Hoe sluit je een pci(-e) ssd aan?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• UsedToBeD
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19-02-2023
Hallo tweakers,

mijn vraag is hoe je een pci-e ssd kaart kan aansluiten op een desktop als je een chip koopt zoals dit:
pricewatch: Plextor PX-256M8PeG (zonder heatsink) 256GB

Heb je dan misschien nog een soort pci kaart nodig om deze ssd chip op te zetten, en welke kan ik dan gebruiken, ik wil graag een pci ssd op mijn computer aansluiten maar ik weet eigenlijk alleen nog maar dat het vrij nieuw is, ik heb zelf natuurlijk prima kennis over hoe een desktop werkt en in elkaar zit :+ .

Relevante software en hardware die ik gebruik
pricewatch: Plextor PX-256M8PeG (zonder heatsink) 256GB

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb alleen het product zelf op het internet gevonden, maar niet wat ik nodig heb om hem aan te kunnen sluiten op een pci e poort. :P

Ik hoop dat jullie mij misschien wat verder kunnen helpen. ;)

Alvast bedankt

Met vriendelijke groeten

Dave

Alle reacties

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:55

Cyphax

Moderator LNX
Moet je een aansluiting voor hebben. Ik weet niet of je dat op je moederbord zou kunnen hebben (welke heb je?), en anders bestaan daar, zoals je eigenlijk stiekem al had bedacht adapters voor. Zoiets: pricewatch: Addonics ADM2PX4 M2 PCIe SSD adapter :)

Saved by the buoyancy of citrus

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Waarom zou je een m2 pcie ssd kopen, als je geen m2 pcie slot op je mobo hebt :?

Dan moet je met een pcie kaart aan de gang waarop je die m2 weer aansluit, maar dan ben je de snelheidswinst op een normale ssd weer kwijt plus deze oplossing is veel duurder.

Dus, geen idee waarom je dit zou doen, tenzij je zo'n m2 al hebt liggen, maar kopen, neuh.

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

dragon2 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 22:23:
Dan moet je met een pcie kaart aan de gang waarop je die m2 weer aansluit, maar dan ben je de snelheidswinst op een normale ssd weer kwijt plus deze oplossing is veel duurder.
Dat lijkt me niet het geval. Wat de meeste van die kaartjes doen is grofweg PCIe-banen doorverbinden aan PCIe-banen. Daar verlies je geen snelheid mee. Ook is twee a drie tientjes niet echt de hoofdprijs (als je toch al een NVME-SSD koopt).

[ Voor 11% gewijzigd door dcm360 op 24-09-2016 23:43 ]