• stanthemanNL
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-09-2016
Beste mensen!

Ik heb nu een 24 inch full hd monitor maar ben die een beetje zat omdat ik er graag op game en netflix kijk maar hij is wat aan de kleine kant en ik vind de kleuren vaak matter dan op een televisie.

Nu kom ik een tweede hands Samsung UE40EH5000 tv voor 200 euro tegen en ik heb jullie hulp nodig. Kan ik hier fatsoenlijk op gamen en netflix kijken? Ik snap dat het niet het beste en het nieuwste is maar is het de moeite en geld waard?

Hartelijk dank!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
stanthemanNL schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 19:26:
Beste mensen!

Ik heb nu een 24 inch full hd monitor maar ben die een beetje zat omdat ik er graag op game en netflix kijk maar hij is wat aan de kleine kant en ik vind de kleuren vaak matter dan op een televisie.

Nu kom ik een tweede hands Samsung UE40EH5000 tv voor 200 euro tegen en ik heb jullie hulp nodig. Kan ik hier fatsoenlijk op gamen en netflix kijken? Ik snap dat het niet het beste en het nieuwste is maar is het de moeite en geld waard?

Hartelijk dank!
Je zult toch iets meer informatie geven.
Welke features verwacht je van deze TV? Wat versta je onder matte kleuren?

Gamen kan op elk scherm, same voor Netflix, maar het gaat erom wat jij verstaat onder goed.
Zit je bijvoorbeeld altijd recht voor het scherm, dan zal een kleine(re) kijkhoek minder een issue zijn.
Kortom.. wat meer specifieker. :)

• stanthemanNL
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-09-2016
Thanks voor de reactie!

Oke, ik heb nu dus een Samsung LS24KIQRFV/EDC monitor. Ik merk dat als ik games vergelijk op mijn monitor en de tv van een vriend dat die vaak toch wat diepere/mooiere kleuren geeft.

Ik verwacht een tv waarop ik goed kan gamen, en dat het er mooi uit ziet. Ik heb ook wel eens van die TV's gezien waarin het beeld nogal hapert wanneer er veel actie is in het scherm, dat vond ik vrij storend dus dat probeer ik zoveel mogelijk te vermijden.

Ik zit altijd recht voor mijn scherm dus kijkhoek is denk ik minder belangrijk.. Tenminste als mijn vriendin naast mij op de bank zit moet zij het ook wel kunnen zien als het even kan;)

Hoop dat ik nu iets specifieker ben geweest:)

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
stanthemanNL schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 19:38:
Thanks voor de reactie!

Oke, ik heb nu dus een Samsung LS24KIQRFV/EDC monitor. Ik merk dat als ik games vergelijk op mijn monitor en de tv van een vriend dat die vaak toch wat diepere/mooiere kleuren geeft.

Ik verwacht een tv waarop ik goed kan gamen, en dat het er mooi uit ziet. Ik heb ook wel eens van die TV's gezien waarin het beeld nogal hapert wanneer er veel actie is in het scherm, dat vond ik vrij storend dus dat probeer ik zoveel mogelijk te vermijden.

Ik zit altijd recht voor mijn scherm dus kijkhoek is denk ik minder belangrijk.. Tenminste als mijn vriendin naast mij op de bank zit moet zij het ook wel kunnen zien als het even kan;)

Hoop dat ik nu iets specifieker ben geweest:)
Ben geen expert, dus kan je helaas niet echt verder helpen.
Tegenwoordig spelen technieken zoals IPS (+varianten) en het type backlight een rol.
Daarnaast heb je nog veel andere opties en is het ook wel wat persoonlijk.
Voor gamen is het inderdaad vaak moeilijker, omdat deze meestal niet zo geoptimaliseerd zijn als monitoren. Zeker als je geen last wil hebben van lag is dat belangrijk.

Ik raad je aan om eens in de Pricewatch te kijken tussen alle filters, opzoeken wat deze inhouden, en een vergelijking te maken met je huidige scherm/schermen die je goed vindt. Zo kom je er misschien achter waarom de TV van je vriend betere kleuren geeft. :)

Meestal geldt hierin ook hoe hoger je budget, hoe beter het scherm.
Zelf zou ik nooit een SmartTV kopen, maar gewoon een simpele Chromecast stick voor het streamen van Netflix en andere zaken.

Geen idee of het genoemde bedrag een redelijk is is voor de TV die je hebt gezien.

[ Voor 7% gewijzigd door HollowGamer op 24-09-2016 19:55 ]