Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-07 08:35
Sinds kort heb ik een iPad Pro 12,9 inch. 2e hands gekocht btw. Is van april 2016.

Heel fijn apparaat, maar, de accu laadt erg langzaam op. Gisteren de iPad met de standaard opgeladen en dit duurde wel 10 uur! En dan lees ik de verhalen over de standaard oplaadtijd van 4,5 uur?

Ook met de adapter in de stroom loopt de accu terug of staat soms bovenaande melding "opladen uit".....?

Gisteravond staat het ding op 100%. Doe 'm dicht en als ik 'm nu open is nog maar 93% in de accu. Na 5 minuten internet en het typen van dit bericht staat de accu op nog maar 90%. Is dit normaal?

Of is hier sprake van een "maandagochtend" accu / defect?

Ik vind namelijk dat de accu ook heel snel leeg gaat. Helderheid staat op 40%. Gebruik wel een extern keyboard erbij van logitech. Geen rare/zware apps, gewoon standaard dingen als browsen, een youtube video en foto's kijken..... voor mijn gevoel is het ding totaal leeg na 4 uur.

Ik lees ook over de mod om op te laden met de 29w oplader mer een USB-c naar lightning kabel, maar dit kost samen 100 euro...... :/

Beste antwoord (via JAHRASTAFARI op 26-09-2016 20:57)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

JAHRASTAFARI schreef op maandag 26 september 2016 @ 19:34:
Maar of die inderdaad 12 watt is weet ik niet. Hoe kan ik dat zien?
Staat onderop de adapter.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:25

Releases

Ja maar!

Welke adapter gebruik je bij de iPad? De orgineel bijgeleverde of is het de oudere iPad oplader bijvoorbeeld?

Liggen hier 2 iPad adapters in huis, eentje van de iPad 2 en ook nog een van de iPad Pro.
Wanneer ik de oude adapter gebruik duurt het bij mij ook een eeuwigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ben bang dat je met een oude adapter aan het opladen bent van de ipad modellen. Zou nooit zo lang nodig moeten hebben om op te laden, tenzij je het oplaad met een ipad 1 of ipad 2 oplader.

Vergelijk op internet de output van je adapter en wat het orginele moet zijn.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Er zit standaard een 12W lader bij. Maar exact hetzelfde blok je is ook in 5W en 10W te verkrijgen. Dus als je lagere hebt gekregen zal het langzamer gaan. De iPad Pro zou in ± 5 uur opgeladen moeten zijn

Nieuw bij Apple kost de 29W lader (officieel voor de Macbook) €59 en de kabel €29 voor de 1 meter en €39 voor de 2 meter, maar niemand verplicht jouw om de originele Apple laders te kopen:

https://www.aliexpress.co...&SearchText=usb-c+charger

https://www.aliexpress.co...=apple+usb+c+to+lightning

Let er alleen wel op dat niet elke fabrikant de eisen hoog heeft staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
De lader die ik erbij kreeg, is deze:

Afbeeldingslocatie: https://iculture.textopus.nl/wp-content/uploads/2010/04/12-watt-adapter-ipad.jpeg

Rare is ook dat de kabel maar 1 meter is, maar dat zou standaard 2 meter moeten zijn bij de iPad Pro?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

JAHRASTAFARI schreef op maandag 26 september 2016 @ 19:34:
Staat onderop de adapter.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ziet de lightning kabel er goed uit? Misschien heb je i.p.v. een originele een fake/imitatie lightning kabel ontvangen van de verkoper. Mijn iPad Pro is ongeveer binnen 3 uur klaar met laden en gaat wel 3 dagen mee bij normaal gebruik (internet, film kijken etc).

Bij imitatie kabels gaat het laden ontzettend traag en krijg je inderdaad de melding "opladen uit". Deze melding heb ik zelf nooit gezien op mijn eigen iPad.

hi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Mocht je je afvragen waar je op moet letten: Identify counterfeit or uncertified Lightning connector accessories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Aha, het is idd de verkeerde adapter die ik erbij heb gekregen. Ik dacht dat die vierkante blokjes (de ipad laders zeg maar) allemaal hetzelfde waren, dus bij de verkoper thuis maar gauw 1 erbij gepakt.

Op de ipad air 1 lader van mijn vrouw staat duidelijk 12 watt (elders 5,2v en 2,4a, maakt 12,48 watt). Op mijn ipad pro lader (niet dus) staat iPod (ja met een o) USB power adapter, met daarbij in het klein 5v en 1a, dus slechts 5 watt.

Geen wonder dus dat ik mijn iPad Pro zo langzaam opgeladen krijg.....

Ga kijken of ik alsnog de juiste adapter kan krijgen van de verkoper. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-07 09:29
Uiteindelijk de juiste adapter nog weten te verkrijgen of nieuw aan moeten schaffen?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Nieuw aangeschaft, 28 euro voor originele 12 watt adapter met 2 meter kabel.
Pagina: 1