• kokpol
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:51
Hallo,

Ik zit te kijken voor een dashcam. Ik wil graag een dashcam met gps en zeer goede beeldkwaliteit. En het liefst zo klein mogelijk (dan valt hij het minste op). Ik wil hem ook gebruiken als de auto geparkeerd staat. En het liefst dat hij dan niet aan de accu snoept. Bestaan er dashcams met een batterij?
Ik zoek een dashcam rond de 100 euro.

Zelf zit ik te kijken voor de mini 0806 alleen ik weet niet welke ik dan moet nemen van mini (0902/0903/0806/0807/0826)

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

[ Voor 16% gewijzigd door kokpol op 24-09-2016 20:02 ]

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-10 11:30

donny007

Try the Nether!

De Mini 0806 staat bekend als niet zo betrouwbaar. De Mini 0805 en 0826 zijn stukken beter, de A118(C) is ook een goede discrete camera.

Op Dashcamtalk wordt een groot aantal dashcams vergeleken.

Er bestaan dashcams met een accu, maar die zijn niet geschikt om te gebruiken als "parkeercamera". De accu gaat meestal maar iets van 15-30 minuten mee. De accu is er alleen om de camera netjes af te sluiten zodra je het contact uitzet, of om beelden te laten zien op locatie.

Omdat een dashcam altijd aan de lader hangt (en omdat de camera sterke temperatuurwisselingen meemaakt) slijt de accu erg snel, daarom wil je het liefst een camera met een condensator hebben. Een condensator kan net genoeg energie opslaan om de camera netjes uit te schakelen, maar slijt minder snel dan een conventionele accu.

Over het nut van opnemen tijdens parkeren zijn de meningen verdeeld. Dashcams zijn er om bewijs aan te kunnen leveren bij (complexe) verzekeringskwesties; als de auto (legaal) staat geparkeerd is er eigenlijk al geen discussie meer over de schuldvraag. Daarnaast "kijkt" de camera alleen naar voren, als je vooruit in een vak staat geparkeerd mis je eigenlijk alle actie.

Als je toch een perkeerstand wil zul je moeten kijken naar een camera die daar een speciale functie voor heeft. Om een 'normale' dashcam 24/7 op te laten nemen levert alleen maar onnodige slijtage op.

Voor de parkeerstand zul je de camera aan moeten sluiten op een permanente voedingsbron in de auto, hiervoor kun je een "hardwire kit" gebruiken. Om te voorkomen dat de accu leeg loopt kun je een hardwire kit met ingebouwde voltage-monitor gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door donny007 op 25-09-2016 11:58 ]

/dev/null

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10 13:18
In dit topic staat een boel info over dashcams:
Het grote Dashcam-topic

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 19:18

r44

Kijk hier enven
https://www.123carcam.nl/
Of bel met de eigenaar (Peter)
Zeer ervaren en behulpzaam ook bij het inbouwen.

44

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:41

FeaR

In GoT we trust

CEA > FVH

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• kokpol
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:51
Ik heb op internet ook nog de mini 0903 (lijkt nog iets kleiner te zijn dan de 0826) gevonden. Is dit een goede koop?
Pagina: 1