Vanuit een vriend kwam de vraag of ik hem een nieuw systeem wilde samenstellen, waar hij de komende tijd mee vooruit kan. Kreeg van hem een budget van 600 tot 800 euro voor puur het systeem zonder randapparatuur. Gelukkig is zijn huidige systeem enigszins bijgehouden met o.a. een ssd een een relatief nieuwe en kwalitatieve voeding, die mijns insziens goed mee kunnen naar het nieuwe systeem.
Momenteel wordt er gebruik gemaakt van een 1080P monitor en zijn er geen intenties deze op korte termijn te vervangen. Ken hem alleen langer dan vandaag, dus houdt alvast rekening met gaming op 4k.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem wordt breed gebruikt. Van zakelijke toepassingen tot gaming.
Gaming zijn vooral de 'open wereld' games, GTA en flight simulators. Vandaar mijn keuze voor een kaart met lekker veel geheugen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 800 maar minder is welkom.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zoals gezegd gaat het puur om het systeem zonder randapparatuur.
Onderdelen vanuit zijn oude systeem die ik graag mee zou nemen in deze build;
XFX 550w voeding (+/- 3 jaar oud)
Samsung 830 - 128 gb ssd
Case CM 690
500gb 3.5" schijfje voor wat bulk opslag
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Case, PSU en SSD kunnen naar mijn idee prima mee naar het nieuwe systeem.
Resteert een upgrade kit; mobo, cpu, gpu en ram
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
CPU intel, behoeft waarschijnlijk geen toelichting.
GPU heb ik voor AMD gekozen. Wat ik zo lees presteert de 480 redelijk gelijk aan de 1060 voor +/- hetzelfde geld. Reden om voor AMD te gaan is dat deze 8gb geheugen heeft wat volgens mij games als GTA wel ten goede komt
Wat verwacht je van ons?
In deze build doe ik bepaalde aannames betreffende het meenemen van oude hardware naar het nieuwe systeem en de keuze voor AMD boven Nvidia. Daarnaast gekozen voor de i5 6600 omdat ik op een dergelijke build liever een paar tientjes meer besteed tov een 6400.
Onderstaande lijst had ik in gedachten;
Momenteel wordt er gebruik gemaakt van een 1080P monitor en zijn er geen intenties deze op korte termijn te vervangen. Ken hem alleen langer dan vandaag, dus houdt alvast rekening met gaming op 4k.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem wordt breed gebruikt. Van zakelijke toepassingen tot gaming.
Gaming zijn vooral de 'open wereld' games, GTA en flight simulators. Vandaar mijn keuze voor een kaart met lekker veel geheugen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 800 maar minder is welkom.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zoals gezegd gaat het puur om het systeem zonder randapparatuur.
Onderdelen vanuit zijn oude systeem die ik graag mee zou nemen in deze build;
XFX 550w voeding (+/- 3 jaar oud)
Samsung 830 - 128 gb ssd
Case CM 690
500gb 3.5" schijfje voor wat bulk opslag
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Case, PSU en SSD kunnen naar mijn idee prima mee naar het nieuwe systeem.
Resteert een upgrade kit; mobo, cpu, gpu en ram
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
CPU intel, behoeft waarschijnlijk geen toelichting.
GPU heb ik voor AMD gekozen. Wat ik zo lees presteert de 480 redelijk gelijk aan de 1060 voor +/- hetzelfde geld. Reden om voor AMD te gaan is dat deze 8gb geheugen heeft wat volgens mij games als GTA wel ten goede komt
Wat verwacht je van ons?
In deze build doe ik bepaalde aannames betreffende het meenemen van oude hardware naar het nieuwe systeem en de keuze voor AMD boven Nvidia. Daarnaast gekozen voor de i5 6600 omdat ik op een dergelijke build liever een paar tientjes meer besteed tov een 6400.
Onderstaande lijst had ik in gedachten;
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600 Boxed | € 225,- | € 225,- |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 86,90 | € 86,90 |
| 1 | Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC | € 298,87 | € 298,87 |
| 1 | Crucial CT2K8G4DFD8213 | € 65,95 | € 65,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 676,72 | |
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren