Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Game pc! 1000,-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een vriend van mij wil graag een game pc hebben om alle nieuwe games op te kunnen gaan spelen!
Ook erg belangrijk is dat hij aan YouTube wilt gaan doen, en hier de pc ook voor gebouwd moet gaan
worden. Games die hij onder andere speelt zijn:
- Minecraft
- GTA V

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het maximale bedrag is echt 1000,- hier wilt hij niet over heen gaan! Assemblage valt hierbuiten.
Echter zit hier wel een beeldscherm bij!

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope, geen enkele!

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Uit ervaring weet ik dat je echt wel een goede CPU wilt gaan hebben voor YouTube, in verband met CPU intensive games en streamen. De I7 die er in zit is echt een must have.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Een Intel CPU en een MSI of Nvidea GPU zijn toch echt wel voorkeuren! Voor een betere kwaliteit prijs range willen we altijd wel overstappen hoor.

Ga je overklokken?
Nee, deze pc blijft lekker op de standaard!

Wat verwacht je van ons?[i]
Zoals altijd moet je een lijstje maken, en ik zou graag willen weten. Is alles compatible, kunnen dingen goedkoper of zijn bepaalde dingen echt gewoon volledig waardeloos?

Bedankt voor het helpen! Groetjes, -Thom.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 316,-€ 316,-
1MSI H110M ECO€ 52,90€ 52,90
1MSI Radeon RX 470 GAMING X 8G€ 255,-€ 255,-
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood€ 65,95€ 65,95
1BenQ GW2270 Zwart€ 94,90€ 94,90
1Arctic Freezer i32€ 27,95€ 27,95
1Crucial CT8G4DFD8213€ 35,50€ 35,50
1Corsair CX450M€ 49,99€ 49,99
1Samsung 750 EVO (retail) 250GB€ 69,90€ 69,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 968,09

• iChris
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-06 15:28
Waarom een 750 evo? Als je voor dezelfde prijs ongeveer 25gb meer hebt? pricewatch: Crucial MX300 2,5" 275GB
Dit past mooier bij behuizing: pricewatch: Kingston HyperX Fury HX421C14FB/8
Waarom 8gb videokaart als je toch 1080p beeld gaat kopen? Neem dan een een RX 480 4GB. Sneller en rond dezelfde prijs: pricewatch: Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 4G
Waarom een processor koeler? De normale koeler koelt goed genoeg hoor.

• Kser
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-11 13:24
Ik denk dat het budget een beetje krap is. We kunnen wel een systeem samenstellen dat werkt voor wat je wilt, maar met een beetje meer kun je een heel goed systeem hebben.

Eerste wat opvalt is dat je geen grote harde schijf hebt. Als je game materiaal opneemt en wilt gaan bewerken dan zul je toch wel een grotere harde schijf naast de SSD willen hebben.

De keuze voor een i7 snap ik wel dat je dat graag wilt, maar als je dat dan combineert met een kleine SSD schijf en slechts 8gb ram en je wilt GTA 5 gaan streamen, dan werkt dat weer net niet zo goed samen. Een i5 zal wat ruimte geven om een HD erbij te pakken en wat meer ram, maar dan verlies je weer de HT van de i7.

Ik zou zeggen, verdubbel je ram, pak er een 1TB HD erbij, en hoewel het iets meer kost en je gaat niet overklokken, kijk toch eens even naar de 6700k. De extra mhzen zullen je helpen, ook al ga je zelf niet overklokken, wanneer je na een tijdje je pc gaat vervangen zal de 6700k als 2e hands meer waarde hebben dan een niet-overklokbare 6700.

Met die aanpassingen zul je waarschijnlijk ongeveer 100 euro boven het budget uitkomen, maar dan heb je wel op alle belangrijke vlakken de nodige specs om goed te streamen.

Als het echt niet kan, dan zal je misschien de upgrade uit moeten stellen of wellicht de monitor of SSD later erbij pakken.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp! :-)

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2016 08:27 ]