Vraag

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-05 23:23
Voor mijn ouders heb ik een laptopje gekocht en de taak gekregen deze gebruiksklaar te maken.

Aangezien ze een dvd-driver erin wilde hebben was de keus snel gemaakt. Het is deze laptop geworden:

pricewatch: Medion Akoya E6422 NL

Hoe dan ook, alles ging eigenlijk gesmeerd: tot en met de (grote) Windows update was alles nog perfect. Daarna ben ik de download begonnen van een map (inhoud ongeveer 400 GB) vanaf mijn NAS server. Zodra ik de download begon ben ik een film gaan kijken, om opeens te horen (tringggg) dat de download is gestopt. Ik gelijk kijken en wat blijkt: de C schijf zit op 1 GB na vol... dit terwijl ik de downloadmap in Chrome toch echt op de D-schijf had gezet.

Ik probeer nu al ruim een uur te achterhalen waar die ruimte door wordt ingenomen. Daarbij heb ik al ongeveer 28 GB kunnen verwijderen door de oude map van Windows eraf te gooien, het resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aE96zINxkwJ05KawVrESZ3Gi/medium.jpg

Blijft het probleem dat de C nog veel te vol staat. Dit terwijl ik alle bloatware er handmatig al heb afgehaald.

Van CCleaner word ik helaas ook niet veel wijzer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eX82uK1Yag0FkLak5KiNCtcE/medium.jpg

Ik heb elke map op de C-schijf (inclusief de verborgen mappen) al handmatig gecontroleerd op inhoud. Zonder resultaat helaas.

Wat oh wat zie ik hier over het hoofd?

Beste antwoord (via outlandos op 24-09-2016 15:25)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verborgen partitie kan het niet zijn, want dan was die ruimte niet bij de C: partitie opgeteld als bruikbare ruimte. 10% dat vrij gehouden wordt door de SSDs is iets dat (evt) intern gebeurd, ook dat zie je niet op de partitie terug. Ik denk dus dat het gewoon verborgen bestanden zijn. Progjes als Treesize helpen dan wel om je een indicatie te geven waar je ruimte naartoe gaat.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:09
Treesize al geprobeerd?

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 05-05 17:20
Verborgen partitie misschien? En volgens mij is het namelijk zo dat een SSD ook 10% van de capaciteit reserveerd voor een optimale werking..

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verborgen partitie kan het niet zijn, want dan was die ruimte niet bij de C: partitie opgeteld als bruikbare ruimte. 10% dat vrij gehouden wordt door de SSDs is iets dat (evt) intern gebeurd, ook dat zie je niet op de partitie terug. Ik denk dus dat het gewoon verborgen bestanden zijn. Progjes als Treesize helpen dan wel om je een indicatie te geven waar je ruimte naartoe gaat.

• outlandos
Zojuist, met dit als resultaat:

http://imgur.com/3sVgG1y

Er is dus een bestand van 78 GB met extensie .tmp

Ik neem aan dat ik die gewoon zonder problemen kan verwijderen?

[ Voor 3% gewijzigd door outlandos op 24-09-2016 13:54 ]

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Prut, dat chrome. Blijkbaar download hij het bestand eerst naar temp, en moved het daarna naar de gewenste download map.

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:45
outlandos schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 13:54:
[...]

Zojuist, met dit als resultaat:

http://imgur.com/3sVgG1y

Er is dus een bestand van 78 GB met extensie .tmp

Ik neem aan dat ik die gewoon zonder problemen kan verwijderen?
Ja.

AdGuard Home

• outlandos
Mijzelf schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 14:33:
Prut, dat chrome. Blijkbaar download hij het bestand eerst naar temp, en moved het daarna naar de gewenste download map.
Ja, daar heeft het alle schijn van inderdaad.
Verwijderd en alles werkt nog naar behoren. Dit draadje kan dan ook worden gesloten. Iedereen bedankt. _/-\o_
Pagina: 1