Vraag

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 23:03
Voor mijn vriendin ben ik haar zorgtoeslag aan het berekenen via de proefberekening van de Belastingdienst.

Nu is het volgende me niet helemaal duidelijk.

Op de jaaropgave van 2015 staat haar "Loon" vermeldt van € 20.180,-

Als ik kijk naar haar bruto maandloon van 2015, € 1.528,-, en dit vermenigvuldig met 12,08 dan kom ik uit op € 18.458,-. Ze krijgt maandelijks een reiskostenvergoeding van € 7,50 bruto en ze krijgt een jaarlijkse bruto eindejaarsuitkering van € 550,-. Het totale bruto inkomen komt dan op € 19.098,-

Twee vragen:
- Hoe komt de werkgever op de jaaropgave van 2015 op het loon van € 20.180,-?
- Welk bedrag moet ik hanteren bij het toetsingsinkomen op de proefberekening van de Belastindienst?

Opmerking:
- Ze ontvangt elk jaar 220 euro netto tegemoetkoming Wajong van het UWV.
- Ik weet dat ik de gegevens van 2016 moet gebruiken, maar het gaat hier even om het voorbeeld.

[ Voor 5% gewijzigd door Snowwie op 24-09-2016 13:24 ]

Mijn YouTube Channel

Beste antwoord (via Snowwie op 24-09-2016 13:41)

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Waarom zou je het met 12.08 vermenigvuldigen? De standaard is 12.96 (12 maanden * 1.08 vanwege vakantiegeld = 12.96). Uiteindelijk is het jaarinkomen simpelweg de som van wat er is overgemaakt. Dat berekenen vanuit het maandinkomen kan, maar er zijn genoeg redenen dat je dan niet uitkomt. Zoals bijvoorbeeld al die eindejaarsuitkering die je hier wel hebt meegenomen. Maar bijvoorbeeld ook een loonsverhoging halverwege het jaar (via de CAO mogelijk).

Alle reacties

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14:29
De 20.180,-. Misschien vakantiegeld vergeten?

Het beste kan je gewoon even de belastingdienst bellen maandag

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Waarom zou je het met 12.08 vermenigvuldigen? De standaard is 12.96 (12 maanden * 1.08 vanwege vakantiegeld = 12.96). Uiteindelijk is het jaarinkomen simpelweg de som van wat er is overgemaakt. Dat berekenen vanuit het maandinkomen kan, maar er zijn genoeg redenen dat je dan niet uitkomt. Zoals bijvoorbeeld al die eindejaarsuitkering die je hier wel hebt meegenomen. Maar bijvoorbeeld ook een loonsverhoging halverwege het jaar (via de CAO mogelijk).

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 23:03
Ach ja, natuurlijk. Als je inderdaad de verkeerde berekening er op los laat kom je ook op verkeerde bedragen uit. 8% vakantiegeld per maand moet natuurlijk wel 12x.... (duhh).

Oke, is duidelijk opgelost.
Bedankt @Sissors. :)

Mijn YouTube Channel