Adapter router piept, los ik dat zo op?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag het aantal routers in mijn huis wat uitgebreid, nu hangt op elke verdieping een tp-link apparaatje voor 2.4 GHz verkeer. Simpele goedkope dingen, maar werken prima voor wat ik wil. Nu had ik al wat van deze routers, maar kennelijk is er wat aangepast aan de adapter, deze niewe versies geven een pieptoon die hoorbaar is door mij.

Nu hangt er op mijn studiekamer eentje dichtbij mijn bureau en dat is irritant, ik wil dat pieptoontje weg omdat ik zo niet goed kan studeren. Een andere plek is mogelijk, maar dan moet ik 20 meter utp kopen om hem te verplaatsen (heb nu 10 meter). 20 meter utp kost evenveel als een losse adapter vermoed ik.

Zou een losse adapter van een elektronicazaak dit oplossen? De huidige adapter openmaken om de spoel te voorzien van kaarsvet of blanke nagellak wil niet echt omdat hij nogal klein is en ik zie nergens hoe ik hem open kan maken.

Beste antwoord (via Verwijderd op 25-09-2016 21:40)

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 22:09

SA007

Moderator Tweaking
Elke enigsinds goede moderne adapter zit dichtgelast, dus als je erin wil komen zal je moeten breken of zagen, vaak kan je ze met wat isolatietape wel weer goed genoeg in elkaar krijgen om ze normaal te gebruiken.

Een andere adapter zal dat sowieso wel oplossen, probleem zal simpel zijn dat de interne frequentie van de voeding in het gehoorbereik zit, dat zal een ander fabrikaat niet hebben.

Overigens twijfel ik of een 20m netwerkkabel niet goedkoper is dan een goede adapter aanschaffen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Elke enigsinds goede moderne adapter zit dichtgelast, dus als je erin wil komen zal je moeten breken of zagen, vaak kan je ze met wat isolatietape wel weer goed genoeg in elkaar krijgen om ze normaal te gebruiken.

Een andere adapter zal dat sowieso wel oplossen, probleem zal simpel zijn dat de interne frequentie van de voeding in het gehoorbereik zit, dat zal een ander fabrikaat niet hebben.

Overigens twijfel ik of een 20m netwerkkabel niet goedkoper is dan een goede adapter aanschaffen.

Verwijderd

Topicstarter
Zagen zou kunnen, maar hij wordt ook iets warm, de tape laat dan weer na een paar maand los, liever een permanentere oplossing.

Nu heb je het over een goede adapter, in welke prijsklasse zit ik zo ongeveer goed? Ik ga volgende week langs de elektronicazaak om een puntspot voor mijn discobal op te halen, dan kan ik ook een adapter meenemen. Daarom is een merk niet echt handig, ik heb geen idee wat die man heeft liggen, maar als je een indicatie van de prijs kan geven kom ik er verder wel uit. Bedankt!

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Ik weet niet wat voor routers je hebt, dus ook niet hoeveel vermogen de bijbehorende adapter is.

Je moet sowieso dezelfde spanning/minimaal hetzelfde vermogen hebben.

Kwaliteit kan je het beste beoordelen op testresultaten, daarna op goedkeuringen die de adapter heeft.
Testresultaten zal je niet hebben, maar je kan wel kijken wat voor goedkeuringen een adapter heeft.
- Alleen CE is verplicht voor verkoop in de EU.
- Een beetje adapter heeft minstens 2 van de FCC, tuv, kema keur, of UL merkteken (ziet eruit als LR omgekeerd).
Als die dan echt zijn kan je er redelijk vanuit gaan dat je een vrij goede kwaliteit adapter koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
9 volt en 0.6 ampere, ik vraag wel even wat die man heeft liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vaak heeft een ICT-kringloopwinkel ook een sloot adapters liggen. Wellicht daar eens kijken, kun je voor €2,50 klaar zijn. (althans in Zwolle kosten adapters €2,50 bij de ICT-kringloop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sypie schreef op zondag 25 september 2016 @ 10:33:
Vaak heeft een ICT-kringloopwinkel ook een sloot adapters liggen. Wellicht daar eens kijken, kun je voor €2,50 klaar zijn. (althans in Zwolle kosten adapters €2,50 bij de ICT-kringloop)
Dankje, helaas lees ik het net nadat ik een adaptertje voor 10 euro besteld heb op een site (ik had wat utp kabel nodg en zag ze per toeval staan) zonde. Nu ik erover denk heb ik vaak een bak adapters gezien.

Wel leuk een ict kringloop, ik onthoud het voor als ik binnenkort weer langs zwolle rij, vind het altijd even leuk om bij mijn oude huis daar te kijken, combineer ik het met deze kringloop.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2016 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:35
Ik zou toch wel héél kritisch kijken naar zo'n adapter uit een bak. Met een beetje pech (en domheid) pak je een oude lineaire voeding die het prijsverschil in 1 jaar verbrandt door zijn inefficiëntie.

Misschien gaat de piep uit de huidige adapter weg als je hem een klein beetje meer belast (bijv. met een weerstand) maar dat is misschien niet erg kosten-efficiënt. Adapters piepen vaker bij lage belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebeltje
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:35
Bij de kringloop heb je eigenlijk alleen oude (lineaire) voedingen. Ik heb ook ooit in zo'n bak gekeken maar een moderne schakelende voeding lag er niet in. Het enige wat ik er ooit haal zijn USB / Sata / Molex kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:54

StapelPanda

PB0MV

Bij de meeste TP-Link Accesspoints zit een kastje voor passieve POE (WA-801 en WA901 iig) zoals hieronder.
Afbeeldingslocatie: http://cck.co.id/wp-content/uploads/2015/09/TL-AP-WA901ND-2-500x500.jpg

Dan kan de adapter bij de switch hangen, wellicht zit deze buiten gehoorbereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen accesspoints gekocht, maar routers die ik zo inzet (heb diverse TP-Link TL-WR841ND routers).

Qua prijs maakt het volgens mij niet zoveel uit, maar een router geeft me net wat meer opties voor het geval ik het ooit nodig mocht hebben. Die hebben alleen helaas niet dat blokje, maar gewoon een adapter die in de router geplugd wordt met een vrij kort snoer. Maar ik neem aan dat het morgen opgelost is met de nieuwe adapter.
Tom-Z schreef op zondag 25 september 2016 @ 22:19:
Misschien gaat de piep uit de huidige adapter weg als je hem een klein beetje meer belast (bijv. met een weerstand) maar dat is misschien niet erg kosten-efficiënt. Adapters piepen vaker bij lage belasting.
Dat is voor mij net zo lastig als voor mijn moeder van in de 70 om een eigen pc te gaan bouwen :P

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2016 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

je had ook gewoon een email kunnen sturen naar tp-link ?
Ik had het met een dect handset van gigaset.
Kwam ook een iritante piep uit de adapter , gewoon email gestuurd over het probleem en 2 dagen later kreeg ik een andere adapter die het niet had.
Had waarschijnlijk 10 euro gescheeld. ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breitsma
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-03-2023
De gigaset adapters die ik heb zitten nog ouderwetse (zware) trafo's in en die kun je met nagellak behoorlijk stil maken. Als ik het goed begrijp gaat het hier om een switch mode power supply waar dat truukje niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 22:38:
Nu had ik al wat van deze routers, maar kennelijk is er wat aangepast aan de adapter, deze niewe versies geven een pieptoon die hoorbaar is door mij.
Kun je niet zo'n "oude" stille adapter in je studeerkamer leggen? Dus even ruilen onderling.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:54

page404

Website says no

Ik heb een keer 2 TP-Links terug gestuurd (gigabit switches) die piepten als een oordeel. Vervangen door een iets duurder merk en die zijn gewoon stil. Echt een TP-Link probleem als ik het zo hoor.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ajhaverkamp schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:39:
Kun je niet zo'n "oude" stille adapter in je studeerkamer leggen? Dus even ruilen onderling.
Ik heb al wat zitten wisselen omdat de piepende eerst op de slaapkamer geïnstalleerd was :D
page404 schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:41:
Ik heb een keer 2 TP-Links terug gestuurd (gigabit switches) die piepten als een oordeel. Vervangen door een iets duurder merk en die zijn gewoon stil. Echt een TP-Link probleem als ik het zo hoor.
De vorige modellen uit 2014 (die met een schuifje om wifi aan te zetten ipv een knopje) hadden dit probleem niet, de nieuwe modellen wel. Zonde, waren leuke goedkope apparaatjes, maar de volgende keer grijp ik ook naar een ander merk.
chucky666 schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:25:
Had waarschijnlijk 10 euro gescheeld. ;)
Stom stom, was inderdaad handig geweest als ik dat bedacht had, gelukkig is het maar 10 euro en niet een groter bedrag.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2016 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb dit simpele ding gekocht: http://www.allekabels.nl/...le-ac-dc-adapter-9-v.html

en hij werkt meer dan uitstekend, bedankt voor de tips hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben net een paar nieuwe tp link routers gemonteerd, en die piepten niet. En ja, ik heb een goed gehoor :D

Wellicht een slechte batch.
Pagina: 1