MacOS Sierra verbreekt netwerkshare Synology

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07:59
Hallo Tweakers,

Twee dagen geleden heb ik de MacBook Air van mijn vriendin een upgrade gegeven naar MacOS Sierra. Opzich verliep alles vlekkeloos op de koppeling van enkele Synology netwerk drives na. 8)7

Ik had voorheen een koppeling met mijn Synology gemaakt via:

Ga --> Verbind met server --> afp://DiskStation.local

Vervolgens kon ik selecteren welke schijven ik wou koppelen zoals video, music, photo etc.

Sinds de upgrade naar Sierra krijg ik continu bij het opstarten een venster om mijn credentials in te vullen. Username en wachtwoord is al ingevuld, evenals de optie "onthoud in sleutelhanger". Als ik op verbind klik worden deze credentials ook netjes geaccepteerd en kan ik de netwerkdrives benaderen.

Echter, Sierra lijkt telkens zijn verbinding met die netwerkdrives te verliezen. Ik moet zo nu en dan deze koppeling weer opnieuw maken. :(

Ik dacht dat het wat zou helpen als ik de koppeling zou maken via: smb://DiskStation.local
Ik blijf ook op deze manier tegen dezelfde fouten aanlopen.

Weet iemand hoe ik dit definief kan oplossen en gewoon de diverse Synology shares kan koppelen zodat deze onthouden blijven?

Ik dacht eerst dat het in sleutelhangertoegang zat maar daar lijken alle credentials goed te staan. Ook heb ik begrepen dat de SMB security is verhoogd in Sierra maar ik heb geen flauw idee hoe ik dit kan fixen. Ik heb al wat zitten Googelen en zag dat ik niet de enigste was met dit probleem. Goede oplossingen heb ik daarentegen nog niet gevonden.

Als iemand suggesties heeft, hoor ik het graag :) Bedankt!

Alle reacties

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:01
Sinds ik (met een clean install) op Sierra zit werkt het bij mij ook niet lekker.
Disc van m'n Syno Nas benaderen via Finder gaat prima.
iTunes kan geen gedeelde server vinden (heb iTunes server op Syno draaien, ervoor nog nooit geprobeerd overigens). Homesharing lijkt nog niet lekker te werken, want op m'n iPhone vind ik ook niets (ook m'n MBP dus niet).
Ergste vind ik nog wel dat TimeMachine niet meer werkt. Via Finder kan ik naar de betreffende locatie toe. Via TimeMachine preferences kan ik 1ste keer verbinding maken. Zodra backup begint, is ie verbinding kwijt en zegt ie dat login niet goed is. Keychain error. Keychain leeggehaald, timemachine in NAS leeggehaald en login aangepast. Gezeik blijft.
Geweldig die updates van Apple. :(

Oh oh Mr. B, oh oh!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07:59
VincentG schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 18:28:
Sinds ik (met een clean install) op Sierra zit werkt het bij mij ook niet lekker.
Disc van m'n Syno Nas benaderen via Finder gaat prima.
iTunes kan geen gedeelde server vinden (heb iTunes server op Syno draaien, ervoor nog nooit geprobeerd overigens). Homesharing lijkt nog niet lekker te werken, want op m'n iPhone vind ik ook niets (ook m'n MBP dus niet).
Ergste vind ik nog wel dat TimeMachine niet meer werkt. Via Finder kan ik naar de betreffende locatie toe. Via TimeMachine preferences kan ik 1ste keer verbinding maken. Zodra backup begint, is ie verbinding kwijt en zegt ie dat login niet goed is. Keychain error. Keychain leeggehaald, timemachine in NAS leeggehaald en login aangepast. Gezeik blijft.
Geweldig die updates van Apple. :(
Als je op Google "MacOS Sierra" en "Synology" intypt kom je tig soortgelijke problemen tegen. Ik lees ook dat Synology een update van DSM dient uit te brengen om de issues op te lossen.

Geen idee bij wie het probleem ligt maar ik hoop dat het snel verholpen gaat worden.

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:01
Dat zou mooi zijn. Syno is sowieso wel snel met updates, maar weet niet of zij er zo snel wat aan kunnen doen.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
ik wacht nog even met dezelfde combinatie als de topic starter :), klote man, hoop dat het snel opgelost wordt of dat iemand een work around it heeft voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:19
Ik heb dit probleem al lang, ik verbind eigenlijk alleen nog maar via SMB, daar heb ik het probleem niet.

Volgens heb ik wel problemen als ik SMB 2 gebruik.
Ik heb het gecontroleerd, hij staat wel op SMB2 and large MTU.

[ Voor 54% gewijzigd door joint_me op 25-09-2016 11:11 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerardtiben
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 31-10-2020
De verbinding is niet de hele dag door stabiel en daarnaast kan ik sinds de installatie van Sierra wel bestanden "lezen" van de Synology, echter bij het wegschrijven ontstaan er problemen: vastloper van MS Office bijv Word, maar ook met Pages! Lang de "uit" knop indrukken is de remedie en daarna fris opnieuw starten met de mac.
Wel lukt het om de bestanden van de NAS lokaal op de mac te plaatsen (opslaan als) en te bewerken, waarna mbv de Finder deze terug zijn te kopiëren naar de Synology. Wel zeer omslachtig.

[ Voor 9% gewijzigd door gerardtiben op 27-09-2016 22:22 ]

• Snoeiman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 14:03

Snoeiman

Snoeien maar!!!

Ik heb hier dezelfde problemen beschreven door gerardtiben, als ik AFP gebruik. als ik switch naar SMB geen problemen.
Voor bestanden van de Abode CC (o.a. Illustrator & Photoshop) ondervinden we geen problemen als we met AFP inloggen vanuit een MacOS Sierra naar een Synology NAS.

Het wordt tijd de modificaties van de aanpassingen bij te stellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedennis12
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-10 12:55
Toevallig iemand met een succesvolle update? Zit nog in twijfel of het nu al zonder problemen werkt met Time Machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:55
probeer eens dit hier
http://blog.centurio.net/...mac-os-for-use-in-itunes/

laat het maar weten of jullie gelukt is, heb nog niet geupdate naar Sierra - ik wacht meestal enkele weken tot alle bugs verholpen zijn.

onder elcapitan gebruik ik NFS en dat werkt prima

aanpassen of aanmaken

code:
1
2
3
nano /etc/auto_nfs

/../Volumes/video               -fstype=nfs,4.0alpha 192.168.1.11:/volume1/video

en nadien
code:
1
 sudo chmod 644 /etc/auto_nfs

ra

deze regel toevoegen
code:
1
2
nano /ect/auto_master 
/-                      auto_nfs       -nobrowse,nosuid

nadien automount herstarten
code:
1
sudo automount -cv

voor meer info/vragen
https://gist.github.com/L422Y/8697518

[ Voor 50% gewijzigd door FloRadix op 30-09-2016 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:34
Is er ondertussen al een oplossing voor dit probleem? Ik heb een aantal netwerk shares gemound via SMB maar ik moet nog elke keer inloggen als ik de mappen op mijn Synology wil benaderen.

Ik kon zo snel geen oplossing vinden nog.

Edit:
zojuist dit command geprobeerd in de Terminal, nu lijkt het goed te gaan:
printf "[default]\nsigning_required=no\n" | sudo tee /etc/nsmb.conf >/dev/null

Edit: te vroeg gejuicht..

[ Voor 29% gewijzigd door yorroy op 21-10-2016 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoeiman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 14:03

Snoeiman

Snoeien maar!!!

Denk dat we echt effe moeten wachten op een update van Synology en/of van MacOS Sierra 10.12.1

Het wordt tijd de modificaties van de aanpassingen bij te stellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:17
Hier iemand die 1 probleem had na een upgrade naar Sierra en een DS412+

Op mijn MacBook pro werkte TM niet goed. Heb in TM de disk een keer verwijderd en opnieuw toegevoegd en hem WIRED een ochtend laten rammelen sindsdien perfect.

Op de mini en de air alle shares stabiel op afp protocol, de mini is een plex media server en inmiddels al weer een uurtje of 400 up en connected

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Pagina: 1