Trage XMS / Telfort Animo 540 met HDD verouderd of defect?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertSchut
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-07 18:56
Mijn vraag is of een Animo A540 technologisch verouderd is.

Al weken reageert onze bij XMS geleverde set top box met HD recording traag (na minuten pas zappen).
Of bevriest de user interface (bij pauzeren beeld bijvoorbeeld).
Blauwe lampje kinppert wel direct als je op AB een knop drukt.
Stekker eruit, erin helpt wel maar dat is nu iedere avond meermalen nodig.

Ik heb t idee dat het ding een overbelaste CPU en RAM heeft en het niet meer trekt.
Mischien is er een te zware update verstuurd?
Maar, er kan ook iets kapot zijn gegaan natuurlijk.

Met Telfort, de opvolger van XMS (..), gebeld, handmatige flash gedaan, helpt niet.
Oplossing is daar: bestel een nieuwe en neem op in de Cloud a 5 euro/maand extra.
De oude wordt niet meer geleverd.
Maar, er zijn zat Animo's tweedehands te koop zag ik.
Als de specs van een 540 goed genoeg zijn, is een andere 540 ook een oplossing...

Vraag: Ken jij of ben jij tevreden Animo gebruiker, die met 160 of 250 GB, of zijn ze te oud geworden?
(RAM/CPU Upgraden nog een optie??)

Alle reacties

Verwijderd

Amino 540 is op zich nog best te gebruiken. Een aantal aanbieders gebruiken ze nog wel.
Al is bijvoorbeeld Tele2 over aan het gaan naar de 550. Die heeft een dual core processor
en is daardoor wel iets sneller. Maar de 540 is zeker nog niet traag.
Die je nu hebt die zal waarschijnlijk wel defect zijn.

Ik weet niet hoe de aanmelding van de decoders bij XMS/ Telfort gebeurd dus ik heb geen idee
of een gekochte tweedehands decoder wel gaat werken. Kan ook weggegooid geld zijn.
Dan kun je beter toch maar een nieuwe bestellen. Kost ook geld, maar dan weet je in ieder geval
zeker dat het werkt. Maar je kunt het toch wel proberen natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertSchut
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-07 18:56
Dankje, ik ben benieuwd of zo'n 550 wat is, klinkt niet slecht. Telfort levert iets anders (cloud opname) en ook de 540 niet meer. Is natuurlijk de vraag hoe je dr aankomt en of ie gaat werken.

Ik hoop dat ik n andere 540 of n 550 kan proberen voordat ik koop. Dankje!
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 19:13:
Amino 540 is op zich nog best te gebruiken. Een aantal aanbieders gebruiken ze nog wel.
Al is bijvoorbeeld Tele2 over aan het gaan naar de 550. Die heeft een dual core processor
en is daardoor wel iets sneller. Maar de 540 is zeker nog niet traag.
Die je nu hebt die zal waarschijnlijk wel defect zijn.

Ik weet niet hoe de aanmelding van de decoders bij XMS/ Telfort gebeurd dus ik heb geen idee
of een gekochte tweedehands decoder wel gaat werken. Kan ook weggegooid geld zijn.
Dan kun je beter toch maar een nieuwe bestellen. Kost ook geld, maar dan weet je in ieder geval
zeker dat het werkt. Maar je kunt het toch wel proberen natuurlijk. :)