wat is reclame voor een ander forum en wat niet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.451 views

• qnapclub
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23-03-2023
Na een aanvaring met een mod gevolgd door een discussie die nergens op uit komt....

In een topic over certificaten op een QNAP wou ik behulpzaam zijn met onder meer een link naar een tutorial die ik een poos geleden op mijn forum schreef.

De link werd prompt verwijderd wegens reclame.

De mod in kwestie melde alle mogelijkheden om reclame te maken, en begrijpt het punt niet dat ik wil maken, nl dat dit een relevante link was die toevallig op mijn forum staat, en geen reclame.

Beetje hypocriet ook om links naar blogposts wel toe te laten maar naar tutorials op een forum niet.

QNAPclub België / Nederland forum - App store - twitter @qnapclub_be_nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Het was je eerste post met daarin een verwijzing naar je eigen forum, ja dat wordt gezien als spam. Als jij al langer lid was geweest (meer posthistorie) had dit (hoogstwaarschijnlijk) geen probleem geweest.

[ Voor 5% gewijzigd door Fietsbel op 24-09-2016 12:33 ]

39

• qnapclub
Spam is voor mij nog steeds ongewenste reclame, als een mod dit als spam ziet,,,

Ik ben behalve admin en mod van qnapclub ook nog mod op enkele andere plaatsen en dit is een call die ik niet zou gemaakt hebben (en ook niet vurig verdedigd als je er wordt over aangesproken)

m.a.w. het heeft weinig zin dat ik hier nog veel kom helpen want ik heb het gevoel dat ik gewoon concurrentie ben voor deze firma (ik draai m'n boeltje zelf en betaal uit eigen zak, zonder ads). Tenzij ik relevante info begin te copy/pasten, en daar hou ik me echt niet mee bezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Het gebeurt op meer onderwerpen dat men ipv een bericht hier neer te zetten, linkt naar een eigen forum. Dat kan erg wervend overkomen en daarom staan we dat niet toe. In dit geval je allereerste post met een nickname die ook naar dat forum verwijst heeft een 99% spamkans. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• qnapclub
wel, ik post een antwoord + link naar tutorial hoe hetgeen ik uitgelegd had stap voor stap moet doen...

Dus geen link ipv antwoord

wat moet je dan doen, het zootje copy/pasten (en aanpassen want de layout is natuulijk niet compatibel)...

en de oplossing is dus om een link naar mijn forum in m'n sig te zetten, en als antwoord te schrijven dat je de oplossing in mijn forum ergens kan vinden (zie sig).

Dat is inderdaad zoveel beter voor de gebruikers hier want, ter herinnering, die gaan voor. Of niet?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

link naar tutorial hoe hetgeen ik uitgelegd
Ik meen me te herinneren dat je slechts postte dat het moeilijk is en dat instructies staan op **.be. Geen deeplink o.i.d. maar gewoon de melding dat het ergens een op je site is te vinden. Na een tijdje zoeken heb ik het gevonden en copypaste zou prima werken - maar op zich snap ik het wel dat het makkelijker leesbaar is. (Dan nog zou ik het het liefst overnemen, geen idee of de pagina over 5 jaar nog bestaat, op dezelfde URL).

Dat zo linken i.c.m. dat het je eerste post was maakt het op zijn minst verdacht: gedrag dat niet heel veel anders is dan dat zeer regelmatig wordt gedaan door pak-em-beet Chineze webwinkels ;) Ik snap het daarom wel. Als het je post nr 500 was, dan zou het waarschijnlijk niet zijn opgevallen.

(Zeg ik als user, ik heb geen Qnap en kom nooit op dat deel van het forum).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qnapclub
Sorry maar de manier waarop CiPHER te keer gaat is er ver over....

Duidelijk de bedoeling dat ik stop men gebruikers hier te helpen, en dat alleen nog doe op mijn eigen forum

Laatste aanvaring: iemand een link geven naar de nieuwe qnapclub app 'store' (allemaal gratis open-source apps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qnapclub
*knip*: Persoonlijke communicatie publiceren doen we hier niet zonder toestemming van beide partijen.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2016 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-09 10:37

snmght

imho dan he

qnapclub schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:58:
Sorry maar de manier waarop CiPHER te keer gaat is er ver over....

Duidelijk de bedoeling dat ik stop men gebruikers hier te helpen, en dat alleen nog doe op mijn eigen forum

Laatste aanvaring: iemand een link geven naar de nieuwe qnapclub app 'store' (allemaal gratis open-source apps)
Nee dat is jouw interpretatie. Het staat je geheel vrij om gebruikers te helpen. Je zou de informatie kunnen copy-pasten, kunnen samenvatten of de gebruiker alleen al op het juiste spoor kunnen zetten met een aanwijzing.

Je wordt alleen vriendelijk doch dringend verzocht niet zonder meer te linken naar jouw pagina. Niemand verbiedt je om anderen te helpen. Zo moeilijk is dat toch niet?
Is dit wat je bedoelt met 'te keer gaan' en 'er ver over'? Hij is duidelijk maar gewoon netjes. :/

[ Voor 11% gewijzigd door snmght op 02-11-2016 14:04 ]

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qnapclub
Hoe kan ik nu iemand de link naar de app store geven als ik de link niet mag posten?

Ik verwed dat als ik qnapclub dot eu schrijf het noig niet goed zal zijn....

sorry, dit is BS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Als gewone user zeg ik: Het was volgens mij nergens voor nodig om die link te pluggen. Hij was weinig relevant voor de discussie, er werd niet naar gevraagd, je kwam er uit jezelf mee en bovendien was het ook nog eens een "generic link" (naar het hoofddomein, dus niet eens precies naar waar je naar verwijst in je tekst). Vind het wel wat spammerig overkomen hoor.

offtopic:
Persoonlijke communicatie openbaren is trouwens ook niet zo netjes.

[ Voor 32% gewijzigd door naitsoezn op 02-11-2016 14:13 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je vooral eerst moet kijken naar je reden om een link te plaatsen in plaats van de informatie te kopiëren die je toch al voor je hebt om de juiste link te kunnen plaatsen. Ik denk dat je dan op niets anders uitkomt dan het genereren van traffic. En dat is begrijpelijk hoor; we zijn hier ook enthousiast over de dingen waar we hobby van maken.

Dat je dat zelf anders zou oppakken dat kan, maar met alle respect, draaien we hier een site met een slordige 100 miljoen pageviews per maand en dus een zeer sterke boost in zoekresultaten als er hier links geplaatst worden. Met andere woorden: we zijn gewoon té interessant geworden, waarmee we de hoeveelheid - ongetwijfeld ook goedbedoelde - links om verkeer te genereren zagen toenemen en toenemen.

De regels om daar dan ook strikt tegen op te treden zijn er gekomen door de roep daarom vanuit de community - net zoals alle regels daar eigenlijk de basis hebben. Het is dus niet om je te pesten, het is er omdat bezoekers het graag zo zien. En dat is waarschijnlijk op jouw forum simpelweg nooit zo uit de hand gelopen, waardoor je ook de roep om tegengaan niet hebt gehad.

Als we dit toestaan, wat is dan ons argument naar de honderden anderen die staan te trappelen om hun site onder de aandacht te brengen? Je signature laten we vrij, die wordt ook niet geïndexeerd.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2016 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qnapclub
De link in kwestie is naar de qnapclub app store. Ik zie niet in hoe ik die info moet kopiëren naar dit forum want die link *is* de informatie.

En nogmaals, mijn forum draait zonder reclame en betaal ik uit eigen zak - ik mag hopen dat er nooit teveel traffic komt want dan kost het me meer.

Ik begrijp perfect de regels, niet dat ze blind en zonder nuance worden toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is lovenswaardig dat je het op eigen kosten en uit hobby doet, maar het neemt dit probleem niet weg:
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:14:
Als we dit toestaan, wat is dan ons argument naar de honderden anderen die staan te trappelen om hun site onder de aandacht te brengen?
Mensen gaan niet uitzoeken wat de hele achtergrond ergens van is. De bezoekers niet, en anderen die het zien en het als voorbeeld gebruiken om hun eigen dingen te pluggen niet.

Is het werkelijk zo moeilijk te vatten dat het op deze schaal (helaas) soms anders werkt; niet eens omdat we zo moeilijk willen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

qnapclub schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:08:
De link in kwestie is naar de qnapclub app store. Ik zie niet in hoe ik die info moet kopiëren naar dit forum want die link *is* de informatie.

En nogmaals, mijn forum draait zonder reclame en betaal ik uit eigen zak - ik mag hopen dat er nooit teveel traffic komt want dan kost het me meer.

Ik begrijp perfect de regels, niet dat ze blind en zonder nuance worden toegepast.
Je had ook nog kunnen opteren om te omschrijven waar je in eerste instantie naar linkte en aan te geven dat desgewenst een link per PM verstrekt kan worden. Dat is niet ongebruikelijk alhier.

Dat je het forum zelf betaalt en geen advertenties hebt doet niet ter zake. Niemand houdt jou tegen om morgen wel advertenties te gaan plaatsen op je forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qnapclub
Kan m'n boeltje hier maar beter pakken dan en enkel gebruikers ondersteunen op mijn eigen forum; de vrijgekomen tijd aan iets anders spenderen.

De enige verliezers zijn de gebruikers hier.

'Goe bezig' zeggen ze bij ons...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:16

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Jammer dat je op geen enkele manier blijk geeft van enige zelfreflectie. Je ontwijkt hier de discussie zelfs grotendeels door niet inhoudelijk op de reacties in te gaan. Als admin voor de hardwarefora sta ik achter hetgeen CiPHER je heeft aangegeven. En Floppus heeft daar de achtergrond duidelijk voor uitgelegd. Het lijkt me dat deze discussie alleen zin heeft wanneer je daar inhoudelijk op ingaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Tsja volgens mij zijn er legio mogelijkheden om volgens de hier geldende spelregels gebruikers te helpen. Als je daar niet mee kan leven is dat jammer en moeten we het zonder jouw inbreng zien te redden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qnapclub
naitsoezn schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:10:
Als gewone user zeg ik: Het was volgens mij nergens voor nodig om die link te pluggen. Hij was weinig relevant voor de discussie, er werd niet naar gevraagd, je kwam er uit jezelf mee en bovendien was het ook nog eens een "generic link" (naar het hoofddomein, dus niet eens precies naar waar je naar verwijst in je tekst). Vind het wel wat spammerig overkomen hoor.

offtopic:
Persoonlijke communicatie openbaren is trouwens ook niet zo netjes.
Huh? Gebruiker Gusto meldt dat de Letsencrypt app van Stephane goed werkt, ik voeg er de nuttige info bij dat die app in de qnapclub app store te vinden is (nogmaals, dit is een initiatief van alle qnapclubs, niet enkel mezelf)

De link die ik post is die van de app store, die op z'n eigen URL zit.

Dus
weinig relevant voor de discussie, er werd niet naar gevraagd, je kwam er uit jezelf mee en bovendien was het ook nog eens een "generic link" (naar het hoofddomein, dus niet eens precies naar waar je naar verwijst in je tekst)
is er gewoon mee lachen... voila, ik ga inhoudelijk in op de bezwaren, slaat nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qnapclub
Edmin schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:24:
Jammer dat je op geen enkele manier blijk geeft van enige zelfreflectie.
Kan je dit duiden aub?
Je ontwijkt hier de discussie zelfs grotendeels door niet inhoudelijk op de reacties in te gaan.
fixed
Het lijkt me dat deze discussie alleen zin heeft wanneer je daar inhoudelijk op ingaat.
fixed

en sorry om in herhaling te vallen, check de registratie van qnapclub dot eu, of van alle andere qnapclubs. Enkel de .be variant staat op mijn naam.

Of lees eens over het concept van de qnapclubs, of bekijk gewoon eens die qnapclub dot eu site - ik ben er zeker van dat het meer aan de discussie gaat toevoegen dan de reacties die ik nu krijg.

(Dus indien mogelijk graag die link naar de app store terug want hij is relevant voor QNAP gebruikers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

qnapclub schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:49:
[...]

Huh? Gebruiker Gusto meldt dat de Letsencrypt app van Stephane goed werkt, ik voeg er de nuttige info bij dat die app in de qnapclub app store te vinden is (nogmaals, dit is een initiatief van alle qnapclubs, niet enkel mezelf)
Jij vindt kennelijk die extra informatie nuttig, maar er werd niet om gevraagd. Je post dus ongevraagd een externe link. Je had ook andere gebruikers de vrijheid kunnen laten aan Gusto te vragen waar deze te vinden is, voor zo ver ze deze zelf niet kunnen vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Je post met nickname qnapclub wel vrij wervend, na een periode wat rustiger te zijn geweest. Zie o.a.
qnapclub schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 09:30:
Ik heb op mijn forum een werkende stap-voor-stap handleiding staan om een eigen CA te maken en je eigen certificaten te maken.

Daarbij gebruik ik wel de tools op de QNAP zelf, middels SSH inloggen dus.

Ik mag er van de mods helaas niet naar direct naar linken, het adres van mijn forum staat in mijn sig, de handleiding is gepinned onder subforum 'Tips'

(Registratie niet nodig)
qnapclub schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 23:43:
Staat op mijn lijstje van dingen die ik moet proberen... qoolbox (Stephane) is gigantisch productief

(voor wie bovenstaande wil proberen: volg de instructies op https://qnapclub.eu/ om de qnapclub appstore toe te voegen aan je NAS. Qnapclub.eu is een gezamelijk initiatief van alle qnapclubs in Europe)
(dit is het originele bericht voor moderatie)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Om even je vraag te beantwoorden: "wat is reclame voor een ander forum en wat niet?"

Wat jij doet is reclame.

En alles wat niet lijkt op wat jij doet niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qnapclub
Señor Sjon schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:19:
Je post met nickname qnapclub wel vrij wervend, na een periode wat rustiger te zijn geweest. Zie o.a.

[...]

[...]

(dit is het originele bericht voor moderatie)
100% relevante info en to-the-point posts van me. En ik refereerde enkel als het ter zake deed:

- De eerste keer naar een bestaande guide. OK, links niet toegestaan, maar later blijkbaar ook niet OK om te refereren naar de URL in je sig en te vermelden waar ergens die guide staat. Copy/paste van die guide, daar begin ik aan (en nu kan ik stellen, tweakers zou maar al te graag die guide op hun forum hebben om hits te krijgen. Ik post het niet want ik zal zelfs geen credits naar mezelf mogen geven)

- De tweede keer een noodzakelijke link naar de app store waar de letsencrypt app te vinden is, geen idee hoe ik dat anders moet doen. Vingerspellen of zo 8)7
garriej schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:20:
Om even je vraag te beantwoorden: "wat is reclame voor een ander forum en wat niet?"

Wat jij doet is reclame.

En alles wat niet lijkt op wat jij doet niet :+
Dit vind ik best wel grof. Wijs me gerust op de posts die ik plaatste en *niet* de bedoeling hadden om iemand verder te helpen.

De enige reden dat ik de qnapclub handle gebruik is attributie, ik hoef de traffic niet. Maar het is mijn stek, iedereen welkom en graag verder geholpen...

En nu hou ik op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:50

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Tja, nu wordt er gewoon in cirkeltjes gedraaid, dit is zinloos.

Wij beschouwen de manier waarop jij naar jouw site linkt als spam, en behandelen het dan ook als zodanig. Dat je het niet met ons beleid eens bent is prima, maar je zult je er wel naar moeten schikken als je van onze site gebruik wil maken.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.