PC doet niks na het indrukken aanknop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• techjowi
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-07 20:54
Hallo,

Ik zat vandaag lekker te gamen tot mijn nieuwe beeldscherm binnen kwam.
Ik blij het beeldscherm aangesloten, wil ik de computer weer aanzetten gebeurt er niks.. :X

Als ik de aan knop in druk gebeurd er letterlijk niks ik hoor geen piep of iets.
Ik geprobeerd het beeldscherm weer los te koppelen maar dit mocht ook niet baten.
Ander stopt contact geprobeerd andere voedings-kabel geprobeerd. Proberen aan te zetten met alleen een voeding kabel aangesloten.

Ik denk niet dat het ligt aan de power supply want als ik de steker er in doe gaat er wel een lichtje branden bij mijn videokaart.

Ik heb maar wat foto`s van de binnen kant van mijn computer gemaakt in de hoop dat jullie misschien iets raars zien haha. Ik heb alle stekers na gecontroleerd, ik las op internet dat je ook je computer kunt booten met een schroeven draaier op het moedeboard maar ik kon dit bij mij niet vinden.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/dzthyf.png

Afbeeldingslocatie: http://postimg.org/image/9yuqq9plv/

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

[ Voor 3% gewijzigd door techjowi op 24-09-2016 17:00 ]

Alle reacties

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

techjowi schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 16:51:
ik las op internet dat je ook je computer kunt booten met een schroeven draaier op het moedeboard maar ik kon dit bij mij niet vinden.
Waarschijnlijk kun je dit niet vinden omdat er momenteel een stekker vanuit je frontpanel op deze jumpers zit aangesloten. Je kunt zelf kortsluiting maken door de power + en - met elkaar te verbinden doormiddel van b.v. Een schroevendraaier of een ander geleidend metaal.

Verwacht overigens niet dat hier de oplossing ligt.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Khatarian
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:34

Khatarian

Omdat regen meestal valt...

techjowi schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 16:51:
...
Als ik de aan knop in druk gebeurd er letterlijk niks ik hoor geen piep of iets.
Ik geprobeerd het beeldscherm weer los te koppelen maar dit mocht ook niet baten.
...
Je zegt hier dat je niets hoort, maar gaan wel de fans van je systeem wel draaien zodra je de computer aan wil zetten? Als dit niet het geval is kan dit juist wel duiden op je voeding.

Als je fans wel gaan draaien, kan je altijd een bios reset proberen, dit wilt nog wel eens helpen met vage opstartproblemen.

Intel i9 9900K || Gigabyte Aorus z390 Ultra || MSI Aero RTX 2080 || 32 GB DDR4 || Samsung Evo 970 1TB

• techjowi
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-07 20:54
Nee niks gaat draaien, er gebeurd gewoon helemaal niks ahha
Khatarian schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 17:12:
[...]

Je zegt hier dat je niets hoort, maar gaan wel de fans van je systeem wel draaien zodra je de computer aan wil zetten? Als dit niet het geval is kan dit juist wel duiden op je voeding.

Als je fans wel gaan draaien, kan je altijd een bios reset proberen, dit wilt nog wel eens helpen met vage opstartproblemen.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:19

Onbekend

...

Er gaat dus niks draaien, en je ziet alleen een lampje branden op het moederbord?

Kan je eens de videokaart eruit halen en dan opnieuw de computer aanzetten?
Gebeurt er dan nog niks, dan graag even de spanningen meten. Meet je tussen de zwarte draad en de rode, gele en oranje draad de spanningen +5, +12 en +3,3V?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:19

nhanssen

QVL is non-tweakers

Waarom maak je een foto van de binnenkant van de PC als je een enkel een nieuw beeldscherm aansluit? Das appels met peren vergelijken. Of klinkt jou dat wel logisch in de oren/ogen?

Heb je de switch van de voeding ook omgezet? Heb je met kracht de nieuwe kabel in de grafische kaart gestopt? Geef anders even (beknopt) aan wat voor een handelingen je hebt uitgevoerd, aangezien de logica al scheef zit lijkt me gevraagde handelingen een goede start.

Haha.

Spec's PC

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:00
Ik zou eerst ALLE voedingspluggen loshalen in de PC, met name die van harde schijven en die van de videokaart. Gaat dan het moederbord wel aan?

• h0us3cat
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09 22:59
Ik zou eerst is beginnen met afstoffen.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 15:01
Voeding lenen, en testen of de andere voeding wel werkt.
Dat er een lampje brand op 1 van je onderdelen, zegt helemaal niks over je voeding.
Pagina: 1