dat wel te tonen, eh... Maar goed. :)

Trouwens, als je Siri aan hebt staan, en beschikbaar op je lockscreen, en je hebt WhatsApp voor Siri ingeschakeld: dan kan je de beveiliging ook op die manier omzeilen. Zelfs voor iMessage! Die is echter nogal logisch, en toegegeven: verrekte handig in de auto!! "Hey siri, stuur een WhatsApp bericht naar mell33 ... Ik ben over 15 minuten terug ... Verzend" :P
Ja ik ben ook dit topic express niet begonnen over siri die dit kan voor je, Ik dacht als ik daar over begin dan wordt het als een mooie makkelijke functie gezien en krijg ik de eigenlijke vraag niet across. Nu is het een mooi clean topic.

Over de afweging die een OS of een AppdevelopperFabriek maken ivm user-friendliness vs beveiliging (gemak)
Ik vind dat je zelf de mogelijkheid moet hebben te kiezen.

Maar als ik dit zo dicht heb staan en dus met de ene app wel een vraag te unlocken krijg en bij een andere app niet, zonder dat ik dat weet of gemeld krijg in het scherm. ja wat wegen ze dan af en doen de beveiligings-adviseurs hun werk wel goed.(ik doe het een stuk beter daar dan)

Grove fout zal ik het nog niet noemen, maar ik kan nu hier een scenario op bedenken als je kwaad bloed wil zetten bij iemand of een (groep)prominent(en), (en dan ben ik nog bescheiden met dit scenario)
(aangezien een verkeerd twitter bericht al tot kamer vragen of politie kunnen leiden )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor

Yor

Yor1313#2571

Ik lees veel aannames en speculaties, maar iemand al eens met een andere IM-app een test gedaan? Lijkt me wel even belangrijk...

Ik hoorde toch heel andere geluiden en dat het wel degelijk aan Whatsapp ligt, dat ze het simpelweg niet ingebouwd hebben. Ik zal eens kijken of ik wat apps kan vinden waarbij het gewoon werkt...

(for the record, ik zie nu wat je bedoelt, Mell, en ja, ik kan ook gewoon antwoorden zonder code dan...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Yor schreef op donderdag 03 november 2016 @ 23:35:
Ik lees veel aannames en speculaties, maar iemand al eens met een andere IM-app een test gedaan? Lijkt me wel even belangrijk...

Ik hoorde toch heel andere geluiden en dat het wel degelijk aan Whatsapp ligt, dat ze het simpelweg niet ingebouwd hebben. Ik zal eens kijken of ik wat apps kan vinden waarbij het gewoon werkt...

(for the record, ik zie nu wat je bedoelt, Mell, en ja, ik kan ook gewoon antwoorden zonder code dan...)
Volgens mij heb je dan heel pagina 2 niet gelezen, want daar staat ten eerste de technische uitleg waarom het wijzigen van die instellingen totaal geen nut heeft, ten tweede de daadwerkelijke oorzaak (en dat hier door WhatsApp aan gewerkt wordt :)), en ten derde staat er beschreven dat andere apps hier inderdaad ook last van KUNNEN hebben. :P

Die "andere geluiden" staan dus allemaal in dit topic... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 04-11-2016 03:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor

Yor

Yor1313#2571

WhatsappHack schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 03:05:
[...]

Volgens mij heb je dan heel pagina 2 niet gelezen, want daar staat ten eerste de technische uitleg waarom het wijzigen van die instellingen totaal geen nut heeft, ten tweede de daadwerkelijke oorzaak (en dat hier door WhatsApp aan gewerkt wordt :)), en ten derde staat er beschreven dat andere apps hier inderdaad ook last van KUNNEN hebben. :P

Die "andere geluiden" staan dus allemaal in dit topic... ;)
Meh, ik ga me de moeite niet doen, maar je post toch zelf heel wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Yor schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 16:52:
[...]

Meh, ik ga me de moeite niet doen, maar je post toch zelf heel wat anders.
Nope, ik heb echt exact dat gepost. :P
Maar als je de moeite niet hebt genomen het te lezen dan wordt 't lastig he. ;)

Anyway, er wordt aan gewerkt en ik heb ook feedback ingediend bij Apple om die functie toegankelijk te maken voor derde partijen op de een of andere manier.
Ik raad iedereen aan om ook ff feedback bij Apple in te dienen - het is imho heel erg stom dat elke app een eigen toggle nodig heeft, terwijl er ook een toggle in iOS zelf zit... Het kost 1 minuutje tijd om feedback in te dienen. ;) 9 van de 10 keer doen ze er geen reet mee, maar niet geschoten is altijd mis.

Mocht WhatsApp me trouwens op de hoogte houden over de ontwikkeling, dan zal ik dat natuurlijk delen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor

Yor

Yor1313#2571

WhatsappHack schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 17:41:
[...]

Lulverhaal zonder dat je het met totaal andere IM-aps hebt getest. Nu jij weer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
Yor schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 17:25:
[...]

Lulverhaal zonder dat je het met totaal andere IM-aps hebt getest. Nu jij weer?
Twitter deed het ook staat toch in het topic, wel storend dat je niet leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor

Yor

Yor1313#2571

mell33 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 18:44:
[...]

Twitter deed het ook staat toch in het topic, wel storend dat je niet leest.
Dat zegt nog steeds niet dat het aan het iOS ligt. Lezen jullie wel goed? Whatsapphack claimt dat de functie alleen werkt op iMessage en bellen, wat dus niet bewezen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Yor schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 20:31:
[...]

Dat zegt nog steeds niet dat het aan het iOS ligt. Lezen jullie wel goed? Whatsapphack claimt dat de functie alleen werkt op iMessage en bellen, wat dus niet bewezen is.
Ik heb helemaal niet gezegd dat het aan iOS ligt, ik heb enkel gezegd dat iOS het niet faciliteert (voor third-party apps) en dat ik dat een enorme design flaw vindt. Maar op dit moment ligt de bal dus bij WhatsApp (en andere apps die 't zelfde probleem hebben, zoals Twitter dus - ik had wel degelijk getest... ;)) om deze tekortkoming op te vangen, en daar is WhatsApp dus ook netjes naar aan het kijken om te zien wat ze kunnen doen voor ons. ;)

Dat die toggle enkel werkt voor iMessage en bellen heb ik gezegd ja, maar dat is niet het enige dat ik heb gezegd he...? Even doorlezen. ;)
Hier nog eenmaal uitgebreid de technische uitleg en mijn motivering, misschien snap je dan wat er bedoeld wordt - maar dan moet je 't wél even lezen natuurlijk:

Ik heb gezegd dat die toggle "Antwoord met Bericht" enkel iets doet voor iMessage en bellen (en misschien voor Apple's Mail app, nu ik er over nadenk) - maar dat die geen invloed heeft op third-party apps. Dat is geen speculatie, dat is gewoon hoe het werkt. :/
Als je dat niet gelooft en bewijs wil: probeer het! Je hebt toch een iPhone? :P
Je mag ook de developer guide en alle iOS API's er op nalopen als je wilt... Dan zul je 't zien. Ik heb ook nog naar zo'n functie gezocht, maar 't is helaas nergens te vinden.

Andere apps vragen óf altijd om code, óf nooit om code, óf laten het aan jou over om in te stellen wat je wil - ongeacht die instelling in iOS. Het wijzigen van die instelling heeft dus geen effect op het gedrag van andere apps, want andere apps kunnen de waarde van die toggle (1 of 0) helemaal niet uitlezen; noch kan iOS die apps iets forceren omdat apps helemaal niet kunnen aangeven in iOS dat de content van een pushmeldig om een bericht gaat en dus beschermt moet worden ALS die functie op 0 staat. Dat is dus een dubbel probleem want: 1) Apps kunnen de status van die instelling niet uitlezen, en dus niet bepalen of de beveiliging aan of uit staat, en 2) Apps kunnen niet aangeven dat een melding een bericht bevat, hierdoor kan een melding dus niet die beveiligingsinstelling triggeren! Apps kunnen dus én niet opvragen of de beveiliging aan of uit staat, én kunnen ook niet aan iOS vragen om de beveiliging af te handelen op basis van die instelling: iOS regelt dit dus niet voor third-party apps.
En dát is de design flaw in iOS en is imho een missing feature en daarvan zeg ik: dien feedback bij Apple in, hopelijk doen ze er iets mee. Dat mag jij een lulverhaal vinden, maar dit is gewoon hoe het werkt. :/
Ik vind het volstrekt onlogisch dat het zo werkt overigens, immers faciliteert iOS wel de meldingen en reply opties, maarja.

Daarnaast heb ik gezegd dat iedere app voor zich natuurlijk wél zo'n beveiliging in kan bouwen als ze daar voor kiezen, maar dat ik het stom vind dat Apple die functie niet opengegooid heeft voor derde partijen. Dat zou een kleine moeite zijn, een hoop verwarring voorkomen en app makers hoeven geen moeite meer te doen omdat iOS het dan zélf kan regelen.

Tenslotte heb ik gezegd dat de Twitter app ook geen beveiliging ingebouwd heeft en dus last heeft van dit probleem, en heb ik gezegd dat WhatsApp aan het kijken is naar een work-around.

Dit is wat ik in mijn vorige posts (iets minder uitgebreid) heb gezegd, en wat je dus gewoon had kunnen zien als je even de moeite had genomen om aandachtig te lezen in plaats van skimmen, selectief quoten en vervolgens op basis van halve teksten een conclusie hebt getrokken. :/

Ik vind het wel grappig dat jij notabene zelf dan roept: "Lezen jullie wel goed?". :')
Sorry hoor, maar dafuq? :P
Anyway, ik hoop dat 't nu wat duidelijker is en wat ik bedoelde. :)

[ Voor 5% gewijzigd door WhatsappHack op 05-11-2016 04:07 . Reden: Typo fixes en verhelderingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Ja die yor is me daar toch even een potje eigenwijs en niet instaat begrijpend te lezen.
Heel me topic vervuild.
Maar bedankt WhatsappHack dat je nogmaals de moeite neemt om hem 3 keer te wijzen op lezen, (maar ik bedoel natuurlijk voor je uitleg die blijkbaar voor hem nodig is)

ps. Ik heb Nogmaals feedback bij Apple ingediend.

[ Voor 8% gewijzigd door Mel33 op 05-11-2016 10:22 ]

Pagina: 1