Hallo Tweakers, een tijdje geleden is mijn HD 6870 overleden, sinds die tijd game ik op een HD4550. Drie keer niks die laatste. Aangezien mijn systeem 6 jaar oud is vind ik het tijd worden voor een mooi nieuw systeem waarmee ik weer fatsoenlijk kan gamen. Verder kijk ik ook alvast naar een hogere resolutie / groter beeldscherm.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Games spelen op Ultra/High instellingen met minimaal 50-60 fps; BF1, ARK, WoT, H1Z1. Verder af en toe video bewerking en photoshoppen. Maar dat is geen dagelijkse praktijk dus het gaat om het gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1000,- heb ik in gedachten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In elk geval twee harde schijven; Samsung 1 TB en een WD Red WD20EFRX 2 TB.
Verder nog mijn beeldscherm Samsung Syncmaster P2370
Ik heb een NZXT Phantom kast die ik mee kan nemen om de prijs wat te drukken. Maar mijn ervaring is dat die veel stof trekt, wel hoorbaar is en inmiddels is het witte plastic helaas wat geel geworden dus daar zal ik dan wat aan moeten doen. (opzich geen probleem)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mobo, processor, videokaart, geheugen, voeding, ssd, kast. Windows 10 software.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ja, het moet een stille pc worden, zeker als die niet gebruikt wordt. (cq 's nachts ook aan staat) Tijdens gebruik/gamen mag het uiteraard wel wat luider zijn, meestal heb ik dan toch een headset op.
Onder stil versta ik, het zachtjes ruisen van de fans is hoorbaar maar niet irritant. Geloei dat via mijn microfoon gehoorschade brengt bij de luisteraars op TS is bij mij al ver over de grens.
Verder moet er een Digitaal Optische (S/PDIF) audio uitgang aanwezig zijn zodat ik mijn Sonos Playbar aan kan sluiten.
Met dit systeem zou ik ook op high/ultra willen kunnen spelen als ik een ander beeldscherm aanschaf. (want de 1070 is geheid overkill voor een 1920x1080 opstelling)
Een ultra wide gevaarte lijkt mij dan wel interessant. Of een multi monitor setup met 3 beeldschermen
. Maar momenteel ben ik er nog niet over uit waar prijs technisch gezien de beste 'bang for buck' te vinden is.
Monitoren die ik interessant vind en naar mijn idee met leuke bedragen;
Ga je overklokken?
Neen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag een blik op mijn voorstel, klopt het zo, wordt dit een stil systeem, kan ik wellicht goedkoper uit zijn zodat ik een nieuw beeldscherm erbij kan halen, graag feedback op mijn build
Windows 10 staat er niet bij maar heb ik wel aan gedacht, voor 25 euro ergens gezien.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Games spelen op Ultra/High instellingen met minimaal 50-60 fps; BF1, ARK, WoT, H1Z1. Verder af en toe video bewerking en photoshoppen. Maar dat is geen dagelijkse praktijk dus het gaat om het gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1000,- heb ik in gedachten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In elk geval twee harde schijven; Samsung 1 TB en een WD Red WD20EFRX 2 TB.
Verder nog mijn beeldscherm Samsung Syncmaster P2370
Ik heb een NZXT Phantom kast die ik mee kan nemen om de prijs wat te drukken. Maar mijn ervaring is dat die veel stof trekt, wel hoorbaar is en inmiddels is het witte plastic helaas wat geel geworden dus daar zal ik dan wat aan moeten doen. (opzich geen probleem)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mobo, processor, videokaart, geheugen, voeding, ssd, kast. Windows 10 software.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ja, het moet een stille pc worden, zeker als die niet gebruikt wordt. (cq 's nachts ook aan staat) Tijdens gebruik/gamen mag het uiteraard wel wat luider zijn, meestal heb ik dan toch een headset op.
Onder stil versta ik, het zachtjes ruisen van de fans is hoorbaar maar niet irritant. Geloei dat via mijn microfoon gehoorschade brengt bij de luisteraars op TS is bij mij al ver over de grens.
Verder moet er een Digitaal Optische (S/PDIF) audio uitgang aanwezig zijn zodat ik mijn Sonos Playbar aan kan sluiten.
Met dit systeem zou ik ook op high/ultra willen kunnen spelen als ik een ander beeldscherm aanschaf. (want de 1070 is geheid overkill voor een 1920x1080 opstelling)
Een ultra wide gevaarte lijkt mij dan wel interessant. Of een multi monitor setup met 3 beeldschermen
Monitoren die ik interessant vind en naar mijn idee met leuke bedragen;
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | BenQ BL2420PT Zwart | € 248,99 | € 248,99 |
| 1 | Dell P2416D Zwart | € 251,14 | € 251,14 |
| 1 | LG 25UB55-B Zwart | € 218,90 | € 218,90 |
| 1 | LG 29UB67-B Zwart | € 308,55 | € 308,55 |
| 1 | LG 29UB67-P Zwart | € 298,90 | € 298,90 |
| 1 | LG 29UM68-P Zwart | € 289,43 | € 289,43 |
Ga je overklokken?
Neen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag een blik op mijn voorstel, klopt het zo, wordt dit een stil systeem, kan ik wellicht goedkoper uit zijn zodat ik een nieuw beeldscherm erbij kan halen, graag feedback op mijn build
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 204,50 | € 204,50 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B7 | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | EVGA GeForce GTX 1070 SC GAMING ACX 3.0 | € 459,- | € 459,- |
| 1 | Phanteks Eclipse P400S Zwart | € 75,- | € 75,- |
| 1 | Crucial CT2K8G4DFD8213 | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Corsair CX450M | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 120,50 | € 120,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.074,84 | |
Windows 10 staat er niet bij maar heb ik wel aan gedacht, voor 25 euro ergens gezien.