FB mensen die je misschien kent en WA

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Anoniem: 372672

Topicstarter
Hallo,

WhatsApp is dus in handen van Facebook en het volgende valt mij op. Jan Pieterse stuurt mij een bericht op WhatsApp. Deze persoon ken ik verder niet en ook voeg ik zijn nummer niet toe aan mijn contacten.

De volgende dag zie ik ineens Jan Pieterse voorkomen bij "mensen die je misschien kent" op Facebook.

Vraag: komt dit omdat Jan Pieterse mijn nummer in zijn telefoon heeft en dus is uitgewisseld met de WhatsApp server? Of omdat hij mij een bericht heeft gestuurd op WhatsApp?

Dit is mij wel eens vaker opgevallen maar in die gevallen had ik óók het nummer van die ander opgeslagen. Dan weet je dus niet of het komt omdat jij zijn/haar nummer hebt, of die andere jouw nummer heeft.

Hoe werkt dit? Heeft iemand hier een patroon herkend?

Ik ben de laatste die gaat whinen om zijn privacy. Het boeit me allemaal niet zoveel; maar ik wil wél weten hoe dit nu precies werkt. En dat ik de mogelijkheid heb daar rekening mee te houden wanneer ik iemands nummer wel of niet opsla (en dus ook bij WA/Fb opsla).

Iemand die hier meer duidelijkheid in kan geven?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat zal die koppeling zijn waar je jezelf voor uit kon schrijven (of kan, ik weet niet wanneer de deadline precies was).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Topicstarter
Marzman schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 14:04:
Dat zal die koppeling zijn waar je jezelf voor uit kon schrijven (of kan, ik weet niet wanneer de deadline precies was).
Nee, dit viel mij al veel langer geleden op en ik heb mij allang afgemeld voor die koppeling. Voor diegenen die dat niet hebben gedaan: doe het nu, want morgen kan het niet meer.

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 20:05

Kiswum

Gadget reviewer

Heb jij je telefoonnummer ingesteld op Facebook?
Heb jij ooit gebruik gemaakt van de optie in Facebook of messenger, om je contacten te vinden via je telefoonboek?
Heeft Facebook rechten op je telefoonboek
Heeft messenger rechten op je telefoonboek?

Hoe ga je om met je telefoonboek? Maak je weleens gebruik van de standaard optie om je vrienden via socialmedia Apps te vinden?

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Topicstarter
@Kiswum

Heb jij je telefoonnummer ingesteld op Facebook?

- Ja ik gebruik Messenger

Heb jij ooit gebruik gemaakt van de optie in Facebook of messenger, om je contacten te vinden via je telefoonboek?

- Vast wel

Heeft Facebook rechten op je telefoonboek

- Hebben ze toch du moment jij Messenger installeert en voorwaarden accepteert?

Heeft messenger rechten op je telefoonboek?

- Idem?

Hoe ga je om met je telefoonboek? Maak je weleens gebruik van de standaard optie om je vrienden via socialmedia Apps te vinden?

Op Snapchat en Messenger.

Anoniem: 58485

Anoniem: 372672 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 14:05:
[...]

Nee, dit viel mij al veel langer geleden op en ik heb mij allang afgemeld voor die koppeling. Voor diegenen die dat niet hebben gedaan: doe het nu, want morgen kan het niet meer.
Klopt. Dit speelt al veel langer. Sinds dat whatsapp eigenlijk in handen is van FB.

Sterker: maandenlang liep FB om mijn telefoonnummer te zeuren voor 'betere protectie'. Ineens uit het niets vult het nummer zichzelf in op waarop ik alleen op bevestig hoef te klikken. Rara.

Dat nummer heb ik niet ingevuld. Dat nummer is vanaf whatsapp gedeeld met facebook, nog voor die optie data delen mogelijk was.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Misschien was het stiekem al gekoppeld en wilden ze het nu legit maken met die nieuwsberichten :p Ik gebruik zelf de apps niet, alleen de mobiele website (dan krijg je ook gewoon pushberichten bj pm's enzo, je moet die alleen tegenwoordig in desktop modus openen omdat Facebook iedereen op een iritante manier richting de messenger probeert te sturen)

[ Voor 29% gewijzigd door Marzman op 24-09-2016 14:14 ]

/▌

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik zoek soms mensen als niet ingelogd op via LinkedIn omdat ik ze via via op whatsapp heb. Maar dan als ik wel inlog in linkedin en dan het tabje: "people you may know" ga dan staan deze mensen er dus wel tussen. Deze mensen heb ik niet op Facebook, enkel op whatsapp en ik heb ze een keer via LinkedIn gevonden via een incognito tab, rara hoe kan dat?

Topicstarter
Brilsmurfffje schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 14:16:
Ik zoek soms mensen als niet ingelogd op via LinkedIn omdat ik ze via via op whatsapp heb. Maar dan als ik wel inlog in linkedin en dan het tabje: "people you may know" ga dan staan deze mensen er dus wel tussen. Deze mensen heb ik niet op Facebook, enkel op whatsapp en ik heb ze een keer via LinkedIn gevonden via een incognito tab, rara hoe kan dat?
Maar LinkedIn is niet in handen van Fb? Daar is dus geen connectie (tenzij die weer onderling worden verhandeld) Je hebt dan de LinkedIn app toegang gegeven tot jouw contacten en jouw 06-nummer?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 372672 op 24-09-2016 14:20 ]

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Anoniem: 372672 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 14:20:
[...]

Maar LinkedIn is niet in handen van Fb? Daar is dus geen connectie (tenzij die weer onderling worden verhandeld) Je hebt dan de LinkedIn app toegang gegeven tot jouw contacten en jouw 06-nummer?
Ik heb geen LinkedIn app op mijn telefoon, er moet een link zijn tussen mensen die je zoekt op Facebook en mensen die je zoekt op Linkedin

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Misschien stond er een like-knop op linked-in, of iemand linked in linked in naar zijn facebook of laadt een plaatje of advertentie van facebook. Die sites zitten overal, ook als third party cookies.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansvDr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Misschien heeft Jan Pieterse jou profiel op Facebook bekeken en komt daar de suggestie vandaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Op Facebook krijg je ook de 'vrienden van vrienden' voorgeschoteld als 'mensen, die je misschien kent', ik zie tenminste regelmatig mij geheel onbekende mensen in dat rijtje, maar er staat dan wel bij: '1 gemeenschappelijke vriend...'.
Pagina: 1