[Hostnet] PTR record of alternatief tegen spamfilters

Pagina: 1
Acties:

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Leuke topictitel ;) Ik draai een VPS bij Hostnet met eigen mailserver. Probleem is echter dat de rDNS / PTR records automatisch worden gegenereerd en niet door de klant te wijzigen zijn. Dit resulteert in een dynamische hostnaam die door diverse spamfilters wordt aangemerkt als spam: RDNS_DYNAMIC

Hostnet zegt het probleem te kennen en aan een oplossing te werken, maar daar schiet ik niets mee op. Op dit moment kan ik dus geen mailserver draaien aangezien mail niet door alle spamfilters wordt doorgelaten. Iemand een goede oplossing behalve verhuizen naar een andere provider?

[ Voor 15% gewijzigd door GA!S op 24-09-2016 11:20 ]

de betaler vervuilt

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Eigen DNS draaien (als dat nog mag) en je domeinen daaronder hangen?

Inventaris - Koop mijn meuk!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08-10 12:30
Nee daar is niets aan te doen helaas. Ik heb hetzelfde probleem bij CloudVPS op hun nieuwe compute infrastructuur, daar zijn ze ook te lui om rDNS beheer in te bouwen. Vooral jammer voor hun want ze lopen er alleen van mij al 50 VM's mee mis en ik kan me niet voorstellen dat er niet veel meer mensen met dit issue zijn.

Heb je wel je hostname gelijk gemaakt aan die gegenereerde PTR? Als dat niet gelijk staat scoor je een hoop punten in Spamassassin, die RDNS_DYNAMIC score is nog wel mee te leven. Maar als je er vanaf wilt is verhuizen de enige optie...

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
chaoscontrol schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 11:25:
Eigen DNS draaien (als dat nog mag) en je domeinen daaronder hangen?
Dat gaat niet helpen voor reverse DNS, dat moet namelijkgeregeld worden door de eigenaar van de IP space. Dat kan in theorie wel weer gedelegeerd worden maar als simpel een PTR record aanpassen al niet kan dan zullen ze dat ook niet ondersteunen.