Monitor Probleem #27865

Pagina: 1
Acties:

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 20:54

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Ik heb een onbekend merk monitor, en heb hier nu problemen mee, als het heel licht in het scherm is, bijvoorbeeld: een witte desktop dan wordt het beeld opeens heel groot, maar als ik bijvoorbeeld een zwarte desktop neem dan wordt het beeld klein... (en ook nog wat donkerder) En nadat ik q3a heb gespeeld (ik weet niet of het daar aan ligt) begint mijn beeld de hele tijd te trillen...

Ik heb nog nooit eerder last hiervan gehad...

Desktop 1280x1024x60Hz ( kan niet hoger :( )
32bit kleuren...

Wat kan dit zijn?

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:21

Exirion

Gadgetfetisjist

Slijtage. Het groter en kleiner worden bij heldere c.q. donkere kleuren duidt meestal op een probleem in de hoogspanningsgenerator. Er is weinig aan te doen dan een nieuwe monitor te kopen, want als het een oudje is dan is ie een reparatie niet waard.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Hmm.. kloten, heb je ook net een nieuwe vidplank.. :( De monitor is nu ongeveer 1.5 a 2 jaar oud. Dus de monitor is aan vervanging toe?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 28 juni 2001 14:40 schreef Copyman het volgende:
Hmm.. kloten, heb je ook net een nieuwe vidplank.. :( De monitor is nu ongeveer 1.5 a 2 jaar oud. Dus de monitor is aan vervanging toe?
2 jaar? Wow.. Da's wel erg jong voor zulke symptomen. Wat heb je er voor betaald? In principe moet een monitor makkelijk 4 jaar mee kunnen gaan.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Hoe warm wordt je videokaart, heb je daar wel es naar gekeken :? Lijkt me stug dat t aan je monitor ligt. Doet ie t ook als je pc "koud" is :?

edit: hmm, een el cheapo monitor he :P

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Het is dan ook een noname 17" monitor, maar wat ik ervoor heb betaald? Ehm.. dat was iets van 399,- ofzo. Zekerweten in de buurt van die prijs.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 28 juni 2001 14:42 schreef Copyman het volgende:
Het is dan ook een noname 17" monitor, maar wat ik ervoor heb betaald? Ehm.. dat was iets van 399,- ofzo. Zekerweten in de buurt van die prijs.
Tja, ik vrees toch dat je dan pech hebt met de kwaliteit van je monitor. Het lijkt me uitgesloten dat het probleem in je videokaart zit, maar misschien heb je er met die oude videokaart minder last van door een betere signaalkwaliteit of hoger signaalniveau.

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Op donderdag 28 juni 2001 14:41 schreef AirHead het volgende:
Hoe warm wordt je videokaart, heb je daar wel es naar gekeken :? Lijkt me stug dat t aan je monitor ligt. Doet ie t ook als je pc "koud" is :?
Nou als de PC "koud" is dan trilt ie nog niet nee... Maar dat vervormen van het beeld doet ie wel de hele tijd, "koud" of "warm" maakt niet uit... Nu had ik ook al wel problemen met mijn videokaart, maar daarvoor krijg ik een nieuwe opgestuurd... (die komt binnenkort aan) Dus dan w8 ik dat ook nog fftjes af.

Maar zoals het nou lijkt, begint het trillen NA het spelen van een spel (maar dit heb ik nog niet goed getest).

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 14:44 schreef Exirion het volgende:

[..]

Tja, ik vrees toch dat je dan pech hebt met de kwaliteit van je monitor. Het lijkt me uitgesloten dat het probleem in je videokaart zit, maar misschien heb je er met die oude videokaart minder last van door een betere signaalkwaliteit of hoger signaalniveau.
Ahum, oude videokaart, een gfs 2 :P :?

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Op donderdag 28 juni 2001 14:46 schreef AirHead het volgende:

[..]

Hij bedoel de videokaart die ik HIERVOOR had... ;)
Op donderdag 28 juni 2001 14:44 schreef Exirion het volgende:

[..]

Mjah, zie sig voor mijn nieuwe videokaart, mijn oude videokaart was een viperV770ultra32MB, met deze videokaart erin vervormde het beeld ook al, maar dat trillen deed ie niet, dit trillen deed ie ook niet met mijn nieuwe videokaart (die ik nu zo'n 2 a 3 weken heb). Dat trillen doet ie sinds gisteren/eergisteren.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 28 juni 2001 14:46 schreef AirHead het volgende:
Lezen is ook een vak he ;) Hij zegt dat ie net een nieuwe videokaart heeft. Ik refereerde met 'die oude' naar z'n vorige kaart.

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 14:49 schreef Exirion het volgende:

[..]

Lezen is ook een vak he ;) Hij zegt dat ie net een nieuwe videokaart heeft. Ik refereerde met 'die oude' naar z'n vorige kaart.
woops there it is, ok sorry :P

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
LOL, en als ik de monitor fftjes uitzet en daarna weer aanzet (systeem loopt nog), dan trilt ie niet meer :P

(Maar na 1-5 minuten wel weer) :P

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Okee, ik heb overwogen om een niet al te dure, nieuwe 17" monitor weer te kopen. Nu heb ik de vraag aan jullie:

"Welke 17' monitor kan ik het beste kopen?" Mijn budget ligt rond de 500 gulden.

Tnx. :)

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 12:07 schreef Copyman het volgende:
Okee, ik heb overwogen om een niet al te dure, nieuwe 17" monitor weer te kopen. Nu heb ik de vraag aan jullie:

"Welke 17' monitor kan ik het beste kopen?" Mijn budget ligt rond de 500 gulden.

Tnx. :)
Koop nou is een keer in één keer een goeie monitor, daar heb je veel meer aan, ipv eentje voor 500 piek. Een goed scherm is imo t belangrijkste van je hele systeem, want als dat er niet uit ziet, dan heb je totaal geen plezier meer van je uitgave, vind ik hoor. Ook gaat een monitor (meestal :P ) meerdere systemen mee, waardoor hij t waard is om er meer geld aan uit t geven. Kijk is naar een NEC uit de FE serie bijvoorbeeld.

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Hmm, wat is een goede monitor die op 1280x1024 32bit nog 85hz heeft?

Ja, dan kom je toch weer bij de duurdere monitoren uit... :(

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 12:19 schreef Copyman het volgende:

Nou, als ik naar de rest van je systeem kijk, moet dat niet een onoverkoombaar probleem opleveren ;) :P

ik vind persoonlijk dat NEC goeie schermen afleveren, maar dat blijft per persoon verschillend, Ga gewoon es een paar merken in de winkel vergelijken. En dan moeten ze in die winkel niet allemaal aan één systeem hangen, anders zie je nog geen verschil :P En een geforce staat ook niet echt bekend om z'n goeie 2d kwaliteiten, maar dan kun je bezig blijven. Ik heb em trouwens ook hoor(gfs2) en op 1280*1024 is ie gewoon scherp. Daarboven iets minder.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 29 juni 2001 12:19 schreef Copyman het volgende:

Koop een Iiyama 17" van zo'n 600 a 750 piek. Dan heb je een Diamondtron scherm met prima beeld en hoge refreshes. Ik heb zelf een oudje van 4 jaar geleden, en die geeft nogsteeds een topbeeld :)

Destijds was een 17" scherm nog 1500 a 1800 gulden, dus die 600 gulden van nu is een lachertje ;)

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Op vrijdag 29 juni 2001 13:00 schreef Exirion het volgende:

[..]

Koop een Iiyama 17" van zo'n 600 a 750 piek. Dan heb je een Diamondtron scherm met prima beeld en hoge refreshes. Ik heb zelf een oudje van 4 jaar geleden, en die geeft nogsteeds een topbeeld :)

Destijds was een 17" scherm nog 1500 a 1800 gulden, dus die 600 gulden van nu is een lachertje ;)
Ik zat ook al te denken aan een iiyama, maar ik wilde jullie mening ook nog ff weten... :)

Verwijderd

Ik heb nou al 2,5 jaar een Trust 17" en dat is een perfect monitortje en die koste maar 500 piek.

En ik vind dat een beetje monitor wel 10 jaar mee moet kunnen, heb aan m'n servertje een 12 jaar oude 14" vga hangen en die doet het ook nog (bijna) perfect. En dat is een echt onbekend merk elcheapo monitortje.

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Jah, maar trust valt bij mij niet zo in de smaak... Ik heb al een x aantal dingen van trust gehad, maar zijn allemaal overleden (en ja, wel met respect behandeld :P )

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
Tis gewoon een brakke voeding die in je monitor zit. Dat is het eerste waarop bezuinigd wordt bij no-names...

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Pagina: 1