Geachte xxx
Hoe zet ik alle poorten dicht op fritz box en eset?!
De onderstaande tips heb ik draaien/lopen/gedaan/geconfigureerd/ingesteld:
- Beveilig je netwerk. Dus schakel WPA encryptie in en filter op MAC-adres.(alleen weet ik niet mac-adres in router te filteren?)
- WEP 128bit aan of WPA aan
Onderstaande wil ik doen maar weet niet hoe?
- Niet je ESSID broadcasten
- Evt. MAC filter aan in AP
- Evt. naar elke pc een VPN met ipsec aanleggen.
SVP handleiding om bovenstaande 3 inte stellen of links voor noob?
Want ik vermoed een meelifter op mijn netwerk die in mijn gast accounts van twee win10 PC's zit! Heb namelijk eset antitheft meldingen gekregen vandaag dat beide tegelijk actief zijn geworden terwijl ik in ander account bezig was....:(
En hoe kan ik gebruikers op mijn netwerk opsporen behalave met fing scan ik op apparaten maar dat zit goed nu op gebruikers etc wil ik kijken met wireshark. Maar zijn er programma's als fing die gebruikers en ip's loggen?
Mijn router zegt ook dat er mac adressen zijn aangemeld die ik niet ken?! Kan ik deze filteren of blacklisten in router fritsbox?

Ben nu van paranoia bijna psychotsich aan worden!
Heb een poortscan gedaan ben stealth maar heb een fail op ping en sollicited TCP pakkets en fail op 50 gesloten poorten in fritzbox.ESET Antidiefstal heeft verdachte activiteit opgenomen op uw apparaat xxxx. Iemand heeft zich aangemeld bij het apparaat met het Phantom-account. Als u de locatie van het apparaat niet weet, meldt u zich aan bij uw my.eset.com-account op https://anti-theft.eset.com om het te bevestigen als Verdwenen. ESET Antidiefstal begint dan met het bewaken van de activiteit op het apparaat om u te helpen het te lokaliseren.
Met vriendelijke groet,
het ESET-team
Hoe zet ik alle poorten dicht op fritz box en eset?!
De onderstaande tips heb ik draaien/lopen/gedaan/geconfigureerd/ingesteld:
- Beveilig je netwerk. Dus schakel WPA encryptie in en filter op MAC-adres.(alleen weet ik niet mac-adres in router te filteren?)
- WEP 128bit aan of WPA aan
Onderstaande wil ik doen maar weet niet hoe?
- Niet je ESSID broadcasten
- Evt. MAC filter aan in AP
- Evt. naar elke pc een VPN met ipsec aanleggen.
SVP handleiding om bovenstaande 3 inte stellen of links voor noob?
Want ik vermoed een meelifter op mijn netwerk die in mijn gast accounts van twee win10 PC's zit! Heb namelijk eset antitheft meldingen gekregen vandaag dat beide tegelijk actief zijn geworden terwijl ik in ander account bezig was....:(
En hoe kan ik gebruikers op mijn netwerk opsporen behalave met fing scan ik op apparaten maar dat zit goed nu op gebruikers etc wil ik kijken met wireshark. Maar zijn er programma's als fing die gebruikers en ip's loggen?
Mijn router zegt ook dat er mac adressen zijn aangemeld die ik niet ken?! Kan ik deze filteren of blacklisten in router fritsbox?
Ben nu van paranoia bijna psychotsich aan worden!
[ Voor 25% gewijzigd door digidokter.net op 24-09-2016 00:17 ]
Verstand van 'Alles' van 'Niets'