Toon posts:

Goede koeling voor een standaard Athlon socket A

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees hier allemaal over golden orb`s en arctic cirle`s maar wat is nou een goede koeler voor een standaard athlon (socket A) 700 @ 721 (wordt meer als er een goede koeler op zit) en bij de abit ka7 zit zo`n thermometerje weet iemand waar je die het beste kan plaatsen zodat hij het beste de temp van je cpu kan meten.

Alvast bedankt

Verwijderd

erm, socket A of Slot A?? KA7 is nl. slot A

en de goldenorb is een goede koelert, en die sensor kan je het beste zo dicht mogelijk bij je core proppen

Verwijderd

ja.... wat is het nou??

een STANDAARD athlon heb je nl. niet echt in socket A hehe
en een KA7 is idd. slot A

wel ff duidelijk zijn he Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Verwijderd

Topicstarter
sorry sorry sorry sorry het is inderdaad SLOT A natuurlijk mijn oprechte excuses

en bedankt voor de reply`s

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 15:20

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

1: Het ligt er aan natuurlijk wat je voor je koeling uit wilt geven. Golden Orb en Arctic Circle zijn een goede, goedkope oplossing. Als je echter iets meer wilt, is de Heavy Metal van Computer Nerd (Alpha P7125 heatsink) een goeie koeler, maar daar betaal je dan ook wel voor en heb je ook wat.

2: Die thermal sensor van je bord kan je het beste zo dicht mogelijk bij je Core plaatsen. Ik heb hem bijvoorbeeld tussen me heatplate en PCB gestopt, zodat ie tegen de zijkant van me Core aan zit. Zo krijg je een nauwkeurige meting. Veel mensen zeggen ook dat hun Athlon maar 23 graden wordt of zo, maar die meten dan ook vaak tusen de ribben van de heatsink, waar dan ook nog eens een flinke partij wind over heen komt door de CPU fan.