Ik heb besloten om mijn eerste PC te gaan bouwen. Na flink wat topics lezen en zelf sleutelen zit ik met een aantal vragen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1080p met high/max settings met minimaal PC-geluid (hoeft niet compleet stil).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo rond €800; mijn absolute limiet is €850.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, mijn vorige kant-en-klaar PC heeft alleen maar onderdelen van 8 jaar en ouder. Randapparatuur als monitor, muis, toetsenbord en speakers zijn allemaal wel up-to-date.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
The usual: cpu, gpu, mobo, ram, ssd en case. Mijn eigen build staat onderaan de post.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb nu een PC staan die vreselijk veel herrie maakt. Een beetje minder geluid heeft wel mijn voorkeur.
Ga je overklokken?
Nee, dit wordt mijn eerste build, dus ik ga me niet wagen aan overclocking.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb een aantal vragen:
Bedankt voor jullie hulp
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1080p met high/max settings met minimaal PC-geluid (hoeft niet compleet stil).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo rond €800; mijn absolute limiet is €850.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, mijn vorige kant-en-klaar PC heeft alleen maar onderdelen van 8 jaar en ouder. Randapparatuur als monitor, muis, toetsenbord en speakers zijn allemaal wel up-to-date.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
The usual: cpu, gpu, mobo, ram, ssd en case. Mijn eigen build staat onderaan de post.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb nu een PC staan die vreselijk veel herrie maakt. Een beetje minder geluid heeft wel mijn voorkeur.
Ga je overklokken?
Nee, dit wordt mijn eerste build, dus ik ga me niet wagen aan overclocking.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb een aantal vragen:
- Levert de PSU genoeg voor mijn setup? Ik las namelijk dat AMD kaarten meer nodig hebben dan Nvidia (verder weet ik hier amper wat vanaf).
- Is er nog ergens te besparen zonder teveel performance verlies (is bijvoorbeeld de €20 winst de lagere snelheid van de i5 6400 waard tov de i5 6500). Ook mobo, gpu en case kunnen misschien goedkoper
- Zijn er goedkope cases waarbij de CD-DVD drive mooi weggewerkt is (achter een klepje of zelfs een hele deur zoals bij de Cooler Master Silencio 352)? Misschien valt hier nog wat te besparen..
- Ik zie dat de GTX 1060 vaak 5-10% meer fps heeft in de games van tegenwoordig. Ik heb nu gekozen voor de RX 480 met oog op budget. Is de extra performance het waard om nu toch voor de 1060 te gaan of zal in de toekomstige games (DX12/Vulkan) de RX 480 beter gaan presteren?
- Dit wordt mijn eerste ervaring met een SSD. Is de Crucial MX300 van goede kwaliteit of kan ik beter voor de duurdere Samsung 850 / 850EVO gaan?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 204,50 | € 204,50 |
| 1 | MSI B150M BAZOOKA | € 68,95 | € 68,95 |
| 1 | MSI Radeon RX 480 Gaming X 4G | € 265,95 | € 265,95 |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 58,95 | € 58,95 |
| 1 | Crucial CT2K4G4DFS8213 | € 36,70 | € 36,70 |
| 1 | Corsair CX450M | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 120,50 | € 120,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 805,54 | |
Bedankt voor jullie hulp