Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Server voor uitwisselen veel & grote bestanden met vrienden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• CollisionNL
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-11 22:55
Hallo leden,

Ik hoop dat ik in het juiste forum gedeelte zit met mijn vraag.

Momenteel ben ik een systeem aan het bouwen waarop ik ESXi ga draaien. Hierop zal XPEnology draaien voor privé opslag en een Ubuntu server voor zaken als Teamspeak en nog wat andere progs.

Door mijn hobby (en die van mijn vrienden) moeten wij vaak veel of grote bestanden naar elkaar verzenden zoals foto's en video's. Momenteel gaat dit of via WEtransfer of via de ouderwetse USB stick, dit is alleen extreem onhandig.

Nu vroeg ik me af, is het mogelijk om op mijn systeem een VM te draaien waarbij ik eigenlijk een soort server ben waar al mijn vrienden en ik zelf deze bestanden op kunnen hosten? Zodat als een vriend van mij klaar is met filmen hij deze bestanden via (client?) stuurt naar mijn server en zo beschikbaar maakt voor iedereen?

Een beetje zoals mijn NAS nu is voor het thuis netwerk.

Wat ik graag zou willen:
  • Maximale snelheden
  • 24-7
  • Instellen van snelheidslimiet om niet alles op te snoepen en ik niet meer gebruik kan maken van internet
  • Uitbreidbaarheid van users(toekomst bijv een extra vriend)
  • Een mappenstructuur zodat alles netjes georganiseerd staat (zoals mijn NAS)
  • Rechten, om te voorkomen dat users die minder vaak gebruik maken niet bij alle bestanden kunnen
  • Veilig door bijv. versleutelde verbinding
  • Makkelijk qua opslag uit te breiden
Graag hoor ik jullie ervaring of suggesties!

Alvast bedankt!!

EDIT: Ik zie dat ik verkeerd zit met mijn vraag excuses.Moet ik hem daar posten of kan iemand de post overzetten?

[ Voor 2% gewijzigd door CollisionNL op 24-09-2016 02:12 . Reden: Ik zie dat ik verkeerd zit met mijn vraag excuses. ]

Beste antwoord (via CollisionNL op 24-09-2016 15:58)

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:20
CollisionNL schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 15:08:
Voor mij voelt dit meer als een soort zelf gehoste dropbox. Ik ga hier wat meer over lezen.
Klopt. Appels en peren, *cloud is veel uitgebreider. Of dat een voordeel is hangt helemaal af van wat je wil bereiken.
Heb jij misschien een tip welke FTP server ik op een linux distro kan draaien waarvan de clients crossplatform zijn? Als ik google zie ik er idd genoeg maar om ze nou allemaal uit te proberen.
vsftpd is in mijn ogen de meest simpele rechttoe-rechtaan ftp daemon. Maar onder Linux zou ik gewoon scp/sftp gebruiken voor file transfers, dat is meteen secure by design. Kwestie van een gebruikersaccount aanmaken en je vrienden kunnen erbij met WinSCP.

Alle reacties

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

CollisionNL schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 01:12:
...Ik zie dat ik verkeerd zit met mijn vraag excuses.Moet ik hem daar posten of kan iemand de post overzetten?
Nou, je hebt totaal geen onderzoek gedaan. Een simpele google-query levert al een heleboel producten op die dit kunnen. 't Lijkt er nu een beetje op dat je een verlanglijstje hebt opgesteld en verwacht dat je morgenochtend 't ideale pakket in je schoen vindt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:49
Iets als owncloud of nextcloud?

Of gewoon een (s)ftp server?

[ Voor 61% gewijzigd door mkroes op 24-09-2016 04:33 . Reden: Url ]

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:45
Een eigen Ftp server is hier prima voor, dat kan redelijk makkelijk met Filezilla.
Zit na mij weten alles in wat je in je lijstje opnoemt.
https://filezilla-project.org/

Wat/welk internet pakket heb je thuis trouwens ? dit beperkt namelijk de maximale snelheid.

• CollisionNL
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 03:52:
[...]

Nou, je hebt totaal geen onderzoek gedaan. Een simpele google-query levert al een heleboel producten op die dit kunnen. 't Lijkt er nu een beetje op dat je een verlanglijstje hebt opgesteld en verwacht dat je morgenochtend 't ideale pakket in je schoen vindt
Ik heb zeker wel onderzoek gedaan en ben op een hele hoop dingen uitgekomen die naar mijn mening niet aansluiten op mijn behoefte. Zo is de filezilla server alleen voor windows en dat heb ik niet op mijn servertje straks.

Het spijt me dat mijn kennis hierin wat minder is dan die van jou. Als je het een onzin vraag vind hoef je toch niet te reageren?

Misschien is er wel iemand die het leest en zegt: he! Ik ken de ultieme oplossing voor jou.
Ik zal voortaan een lijst toevoegen met websites en bronnen die ik al geraadpleegd heb.
Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van owncloud/nextcloud. Heeft dit voordelen tegenover een ftp server?
dylan111111 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 05:21:
Een eigen Ftp server is hier prima voor, dat kan redelijk makkelijk met Filezilla.
Zit na mij weten alles in wat je in je lijstje opnoemt.
https://filezilla-project.org/

Wat/welk internet pakket heb je thuis trouwens ? dit beperkt namelijk de maximale snelheid.
Filezilla ben ik tegengekomen alleen ik wil het op mijn server in een VM en de FZ server is alleen op windows. Ik wil mijn desktop eigenlijk ook meer als client zien en dan de files hosten op de server naast mijn XPEnology VM om het netjes gescheiden te houden. Of begrijp ik FZ nu verkeerd?

Basis pakket Ziggo. 40down 4 up. Ik bedoelde meer dat als een vriend vanaf zijn pc een bestand aan het uppen of downloaden is hij mijn verbinding natuurlijk gebruikt en ik wil dan een limiet kunnen instellen zoals
Bandwidth Control op mijn Guest wifi netwerk.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

EDIT: Ik zie dat ik verkeerd zit met mijn vraag excuses.Moet ik hem daar posten of kan iemand de post overzetten?
Topicreport aanmaken... CSA-->SWS

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Sowieso zou ik hem dan co-locaten. Lekker ergens in een datacenter hangen, dan heb je er wat aan. Met een 4mbps up lijn is vooral files overhalen bagger en bagger traag

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Thralas
CollisionNL schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 12:30:
Ik heb zeker wel onderzoek gedaan en ben op een hele hoop dingen uitgekomen die naar mijn mening niet aansluiten op mijn behoefte. Zo is de filezilla server alleen voor windows en dat heb ik niet op mijn servertje straks.
Zet dat dan in je topicstart. Dan laat je enerzijds blijken dat je wel die moeite hebt gedaan en hoeft men anderzijds geen suggesties te doen die je (blijkbaar) al hebt afgeschreven (zie dylan111111).
Het spijt me dat mijn kennis hierin wat minder is dan die van jou. Als je het een onzin vraag vind hoef je toch niet te reageren?
Dat zegt Brahiewahiewa helemaal niet. Zijn opmerking is valide, hoe uitgebreider jij je probleem schetst des te groter de kans dat iemand hier een idee heeft waar je werkelijk wat aan hebt.
Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van owncloud/nextcloud. Heeft dit voordelen tegenover een ftp server?
Nou, ga eens op de website kijken en beredeneer zelf eens wat het biedt tov. een simpele FTP-server (zoals filezilla).
Filezilla ben ik tegengekomen alleen ik wil het op mijn server in een VM en de FZ server is alleen op windows.
Je kunt ook een VM met Windows draaien? Of een willekeurige andere FTP-server op Linux/BSD/Hurd?

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:35

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Basis pakket Ziggo. 40down 4 up.
Dit is natuurlijk een enorme limitatie op wat je wil bereiken. Uploaden naar jou met 40 Mbit is nog te doen, maar bij jou downloaden met een halve Megabyte per seconde slaat nergens op als je grote bestanden wil binnen hengelen...

Specs

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 22:44

macnerd

No Apples please :-)

Misschien een VPS-je huren? Hier staan een paar redelijk betaalbare opties (zeker als je de kosten deelt met vrienden):
https://www.hostnet.nl/hosting/vps-virtual-private-servers
http://www.cloudvps.com/virtual-private-server

MacNerd

• CollisionNL
Thralas schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 13:04:
[...]
Zet dat dan in je topicstart. Dan laat je enerzijds blijken dat je wel die moeite hebt gedaan en hoeft men anderzijds geen suggesties te doen die je (blijkbaar) al hebt afgeschreven (zie dylan111111).
[...]
Dat zegt Brahiewahiewa helemaal niet. Zijn opmerking is valide, hoe uitgebreider jij je probleem schetst des te groter de kans dat iemand hier een idee heeft waar je werkelijk wat aan hebt.
Oke daar heb je gelijk in excuses voor mijn reactie.(ook aan Brahiewahiewa) Ik had inderdaad meer info moeten geven merk ik nu. Toch wat geleerd!
Nou, ga eens op de website kijken en beredeneer zelf eens wat het biedt tov. een simpele FTP-server (zoals filezilla).
Voor mij voelt dit meer als een soort zelf gehoste dropbox. Ik ga hier wat meer over lezen.
Je kunt ook een VM met Windows draaien? Of een willekeurige andere FTP-server op Linux/BSD/Hurd?
Hmm ja dat kan idd, alleen is windows wel zwaarder dan bijv. ubuntu, Dit vraagt ook om zwaardere hardware. Het makkelijkste zou zijn als het server gedeelte kan draaien op de ubuntu vm die ik ga bouwen.

Heb jij misschien een tip welke FTP server ik op een linux distro kan draaien waarvan de clients crossplatform zijn? Als ik google zie ik er idd genoeg maar om ze nou allemaal uit te proberen.
bvk schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 13:07:
Dit is natuurlijk een enorme limitatie op wat je wil bereiken. Uploaden naar jou met 40 Mbit is nog te doen, maar bij jou downloaden met een halve Megabyte per seconde slaat nergens op als je grote bestanden wil binnen hengelen...
Ik kan overstappen naar ziggo zakelijk en dan krijg ik 180/30 Mbit/s. Dan is de snelheid een minder grote drempel toch? De files hoeven namelijk niet direct beschikbaar te zijn dus extreem snel hoeft ook niet.
macnerd schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 14:10:
Misschien een VPS-je huren? Hier staan een paar redelijk betaalbare opties (zeker als je de kosten deelt met vrienden):
https://www.hostnet.nl/hosting/vps-virtual-private-servers
http://www.cloudvps.com/virtual-private-server
Dit is idd een optie maar dan geef ik dat geld liever uit aan een betere abbo!

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-11 23:35
Hallo leden,

Wat ik graag zou willen:
  • Maximale snelheden
  • Instellen van snelheidslimiet om niet alles op te snoepen en ik niet meer gebruik kan maken van internet
  • Uitbreidbaarheid van users(toekomst bijv een extra vriend)
  • Makkelijk qua opslag uit te breiden
Ik zie 2 tegenstrijdige eisen maximale snelheid en snelheid limiteren 8)7
Wat wil je ?
ik zou zeggen installeer een owncloud vm en speel er eens mee.
is makkelijk met gebruikers aanmaken je kan groepen aanmaken zodat er onderling bestanden kunnen worden uitgewisseld.

• ElectricHead
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Heb zelf een (s)ftp server draaien. Dit werkt netjes onder Ubuntu. 30 up is beter dan 4. Zit alleen even te denken welke server ik ook alweer heb/had draaien. Zelf heb ik een glasvezel abonnement van 1gig. Beperkingen als snelheden heb ik dan ook niet.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • Beste antwoord

• Thralas
CollisionNL schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 15:08:
Klopt. Appels en peren, *cloud is veel uitgebreider. Of dat een voordeel is hangt helemaal af van wat je wil bereiken.
vsftpd is in mijn ogen de meest simpele rechttoe-rechtaan ftp daemon. Maar onder Linux zou ik gewoon scp/sftp gebruiken voor file transfers, dat is meteen secure by design. Kwestie van een gebruikersaccount aanmaken en je vrienden kunnen erbij met WinSCP.

• CollisionNL
rc5proxy schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 15:32:
[...]
Ik zie 2 tegenstrijdige eisen maximale snelheid en snelheid limiteren 8)7
Wat wil je ?
Haha ik zie het.

wat ik daarmee bedoel:
Ik wil zodra ik dat wil maximale snelheden kunnen gebruiken om te uppen en downloaden maar ook een soort van Bandwidth control kunnen inschakelen om er voor te zorgen dat als een van mijn vrienden opeens begint met downloaden of uploaden hij niet heel mijn internet weg snoept en ik hier thuis niks meer kan doen. (bijvoorbeeld op bepaalde tijden of handmatig als ik weet dat ik thuis ben en veel internet ga gebruiken).
ElectricHead schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 15:32:
Zit alleen even te denken welke server ik ook alweer heb/had draaien.
Zou je kunnen kijken :)
Thralas schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 15:35:
Thanks! Nu heb ik een richting, ik ga maar eens goed lezen.

• Thralas
Traffic shaping/policing is overigens wel een vrij complexe onderneming onder Linux. Shorewall heeft een interface voor tc, maar ik weet niet hoeveel dat de zaken makkelijker maakt.

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 12:42
Je hebt het over XPenology maar, je wilt dat niet hiervoor gebruiken? Je kunt dan toch gewoon meerdere gebruikers aanmaken en met FileStation makkelijk bestanden dumpen in een folder of gebruik maken van Cloudstation (ga er vanuit dat dat werkt met XPe) om folders te sync'en met anderen.
Je kunt dan zelfs per gebruiker een speed limit instellen. Tenminste, zo zit het op de officiële Synology ;)

Je vrienden kunnen dan ook via WebDav een directe drive link krijgen naar een folder bijvoorbeeld.

[ Voor 27% gewijzigd door Steefph op 24-09-2016 16:38 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:54
Ik gebruik BTsync hiervoor. De server is een encrypted node, dus functioneert slechts als doorgeefluik indien iemand offline is.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• ElectricHead
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Via ssh sftp en heb/had vsftpd. Die laatste gebruik ik bijna niet meer.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Syncthing is te vergelijken met dropbox maar dan private.

Syncthing even op YouTube zoeken zijn zelfs filmpje waar ze bepaalde case behandelen. Wel en niet delen met elkaar. Versies ga zo maar door.

Maar goed hoe dan ook een dikke lijn hebben liggen zou handig zijn...

Hier stukje hoe de Traffic/sharing in praktijk is
http://yetanotherbug.com/sync-your-files-in-real-time/

[ Voor 16% gewijzigd door RobbyTown op 25-09-2016 03:12 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• CollisionNL
Thralas schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 16:21:
Traffic shaping/policing is overigens wel een vrij complexe onderneming onder Linux. Shorewall heeft een interface voor tc, maar ik weet niet hoeveel dat de zaken makkelijker maakt.
Hmm dan hou ik dit nog even op afstand. Ben ondertussen ook bezig met inlezen over wat je in je vorige post zei: SFTP in linux/winSCP. flinke hap aangezien ik de meeste termen nog niet ken en dit bijna allemaal nieuw is voor mij. Maar goed, Rome werd ook niet in 1 dag gebouwd.
Steefph schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 16:31:
Je hebt het over XPenology maar, je wilt dat niet hiervoor gebruiken? Je kunt dan toch gewoon meerdere gebruikers aanmaken en met FileStation makkelijk bestanden dumpen in een folder of gebruik maken van Cloudstation (ga er vanuit dat dat werkt met XPe) om folders te sync'en met anderen.
Je kunt dan zelfs per gebruiker een speed limit instellen. Tenminste, zo zit het op de officiële Synology ;)

Je vrienden kunnen dan ook via WebDav een directe drive link krijgen naar een folder bijvoorbeeld.
Ik ben nog bezig met het bouwen van het systeem, behalve in virtualbox op mijn desktop om kennis te maken met XPenology heb ik geen ervaring met de software. Ik ga XPe gebruiken voor mijn privé bestanden en vooral om te zorgen dat alles beschikbaar is vanaf laptop etc in mijn huis.(centraal opslagpunt).
Brent schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 16:44:
Ik gebruik BTsync hiervoor. De server is een encrypted node, dus functioneert slechts als doorgeefluik indien iemand offline is.
Wat ik begrijp van BTsync is dat de bestanden bij iedereen op zijn pc staat, voorbeeld: Persoon A heeft een Video en gebruikt BTsync, hierdoor hebben persoon B en C ook automatisch het bestand op de computer. Dit willen we niet omdat niet iedereen alle bestanden gebruikt. Er moet dus een centraal plek zijn waar iedereen van kan downloaden uploaden naar eigen keuze.
RobbyTown schreef op zondag 25 september 2016 @ 02:58:
Syncthing is te vergelijken met dropbox maar dan private.
Is dit niet als BTsync waarbij iedereen automatische alle bestanden op zijn PC krijgt? Alles moet wel zichtbaar zijn maar niet automatisch downloaden. Zo niet ziet dit er interessant uit.

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

CollisionNL schreef op maandag 26 september 2016 @ 01:51:
[...]

Hmm dan hou ik dit nog even op afstand. Ben ondertussen ook bezig met inlezen over wat je in je vorige post zei: SFTP in linux/winSCP. flinke hap aangezien ik de meeste termen nog niet ken en dit bijna allemaal nieuw is voor mij. Maar goed, Rome werd ook niet in 1 dag gebouwd.

[...]

Ik ben nog bezig met het bouwen van het systeem, behalve in virtualbox op mijn desktop om kennis te maken met XPenology heb ik geen ervaring met de software. Ik ga XPe gebruiken voor mijn privé bestanden en vooral om te zorgen dat alles beschikbaar is vanaf laptop etc in mijn huis.(centraal opslagpunt).

[...]

Wat ik begrijp van BTsync is dat de bestanden bij iedereen op zijn pc staat, voorbeeld: Persoon A heeft een Video en gebruikt BTsync, hierdoor hebben persoon B en C ook automatisch het bestand op de computer. Dit willen we niet omdat niet iedereen alle bestanden gebruikt. Er moet dus een centraal plek zijn waar iedereen van kan downloaden uploaden naar eigen keuze.

[...]

Is dit niet als BTsync waarbij iedereen automatische alle bestanden op zijn PC krijgt? Alles moet wel zichtbaar zijn maar niet automatisch downloaden. Zo niet ziet dit er interessant uit.
Syncthing heeft meer mogelijkheden dan Btsync... Maar helaas de map word in zijn geheel uitgelezen. Dan word het toch sftp.

Voordeel van Syncthing is mocht iemand wat aanpassen dan krijgt iedereen automatisch de file en je hebt de oude versie nog.
Verder je vrienden zijn een soort backup van je server (stel je server crasht wat dan?)

Wat ook nog kan is dat jullie private torrent tracker runnen. Mochten er meerderen online zijn dan haalt de ander het een stuk sneller binnen dan de 4mbit... Zit wel lastiger inelkaar dan via sftp werken.

Geen idee hoe groot de files zijn die je wilt hosten maar je hebt Max 4mbps liggen wat je ook nog wilt limiteren aangezien je niet alles wilt geven voor ftp, dus max 2 tot 3, dat word wel erg traag voor file uitwisseling... Zeker als 2 mensen tegelijk bezig zijn om hem van je op te halen.

[ Voor 7% gewijzigd door RobbyTown op 26-09-2016 02:30 ]

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 12:42
CollisionNL schreef op maandag 26 september 2016 @ 01:51:
[...]

Je kunt dan toch simpel weg een 2e virtuele instantie hiervan aanmaken die je puur voor extern gebruikt? Alles wat je zoekt zit standaard in de software van Synology. Je kunt volgens mij met XPenology ook gebruik maken van Docker. Dan kun je virtueel in je virtuele XPenology een 2e DSM omgeving aanmaken (inception! :P )

Alles is terug te redeneren naar 4

• CollisionNL
RobbyTown schreef op maandag 26 september 2016 @ 02:25:
[...]

Syncthing heeft meer mogelijkheden dan Btsync... Maar helaas de map word in zijn geheel uitgelezen. Dan word het toch sftp.

Voordeel van Syncthing is mocht iemand wat aanpassen dan krijgt iedereen automatisch de file en je hebt de oude versie nog.
Verder je vrienden zijn een soort backup van je server (stel je server crasht wat dan?)
Iedereen houdt de bestanden die hij heeft gemaakt sowieso op eigen pc op een plek naar keuze. Het zijn uiteenlopende bestandsgroottes die niet iedereen nodig heeft. Door bij iedereen alles op te slaan wordt er onnodige opslag gebruikt op hun systemen. Ik doe het meeste met de bestanden (bewerken etc.) vriend 1 en 2 maken vooral content en versturen dit naar mij, ik stuur daarop het eindresultaat weer terug.(zo gaat het nu).

Regelmatig ben ik bij vriend 1 thuis en gebruik dan zijn pc om de bestanden die ik of vriend 1 heeft gemaakt te bewerken, deze moeten dan weer naar mij om af te maken of voor andere doeleinde (bijv: publiceren). Vriend 2 heeft niks aan deze bestanden. Een ander voorbeeld: ik zit met mijn laptop met een magere 250gb ssd op een andere locatie en beslis dan iets te willen bewerken. Dan wil ik kunnen kiezen welke bestanden ik op dat moment download.

Ik ben ondertussen mijn abbo bij Ziggo aan het upgraden, dit wordt 180/30 :)
Steefph schreef op maandag 26 september 2016 @ 07:05:
Je kunt dan toch simpel weg een 2e virtuele instantie hiervan aanmaken die je puur voor extern gebruikt? Alles wat je zoekt zit standaard in de software van Synology. Je kunt volgens mij met XPenology ook gebruik maken van Docker. Dan kun je virtueel in je virtuele XPenology een 2e DSM omgeving aanmaken (inception! :P )
Hmm dat klinkt eigenlijk wel goed.. Dan is de data gelijk ook redundant door de raid in XPe. Breng ik dan niet mijn privé bestanden in gevaar voor hackers die eventueel binnendringen?

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:54
RobbyTown schreef op maandag 26 september 2016 @ 02:25:
[...]

Syncthing heeft meer mogelijkheden dan Btsync
Maar het heeft ook een mogelijkheid minder: je moet een gelijktijdige handshake op beide apparaten uitvoeren, en dat is in praktijk een stuk lastiger in gebruik dan BTsync. Het Syncthing team zegt dan ook dat filesharing niet in eerste instantie tot hun doelen behoort, het gaat hen puur op het syncen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

CollisionNL schreef op maandag 26 september 2016 @ 23:44:

[...]

Hmm dat klinkt eigenlijk wel goed.. Dan is de data gelijk ook redundant door de raid in XPe. Breng ik dan niet mijn privé bestanden in gevaar voor hackers die eventueel binnendringen?
De kans dat ze jou gaan hacken is klein... Mocht men je toch hacken dan zitten ze zo op je privé gedeelte is toch 1 en hetzelfde.

• CollisionNL
RobbyTown schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 00:54:
[...]

De kans dat ze jou gaan hacken is klein... Mocht men je toch hacken dan zitten ze zo op je privé gedeelte is toch 1 en hetzelfde.
Maar als ik een andere VM gebruik toch niet?

EDIT: zie volgende bericht

[ Voor 4% gewijzigd door CollisionNL op 27-09-2016 21:59 ]

• CollisionNL
Leden,

Ik heb genoeg informatie en antwoorden op mijn vraag!

In het vervolg zal ik mijn Topic starten met meer informatie om zo voorstellen die ik al heb uitgezocht te voorkomen, zo kan er beter en gerichter antwoord gegeven worden op mijn vraag.

Mijn vragen liggen nu meer op het security vlak en hiervoor zal ik dan ook een ander topic aanmaken in het juiste forum gedeelte.

Nogmaals bedankt voor de hulp, tekst en uitleg!
Pagina: 1