Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming upgrade kit - budget 600-800 euro

Pagina: 1
Acties:

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
Vanuit een vriend kwam de vraag of ik hem een nieuw systeem wilde samenstellen, waar hij de komende tijd mee vooruit kan. Kreeg van hem een budget van 600 tot 800 euro voor puur het systeem zonder randapparatuur. Gelukkig is zijn huidige systeem enigszins bijgehouden met o.a. een ssd een een relatief nieuwe en kwalitatieve voeding, die mijns insziens goed mee kunnen naar het nieuwe systeem.
Momenteel wordt er gebruik gemaakt van een 1080P monitor en zijn er geen intenties deze op korte termijn te vervangen. Ken hem alleen langer dan vandaag, dus houdt alvast rekening met gaming op 4k.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem wordt breed gebruikt. Van zakelijke toepassingen tot gaming.
Gaming zijn vooral de 'open wereld' games, GTA en flight simulators. Vandaar mijn keuze voor een kaart met lekker veel geheugen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 800 maar minder is welkom.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zoals gezegd gaat het puur om het systeem zonder randapparatuur.
Onderdelen vanuit zijn oude systeem die ik graag mee zou nemen in deze build;
XFX 550w voeding (+/- 3 jaar oud)
Samsung 830 - 128 gb ssd
Case CM 690
500gb 3.5" schijfje voor wat bulk opslag

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Case, PSU en SSD kunnen naar mijn idee prima mee naar het nieuwe systeem.
Resteert een upgrade kit; mobo, cpu, gpu en ram

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
CPU intel, behoeft waarschijnlijk geen toelichting.
GPU heb ik voor AMD gekozen. Wat ik zo lees presteert de 480 redelijk gelijk aan de 1060 voor +/- hetzelfde geld. Reden om voor AMD te gaan is dat deze 8gb geheugen heeft wat volgens mij games als GTA wel ten goede komt

Wat verwacht je van ons?
In deze build doe ik bepaalde aannames betreffende het meenemen van oude hardware naar het nieuwe systeem en de keuze voor AMD boven Nvidia. Daarnaast gekozen voor de i5 6600 omdat ik op een dergelijke build liever een paar tientjes meer besteed tov een 6400.

Onderstaande lijst had ik in gedachten;

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 225,-€ 225,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,90€ 86,90
1Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC€ 298,87€ 298,87
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 65,95€ 65,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 676,72

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-11 00:23
Lijstje ziet er prima uit, wat is de huidige build? Misschien dat je met alleen een gpu upgrade en evt. Wat extra ram al klaar kan zijn.

Verder is de 480 voor 1080 een prima kaart die voorlopig alles wel op high-ultra settings kan afspelen. Maar voor evt. Upgrade naar 1440p of 4k is deze niet genoeg.
Voor 1440p is een 1070 een prima kaart, wat nog in het budget zou passen. Maar voor evt. 4k zal je minimaal een 1080 nodig hebben en dan haal je nog niet max settings

• Remcoww
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:22
FYI: Speel zelf GTA V op 1080p en heb onlangs de GTX1060 gekocht. Heb alle settings zo hoog mogelijk gezet en kwam niet voorbij de 2.6GB video geheugen. Dus daarvoor hoef je die 480 met 8GB niet te nemen :p

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:56
Brandonvds schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:48:
Lijstje ziet er prima uit, wat is de huidige build? Misschien dat je met alleen een gpu upgrade en evt. Wat extra ram al klaar kan zijn.

Verder is de 480 voor 1080 een prima kaart die voorlopig alles wel op high-ultra settings kan afspelen. Maar voor evt. Upgrade naar 1440p of 4k is deze niet genoeg.
Voor 1440p is een 1070 een prima kaart, wat nog in het budget zou passen. Maar voor evt. 4k zal je minimaal een 1080 nodig hebben en dan haal je nog niet max settings
Ik weet niet wat voor scherm hij heeft maar met dat budget heb je niet echt ruimte om een goede 1440 monitor te kopen, laat staan 4k. Ik heb hier ook naar gekeken maar een scherm van 350+ was mij net iets te duur voor een dergelijk systeem. Ik heb trouwens ook de RX480 8Gb, goede keuze maar heb inderdaad het idee dat 4gb meer dan genoeg is(geen benchmarks). Verder prima systeem, ik zou alleen nog minstens een 250gb+ SSD erbij zetten aangezien GTAV al 65 gb is.

Bijv. pricewatch: Samsung 750 EVO (retail) 250GB

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-11 00:23
assn schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:03:
[...]

Ik weet niet wat voor scherm hij heeft maar met dat budget heb je niet echt ruimte om een goede 1440 monitor te kopen, laat staan 4k. Ik heb hier ook naar gekeken maar een scherm van 350+ was mij net iets te duur voor een dergelijk systeem. Ik heb trouwens ook de RX480 8Gb, goede keuze maar heb inderdaad het idee dat 4gb meer dan genoeg is(geen benchmarks). Verder prima systeem, ik zou alleen nog minstens een 250gb+ SSD erbij zetten aangezien GTAV al 65 gb is.

Bijv. pricewatch: Samsung 750 EVO (retail) 250GB
Ts geeft aan dat het nu voor 1080p zal zijn. De suggesties voor 1440p en 4k was dan ook vooral hierop bedoeld
Switchie schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 22:48:
Momenteel wordt er gebruik gemaakt van een 1080P monitor en zijn er geen intenties deze op korte termijn te vervangen. Ken hem alleen langer dan vandaag, dus houdt alvast rekening met gaming op 4k.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
Heb ik in eerste instantie naar gekeken maar betreft een core 2 duo systeempje met 2 gig ram. Ga ik niet eens tijd/moeite in investeren om daar nog wat van te maken :9
Ik weet niet wat voor scherm hij heeft maar met dat budget heb je niet echt ruimte om een goede 1440 monitor te kopen, laat staan 4k.
Nieuw scherm zou buiten dit budget vallen. Jongen heeft een goed inkomen terwijl hij nog thuis woont en doet wel vaker 'impulsieve' aankopen. Vandaar dat het mij niets zou verbazen als hij er komende week ook een 4k scherm bijkoopt.
Inderdaad naar gekeken maar werd ineens wel erg duur. Daarnaast niet het idee dat er perse op ultra graphics gegamed moet worden. Het is meer een casual gamer dus 'aardige graphics op een aardige fps' is voldoende.
zou alleen nog minstens een 250gb+ SSD erbij zetten aangezien GTAV al 65 gb is.
Games zouden op de 500gb 3.5" hdd geinstalleerd kunnen worden. Voor zover ik weet heeft dit enkel invloed op boot-tijden? Hoor het graag als ik er bij naast zit.

[ Voor 10% gewijzigd door Switchie op 26-09-2016 21:00 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:56
Switchie schreef op maandag 26 september 2016 @ 20:51:
[...]

Heb ik in eerste instantie naar gekeken maar betreft een core 2 duo systeempje met 2 gig ram. Ga ik niet eens tijd/moeite in investeren om daar nog wat van te maken :9

[...]

Nieuw scherm zou buiten dit budget vallen. Jongen heeft een goed inkomen terwijl hij nog thuis woont en doet wel vaker 'impulsieve' aankopen. Vandaar dat het mij niets zou verbazen als hij er komende week ook een 4k scherm bijkoopt.

[...]

Inderdaad naar gekeken maar werd ineens wel erg duur. Daarnaast niet het idee dat er perse op ultra graphics gegamed moet worden. Het is meer een casual gamer dus 'aardige graphics op een aardige fps' is voldoende.

[...]

Games zouden op de 500gb 3.5" hdd geinstalleerd kunnen worden. Voor zover ik weet heeft dit enkel invloed op boot-tijden? Hoor het graag als ik er bij naast zit.
Ik dacht eerst hetzelfde, had mijn pc samengesteld en 240gb ssd besteld. Per ongeluk 120gb was het geworden met 1 TB HDD. In het begin dacht ik van, ohh geen probleem zet ik alles op die HDD. Vorige week toch een 240 GB SSD erbij besteld en alle games lopen veel soepeler. Nu vind ik mijn HDD zelfs overbodig, erg zonde.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
Dank voor je reactie. Systeem is inmiddels draaiende. Na installeren van windows vond ik het 120gb schijfje inderdaad maar zielig staan. Heb mijn vriend verteld dat hij inderdaad een grotere ssd in zijn achterhoofd moet houden komende tijd. Gelukkig is een clone image snel gemaakt :)

Pagina: 1