Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een
NAS

Ik wil een NAS opzetten vanwaar ik kan streamen naar een Microsoft Wireless Display adapter (Miracast)
Ik kan niet achterhalen of dit mogelijk is vanaf een NAS.

Mijn budget is € 600,- incl. hdd

Synology
Mijn initiele voorkeur is wellicht de Synology DS216+ II dit leek mij wel een goede optie. ALs iemand een beter alternatief heeft hoor ik het heel graag.

Ik wil met de NAS dus gaan streamen maar ook als data backup gebruiken.

Wie helpt mij even op weg?

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-09 13:25
Dit kan zeer waarschijnlijk niet. Miracast moet je zien als HDMI, maar dan over WiFi (hoewel het tegenwoordig ook over Ethernet werkt meen ik). Je gaat ergens een device nodig hebben dat de bestanden oppakt, decodeert en vervolgens naar je Miracast adapter stuurt. Veel smart TVs kunnen overweg met DLNA, wat hier wél voor gemaakt is.

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 11:03
Ja je hebt inderdaad een Windows phone/tablet of android device (nfc) nodig om het beeld daarvan te "mirroren" naar je tv

Welke Nas je nodig hebt is eigenlijk niet de juiste vraag in dit geval

[ Voor 31% gewijzigd door reller op 24-09-2016 23:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb een 6 jaar oude Samsung plasma die wel DLNA ondersteund maar geen codects voor *.mkv of *.srt bestanden.

Als ik je goed begrijp moet ik er dan dus een aparte mediabox hebben o.i.d.
Ik stream nu alles vanaf m'n Surface pro 4 naar twee tv's, dat werkt prima maar heeft maar een 128 Gb ssd.

Wil graag een nas als archief voor media gebruiken.

Dus ik moet een NAS dan eigenlijk zien als een externe harde schijf vanwaar ik met mijn Surface mee stream?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2016 23:57 ]

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-09 13:25
Je kunt kijken of de NAS het geheel kan transcoden voor je. Heel plat gezegd, als je NAS een Playstation 3 ondersteund als DLNA device en het daarvoor kan transcoden dan werkt het op bijna iedere TV :)

EDIT: Oh, en je kunt natuurlijk je NAS koppelen als een netwerkschijf en dan je Surface Pro gebruiken om van je NAS naar je TV te streamen :)

[ Voor 26% gewijzigd door Xudonax op 24-09-2016 23:57 ]