iPad 2 mini niet te repareren?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34
Mijn vraag:
Is mijn iPad mini 2 nog te repareren?

Achtergrond:
Onze iPad toonde een zwart scherm, hij lag aan de oplader en was locked. Na deze weer te willen gaan gebruiken, bleef het scherm zwart.
Oké raar, dan een reset proberen, maar beeld bleef zwart. (Overige acties zie onder)

2 weken geleden iPad weggebracht naar een reparatiewinkel, die goed bekend staat. Nadat het wat lang stil bleef gisteren eens gebeld. Ik kreeg als enige antwoord "hij is niet te maken, je kunt hem weer ophalen.".
Oké dacht ik, vreemd, maar ik zal morgen wel vragen als ik hem ophaal waarom deze niet te maken valt.

Helaas bij het ophalen een jong (nieuw) werknemer, die zei dat zijn collega (klopt, die werkt daar langer en heeft de iPad ook ingenomen) deze had nagekeken en dat het niet gemaakt kon worden.
Hij kom verder ook geen extra info verstrekken. (Hier ga ik nog wel achterna)

Als ik de iPad bekijk, lijkt het erop dat er niks mee gedaan is behalve de acties die ik ook geprobeerd heb.
Ik neem aan dat je bij vermoeden van kapot scherm, de iPad zou open maken? Dit is zeker niet gebeurd in ieder geval, want de iPad is nog puntgaaf.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Laatste iOS software via iTunes vanmiddag geïnstalleerd.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Harde reset
- via Dfu modus bijwerken en herstel
- iPad werkt dus wel, hij is zichtbaar in iTunes.

Nog opvallend iets: wanneer de iPad aan de oplader hangt, blijft het connecten geluidje zich herhalen elke ik schat 10 seconden ofzo. iPad laad wel gewoon op)

Op internet kom ik tot nu toe alleen verhalen tegen waarbij de dfu elke keer uitkomst bood voor het probleem, maar dus helaas niet voor mij.

Zijn er mensen bekend met het probleem? En oplossing?
Is er een manier om te testen of het scherm niet gewoon defect is?
Andere tips??

Albast bedankt!!

Float like a butterfly, sting like a bee.

Beste antwoord (via Martinusz op 24-09-2016 12:54)

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:10

SuBBaSS

-has Ryzen

Vier jaar oud en geen aankoopbon (gok ik) wordt lastig verhaal qua garantie.
Normaal gesproken zou je buiten de garantie bij het punt van aankoop je consumentenrecht kunnen claimen, maar ook dat zal een lastige opgave worden.

Afspraak bij de retail store is altijd mogelijk, dan zullen ze hem sowieso gratis nakijken en weet je wat er speelt.

Alle reacties

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:07

FreakNL

Well do ya punk?

Hoe oud is de iPad? Heb je niet nog gewoon garantie?

Anders langs de Apple balie, wellicht stukje coulance?

• Martinusz
FreakNL schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 07:47:
Hoe oud is de iPad? Heb je niet nog gewoon garantie?

Anders langs de Apple balie, wellicht stukje coulance?
Hij is een jaar of 4 oud denk ik, ooit gekregen als kerstkado van werkgever.
Volgend het serienr in ieder geval buiten garantie.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Normaal gesproken zou je buiten de garantie bij het punt van aankoop je consumentenrecht kunnen claimen, maar ook dat zal een lastige opgave worden.

Afspraak bij de retail store is altijd mogelijk, dan zullen ze hem sowieso gratis nakijken en weet je wat er speelt.

• Martinusz
SuBBaSS schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 09:25:

Retail store, dat zijn ook de losse winkels zoals AMac store?
Want die zit hier gelukkig in de buurt, als onderzoek gratis is zou het mooi zijn.

Nee geen bon van, de werkgever gaf met kerst 200 iPads weg, mooi kado, maar wellicht lastig in dit soort situaties :)

[ Voor 9% gewijzigd door Martinusz op 24-09-2016 10:00 ]

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Nee, dat zijn de Retail Stores die alleen zo "prettig" geconcentreerd aan de westkant van het land (A'dam/Den Haag/Haarlem) zitten.
ARS= Apple zelf (altijd gratis diagnose op afspraak), AASP= onafhankelijke winkels die geautoriseed zijn om apple service te verlenen.
Amac/Icentre en andere AASP's willen nog wel eens onderzoekskosten rekenen. Altijd goed om vooraf even contact op te nemen om niet voor verrassingen komen te staan.

• Martinusz
SuBBaSS schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 10:04:
Nee, dat zijn de Retail Stores die alleen zo "prettig" geconcentreerd aan de westkant van het land (A'dam/Den Haag/Haarlem) zitten.
ARS= Apple zelf (altijd gratis diagnose op afspraak), AASP= onafhankelijke winkels die geautoriseed zijn om apple service te verlenen.
Amac/Icentre en andere AASP's willen nog wel eens onderzoekskosten rekenen. Altijd goed om vooraf even contact op te nemen om niet voor verrassingen komen te staan.

• Martinusz
Kleine update:
Wending in het verhaal, in die zin, dat ik contact heb opgezocht met de winkel waar ik eerder ben geweest.
Nu gesproken met de "leidinggevende" (daar waar ik eerder wel goede ervaring mee had), wat bleek hij was dus op vakantie in die periode en was zacht gezegd not-amused over de gang van zaken.

We hebben dus afgesproken dat ik morgen de ipad nog een keer breng bij hem, waarbij hij hem zelf gaat nakijken voor me. Het enige wat hij aangaf is dat wanneer het de backlight is, zij deze niet kunnen repareren (geen idee waarom verder), maar goed eerst maar eens de juiste diagnose stellen!

(op youtube kom ik toch behoorlijk wat filmpjes tegen over het fixen van backlight, ben dus benieuwd waarom ze dat niet zouden doen :? )

Pagina: 1