Videokaart upgrade

Pagina: 1
Acties:

• robb.
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Ik zoek een?
Nieuwe videokaart voor mijn pc. Oude videokaart draait met alleen software aanpassingen BF1, FIFA 17. Dit zijn de games die ik speel en daarnaast nog GTA V. GTA V draait redelijk op mijn huidige kaart maar de eerder genoemde (demo) games geven problemen. Games wil ik in high resolution spelen, ultra hoeft dus niet persé?

Wat is je budget?
Rond de 350,- Mag ook minder... ;)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb geen voorkeur voor een merk. Heb al wel rondgekeken op diverse websites maar kom er niet goed uit. Ik ben nl. geen hardware deskundige, ik heb wel het aankoopadvies topic gelezen...
Ik vind high resolution en een stille kaart belangrijk. Stil voornamelijk tijdens dagelijks pc gebruik (word, excel, mail...). En stil tot redelijk stil bij het gamen. Mijn kast heeft overigens een redelijk goede airflow.
Ik kan niet achterhalen of mijn pc de onderstaande kaarten trekt, waar moet je opletten (relatie moederbord, geheugen) en hoe kan je dat checken:

XFX Radeon RX 480 RS 4GB
MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G
Asus Radeon RX 480 8GB

De bovenstaande kaarten zijn puur op geld en review geselecteerd.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Moederbord: ASRock P67 Extreme4 Gen3 - QuadCore Intel Core i5-2500K, 3500 MHz
Werkgeheugen: 4 GB
Huidige videokaart: AMD Radeon HD 6950
Voeding: xps-650w-3xs
Beeldscherm: Iiyama ProLite 2473HD (max. res. 1920 x 1080)

Kan iemand mij op weg helpen aub. Bedankt alvast!

Verwijderd

Hoewel de videokaart niet meer de nieuwste is, is 4GB ram ook echt veel te weinig voor nieuwe games. Het zou me niets verbazen dat de problemen die je hebt hieraan te wijten zijn. Je zou even kunnen achterhalen welk geheugen je precies hebt, wellicht dat je er dan zo 4GB van hetzelfde geheugen bij kunt plaatsen. Maar je kunt ook je huidige 4GB verkopen en een 8GB setje zoals de pricewatch: Corsair Value Select CMV8GX3M2A1600C11 of pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU nemen.

De MSI GTX 1060 Gaming X 6G is in ieder geval echt flink duur voor wat je krijgt. Dan kun je net zo goed de pricewatch: MSI GeForce GTX 1060 6GT OC nemen welke nauwelijks/niet minder presteert, stil is, en voor de prijs is er niet veel beter te krijgen. Maar de door jou genoemde pricewatch: XFX Radeon RX 480 RS 4GB is ook een prima keuze voor de prijs als het geluid je niet te veel uit maakt.

• robb.
  • Nu online
Bedankt voor de tips! Ik ga er iig geheugen bijplaatsen. De genoemde videokaarten, gtx 1060 en RX 480, hebben dus geen last van een wat oudere moederbord?

Verwijderd

Het oudere moederbord zou geen problemen moeten opleveren. Wel kan het zo zijn dat een BIOS update nodig is voordat een nieuwere kaart pas werkt. Je zou even kunnen checken welke BIOS versie je nu hebt, want als je al de nieuwste hebt heeft het natuurlijk geen zin. Dit kun je gewoon in de BIOS zelf zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robb.
  • Nu online
Ik heb al geruime tijd last van vastlopers, op een werkdag gebeurt dit 2 a 3x. De pc bevriest en doet niks meer. De problemen zijn volgens mij begonnen enige tijd nadat de nieuwe videokaart is ingestalleerd. Alle drivers heb ik geüpdatet. Windows 10 opnieuw geïnstalleerd. Maar beide acties hielpen niet. Weet even niet waar ik het moet zoeken, iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Zo te zien is het een wat oudere pc, hier mijn tips:

1. Pc en fans uitstoffen en kijken of alle fans goed aanslaan
2. Processorcooler erafhalen, schoonmaken en nieuwe termalpaste erop plaatsen, idem voor videokaart
3. Bios batterij vervangen
4. Een andere voeding uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SantaMuerte
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-08 23:56
Ben je van een AMD naar een NVIDIA kaart gegaan? Zo ja heb je toen ook een drivercleaner gebruikt voor de videokaart drivers?

Windows opnieuw installeren werkt natuurlijk ook 8)7.
Als de temperaturen van de rest van de computer in orde zijn zou ik eerst een andere voeding proberen.

En als je ook geheugen hebt gekocht destijds, probeer het eens met 1 reepje geheugen in het moederbord, mocht dat nog problemen geven probeer het dan eens met alleen het andere reepje geheugen. Of draai memtest om te kijken of die foutmeldingen geeft.

[ Voor 62% gewijzigd door SantaMuerte op 19-01-2018 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robb.
  • Nu online
Bedankt, ik ga met jullie tips aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enchantress
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
robb. schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 11:16:
Bedankt, ik ga met jullie tips aan de slag!
https://www.guru3d.com/fi...uninstaller-download.html
Even deze installeren en de instructie van het progamma volgen, is Nederlands.

De nieuwe AMD drivers installeren 18.1.1.
https://support.amd.com/e...esktop?os=Windows+10+-+64

En dan weet je zeker dat dit goed is. ;)

Al denk ik vrij wel zeker dat je PSU niet meer helemaal goed is.

[ Voor 6% gewijzigd door Enchantress op 21-01-2018 02:49 ]

Pagina: 1