Vraag

• NielsG
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-09 21:21
Hoi,
Sinds ik Lan-To-Lan heb gedaan op mijn 2e router, kan ik niet meer bij mijn router.

Ik heb de router aangesloten op een modem. Het IP van die modem is 192.168.2.254 . Het IP op de router was oorspronkelijk 192.168.0.1, maar is op een of andere manier verandert. Nu is er een probleem: ik zie het apparaat nergens meer tussen staan. Ik zie bijv. in de modem wel staan dat er 3 androids en een tablet zijn connected, maar niet een router. Ook als ik met mijn pc de default gateway ophaal en daarmee allerlei ip adressen probeer, lukt het ook niet.

Ook als ik met fing (android app waarmee je kan zien welke apparaten op een netwerk zit) kijk, dan ziet hij ook niet de router.

Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen?

Met vriendelijke groet,
Niels

Beste antwoord (via NielsG op 24-09-2016 14:55)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

En anders kun je de router terugzetten naar fabrieksinstellingen; knopje op de achterkant, anderhalfuur ingedrukt houden

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Alle reacties

Verwijderd

Door lan op lan te doen, heeft je router geen bereikbaar ip-adres meer. koppel m los, en je kunt m wel benaderen, of ga van lan naar wan.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

En anders kun je de router terugzetten naar fabrieksinstellingen; knopje op de achterkant, anderhalfuur ingedrukt houden

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Brahiewahiewa schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 14:41:
Das best lang.. >:) maar t is zaterdag.. dus dan heeft iedereen tijd zat.. :+

• NielsG
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-09 21:21
Het is is deels gelukt. Ik moet gewoon ff mijn pc een statisch ip geven en dan kan ik tijdelijk op de router, bedankt!!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:41

lier

MikroTik nerd

Geef dan gelijk je router een vast ip adres in jouw netwerksegment maar buiten de score van je dhcp server (192.168.2.253 als die vrij is). Dan hoef je daarnaniet meer moeilijk te doen met het benaderen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1