Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04
Firma High Green op de Heideweg.
WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf,BYD Seal AWD, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh
Verwijderd
J emoet dan gewoon de AFB-80MP nemen zeer goede flow en vrij lage geluids-produktie
Verwijderd
)
Verwijderd
idereen weet toch dat SUNON de beste (en naar mijn mening ook mooiste) fans maakt?
Ik heb 2 80's en 2 120's in mn kast zitten.. ze zijn zoo stil! ik heb ook nog een Delta 80 aan de voorkant zitten, en die maakt echt wel meer lawaai hoor! ook als je rekening houd met het feit dattie aan de voorkant en dus dichtstbij zit.
Nee, Sunon is het Summum op fan-gebied voor mij.
Verwijderd
Ze zijn redelijk prijzig. ik geloof 15 dollar voor een 120. zeker als je de verzendkosten erbij optelt. Je moet er wat voor over hebben, maar dan heb je ook fans waarvan de naam alleen al respect afdwingt bij veel tweakers. Je hebt gelijk als je zegt dat ze in nederland niet veel gebruikt worden net als het kleine broertje de YStech (volgens mij). Grofweg prijs\prestatie genomen, is een delta de logische keus, maar ik noem ze dan ook alleen maar op om het rijtje compleet te maken. Maar geloof me: eenmaal een Sunon, nooit meer een ander.
Helemaal cool is dat sunons standaard geleverd worden met connectors die rechtstreeks de voeding in gaan. Dus dat betekent dat je een hoop kanten op kan met splitters en draadverlenging ed. en dus ook de zooi in je kast wat kan beperken door ze netjes langs een zijkant te leiden.
Tis maar wat je hobby is, zullen we maar zeggen!
Verwijderd
NiteFly;
Ik weet niet wat je hiermee bedoelt, hoor???En die delta bij zon beetje elke junk op de hoek van de straat te halen, maar goed.
Het kijkt wel of jullie de fans beoordelen sec en alleen op geluid. ALs deze laag is nou dan is het een top-fan. Als ik de specs lees van Sunon dan komt zellf geen enkele qua CFM en M.A.P. waarde ook maar dichtbij de Delta AFB-80MP.
Maar ja het is ook niet voor niets dat HP is al zijn High-end Netserver (van rond de 100.000) standaard 80 en 120mm Delta fans en ook nog Delta PSU's gebruikt.
ik wil mischien nog wel upgrade
Verwijderd
smokey; het kan zijn dat je lagers versleten zijn, je ziet dan vaak een hogere RPM met meer lawaai. Pas hiervoor wel op want het kan dan ineens gedaan zijn met je fan.
), dat moet lukken, dus van dat geluid heb ik niet zoveel last denk ik, er zit nml nog een cm of 20 gewapend beton tussen
. Bovendien is het hoogteverschil dan maar 50cm (ik hang de radiator aan het plafond, voor het open kelderraam
). Alleen lullig dat ik mijn computerkast dan naast de verwarmingsradiator heb staan
... Shit, daar had ik beter over na moeten denken...
Iemand suggesties? Kast goed isoleren mbt warmte? Euh, enig idee wanneer jullie die fans (80x80mm delta hp dus) weer krijgen? In de lijst staat dat hij niet leverbaar is (geloof ik)...
Dit forum is bedoeld voor tweakers om er objectief info op te halen en vragen te kunnen stellen aan mede-tweakers. Niet om van een werknemer van bv oc-shop antwoorden te krijgen. Waarom er nog niet is ingegrepen door de forunleider weet ik niet, misschien omdat je aardig blijft en geen verkoop-taktieken gebruikt. In ieder geval vind ik dat je het niet kan maken naar de rest toe om zo door te gaan. Ik zal er nix meer van zeggen, omdat er waarschijnlijk wel meer werknemers van verschillende bedrijven hier posten, maar ik wilde dit wel even zeggen.
En wat betreft die Sunon fans, net als je keuze voor ALLES in je leven is ook deze keuze persoonlijk. Maar het goed om te zien dat er zoveel merken opgenoemd worden hier op GoT. Applausje voor jezelf, tweakers!
groeten en MOOOO...
en zoveel lawaai maken ze niet ik merk er niks terwijl de kast naast dit zonder de isolatie kit.
Verwijderd
Als meer mensen er zo overdenken als 'NiteFly' dan hoor ik dit graag en zal ik hieruit mijn conclusies moeten trekken.
Ikzelf heb altijd de indruk gehad en de intentie gehad om een wezenlijke bijdrage te leveren aan elke tweaker c.q. overclocker met vragen. Ik probeer ook altijd zo snel mogelijk antwoord te geven op verschillende vragen die mij bereiken hetzij via GoT of via mail. Maar ja je doet het natuurlijk nooit voor de 100% goed. Ik hoor wel wat de reactie zal zijn van jullie mede-tweakers.
Ik spreek altijd voor mezelf, en niet voor de OC-Shop. Als ik dat zou doen zou het alleen maar reclame zijn. Dit is mijn bedoeling ook absoluut niet.is het feit dat je hier op het forum niet voor jezelf spreekt maar voor oc-shop. Niet alleen je naam geeft dat al aan, maar ok het feit dat je zinnen begint met "wij hebben" of zoiets.
Ik zal het je nog sterker vertellen elke keuze is persoonlijk. Deze is keuze is dus ook persoonlijk, daar je prioriteit ligt op perfomance met wat meer geluid of wat lagere perfomance met minder geluid.En wat betreft die Sunon fans, net als je keuze voor ALLES in je leven is ook deze keuze persoonlijk.
Ik ben blij dat je begreep wat ik bedoelde, en het nodig vond zon beetje alles over te nemen in je reply! Je hebt nog steeds geen waardig argument gegeven om je objectiviteit te verdedigen. Ik zei dat ik het er niet meer over zal hebben en dat zal ik dus ook niet.
Maar laten we dit on-topic houden:
Grrrrrene, ik hoop dat je geholpen bent en laat nog ff weten hoe je resultaten zijn mbt je "need to cool off"
Hoezo zou newt niet mogen posten?
Hij geeft altijd goeie info en snel ook en volgens mij is hij ook 1 van de mensen die het meeste van OC'en weten op dit forum lijkt me.
Verwijderd
newt probeert ons niks aan te smeren, hij deelt gewoon z'n ervaring(en) met ons!! en volgens mij zijn er best wat mensen die daar blij mee zijn....
jammer dat het nu op een 'war' gaat lijken!
ben blij dat dit forum er is en de tweakers ook! als je met vragen zit, is altijd wel iemand die een antwoord weet!
Ikke dus!volgens mij zijn er best wat mensen die daar blij mee zijn....
Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.
Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy
Verwijderd
Verwijderd
wat waren de verzend kosten bij coolerguys.com ? Ik ben nl van plan om daar 2 fannetjes (sunon 120mm) te bestellen..
ik heb nu 4 DPDT schakelaartjes in een 3,5" frontplaatje zitten (waar zou je die anders voor kunnen gebruiken?), en kan m'n fans nu allevier onafhankelijk UIT/LANZAAM (7volt)/SNEL (12V) laten draaien.
hulp of info hebben?
mail me @
stevenmail@mail.com
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
en die verzendkosten weet ik echt niet meer, mn papiertjes heb ik al weggegooid. Ga uit van een hoop! ik was er niet blij mee. Probeer eventueel wat onderling te regelen, omdat ik niet weet of ze rekening houden met het gewicht of dat ze gewoon een standaard prijs hebben voor 1 doos. Het eerste is natuurlijk het mooist.
Sorry, maar daar kan ik je niet helpen.
En wat Newt-of-ocshop betreft: Ik haal mn handjes hiervan af, dit soort dingen zijn moeilijk te bewijzen. Toch blijf ik van mening dat er eigenlijk geen plek is voor werknemers van waar dan ook in de comp-business hier op GoT.
Verwijderd
Bij Coolerguys besteld een Y.S. Tech Case Fan (60mm) van $ 9.95 met $ 3.30 aan verzendkosten: besteldatum zondag 30/07/00, ontvangstdatum dinsdag 08/08/00.
Bij 2CoolTek besteld o.a. een Sunon 92mm 3 Pin Fan (SU92-3) van $ 9.00 (totale order was $ 22.00) met $ 5.05 aan verzendkosten: besteldatum zondag 06/08/00, ontvangstdatum dinsdag 15/08/00.
Duurt wat langer dan halen in Nederland, maar altijd goedkoper!!!!! Tijd is tenslotte geld en er is niets makkelijker dan ff je order inklikken. Kijk maar eens naar de verzendkosten in Nederland. En halen kost ook tijd en dus nog meer geld want vaak liggen de winkels niet naast de deur. Dus al ga je op de fiets of te voet (als je geluk hebt), tijd is geld.
Nu nog onderweg uit de V.S. Arctic Silver voor maar fl. 41,- incl. verzendkosten.
Verwijderd
Bij de Coolerguys moet natuurlijk 30/07/00 zijn. Zal het daar ook even aanpassen. Duurt dus net zo lang.
telt stage ook mee anders ben ik nog sneller weg :-))
maar je begrijpt wat ik bedoel, hopelijk.
Er is ook nog zoiets als 'zelfregulatie'. Als iemand zomaar zijn producten gaat promoten en onjuiste informatie dan zijn er echt wel mensen die dat direct rechtzetten. Daar ben jij zelf ironisch genoeg het levende bewijs van want jij deed dit bij Newt (waar ik het overigens absoluut niet mee eens ben maar goed).
Ik denk dat juist mensen die zich dagelijks op deze manier met computers bezig houden een bijzonder wezenlijke bijdrage (kunnen) leveren aan GoT want zij gaan dagelijks met vele verschillende producten om en zij kunnen dus uit eigen ervaring vertellen of iets goed of niet goed is in hun ogen.
Zo gauw ze zouden gaan beginnen met zomaar reclame maken voor hun producten, wordt het een andere zaak maar ik vind dat dat op het moment voor niemand het geval is. Mijn mening is dat hier vrijwel altijd keurig antwoord wordt gegeven op vragen van vrijwel iedereen en ieder niveau.
Ja sorry dit is erg off-topic, ik weet het, maar het moest me toch even van het hart.
Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy
Verwijderd
Nou nitefly als het je niet bevalt zoals het nu gaat vertrek jij maar, want hier wordt dus geen reclame gemaakt. Newt geef alleen aan wat zijn bevindingen zijn met de delta en sunon koelers. Kijk als Newt zelf oc-shop prijzen erbij gaat geven dan mag je spreken over reclame.
Trouwens er zijn hier meer mensen die hun mening geven en niet alleen Newt.