Cossacks 3 launch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggror
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 05:03
Na jaren wachten op een waardig vervolg is er dan eindelijk Cossacks 3 (release 22 september). Ik denk dat ik hier een groot gedeelte van mijn jeugd aan besteedt hebt. Voor 20 euro te koop op Steam.

Ik had me er op verheugd dit weekend te kunnen spelen maar helaas kwam ik vandaag van een koude kermis thuis. De game is voor mij in ieder geval compleet onspeelbaar.

- Allereerst lijkt de game mijn qhd monitor resolutie niet te ondersteunen want de menus zijn niet aan te klikken. Na een beetje met resolutie en beeldschermen te switchen kom ik er achter dat alleen de resolutie 1024 x 768 fatsoenlijk bij mij werkt.
- Toch wilde ik graag spelen, helaas is de performance hier om te huilen. Een magere 22 fps in het begin wat alleen maar minder wordt zodra je ook maar een paar minuten gaat spelen. En dat op een pc waar Deus Ex: mankind divided, op ultra te spelen is.
- Geluid loop vast of lijkt zich op te stapelen
- Game loop regelmatig vast.

Voorlopig zal ik in ieder geval even de patches en bugfixes moeten afwachten, maar het is verre van een smoothe release.

Hier een goede topic waarin flink wat cruciale bugs worden gelist. De developers zijn er wel mee bezig, dat gelukkig wel.
http://steamcommunity.com...ons/0/350542145710518824/

[ Voor 9% gewijzigd door Aggror op 23-09-2016 20:59 ]

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-06 07:51

Karel V

Een simpele ziel

Aan de lijst van bugs te zien is het nog niet echt speelbaar. Jammer dat ze te vroeg zijn met de release. Aan de andere kant zullen ze misschien ook wat in geldnood hebben gezeten?

Ik heb het spel ook grijs gespeeld en het lijkt er op dat deze versie het oude gevoel waarmaakt met een mooiere omgeving en betere animaties. Als het spel een beetje speelbaar is geworden laat je het ons dan weten?

Hier een linkje naar de Officiële website.

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggror
Ik heb voor het eerst een refund aangevraagd via Steam, dus kan niet meer zelf testen. Ik houd het spel wel goed in de gaten want het lijkt me erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Is dit niet gewoon Cossacks 1 met betere graphics?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartvanOranje
  • Registratie: Februari 2012
  • Niet online
Voor mij is het spel wel speelbaar, ik heb eigenlijk maar 2x een kleine bug gehad.

De makers zijn trouwens wel snel met het oplossen van de problemen. Sinds de release zijn er elke dag updates uitgebracht (op moment van schrijven 6) met verbeteringen/fixes. Het probleem met de resolutie is ook opgelost.

@MrBubbles Klopt, dit is een remake van Cossacks 1 met nieuwe graphics/muziek/animaties/AI. Binnenkort worden er nog 8 naties (waaronder Nederland) toegevoegd die ook in deel 1 te vinden waren. Helaas zijn de grotere maps nog niet toegevoegd, maar de makers hebben aangegeven dat ze de game nog een lange tijd gaan ondersteunen met nieuwe toevoegingen.

“Do. Or do not. There is no try.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-06 16:30
Bij mij draait ie eigenlijk vanaf patch 1 prima. Alleen multiplayer was nog een probleem, wat inmiddels ook is opgelost. Ik heb zelden een game gezien die bij de launch zo goed support wordt door de devs :).

• Aggror
Dat is goed om te horen. De devs zijn inderdaad goed actief op het de fora en dat bied hoop. Van het weekend maar nog een keer opnieuw proberen.

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Hoe speelt deze Cossacks? Is het weer zoals vanouds een balans zoeken tussen zo snel en efficiënt mogelijk je technologie tree ontwikkelen en ondertussen zo veel mogelijk civilians aanmaken om in rap tempo een redelijke economie op te zetten? (met name om net voor de aanvallen beginnen zoveel mogelijk middelen te hebben om in rap tempo een stevig leger op de been te brengen.)
Of is het spel qua moeilijkheidsgraad aangepast en wat softer geworden?
Gezien het tempo dat de bugs eruit gehaald worden heb ik wel interesse in deze game.

• BartvanOranje
  • Niet online
Het is inderdaad als vanouds, dit spel is eigenlijk een kopie van het origineel. De gebouwen, units, upgrades alles is precies hetzelfde, maar dan met een nieuw laagje qua graphics. Cossacks 3 speelt wel iets rustiger, zelfs de snelste game-instelling voelt wat traag aan. Dat vind ik zelf niet zo heel erg :)

Ondanks dat alles hetzelfde is (dit is ook bedoeld als remake) is het een betere oplossing dan
Age of Empires II HD. Deze remake is al drie jaar uit en na alle updates heeft deze nog steeds problemen/bugs (die niet eens in het origineel zaten) en lag bij meerdere spelers of units.

Wel zijn er nog veel klachten over bugs in Cossacks 3, maar vanaf het begin heb ik daar geen last van gehad. Gisteren een missie gespeeld en niks tegengekomen, behalve dan een kleine spelfout in de tekst :P

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Heb je niet windows schaling (dpi) aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruik6
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-05 18:19
Wist niet dat die al uit was, wachtte op deze game.
Kan je ook multiplayer? en een soort ranked bord ofzo :P
Competitive geeft mij altijd de meeste plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggror
Inmiddels ben ik het toch weer gaan proberen, want aan de developer patches te zien zijn er enorm veel bugs opgelost in 2 weken tijd. Om de dag werd er zowat een patch uitgebracht en inmiddels is de game dan ook speelbaar. Heb gister avond al lekker 3 uur tegen de AI zitten battlen en het is weer heerlijk!

De multiplayer heb ik nog niet geprobeerd maar ik heb wel topics op steam gezien van mensen die samen tegen de AI spelen en tegen elkaar.

Als ik er de tijd voor vind, wil ik nog een review schrijven voor tweakers. De

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruik6
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-05 18:19
Nou heb het ook gekocht,wat een leuk spel om even een uur te doen. Deed gister me eerste FFA met 7 andere. Was 3de :P. Die cannon karretjes hebben wel een range.
Volgens mij zit er geen verschil tussen de landen die je kan kiezen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartvanOranje
  • Niet online
Van Cossacks 1 weet ik nog dat er minimale verschillen waren. De musketiers van het ene land hadden bijvoorbeeld 1 attack meer en van het andere land zijn ze duurder maar sneller gemaakt. Nu weet ik niet of dat voor Cossacks 3 ook zo is, maar het is een remake dus het zal waarschijnlijk hetzelfde zijn.

Heb nog even Nederland opgezocht, hopelijk komt NL snel in de update erbij _/-\o_

Netherlands - Players facing the Dutch must be prepared to be rushed by Dutch 17th century Musketeers (Harquebusier), as they are the fastest-producing units of their type. This is the only Dutch unique unit. They have lesser attack than normal Musketeers, but require no iron to produce.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:24
BartvanOranje schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 11:05:
Van Cossacks 1 weet ik nog dat er minimale verschillen waren. De musketiers van het ene land hadden bijvoorbeeld 1 attack meer en van het andere land zijn ze duurder maar sneller gemaakt. Nu weet ik niet of dat voor Cossacks 3 ook zo is, maar het is een remake dus het zal waarschijnlijk hetzelfde zijn.

Heb nog even Nederland opgezocht, hopelijk komt NL snel in de update erbij _/-\o_

Netherlands - Players facing the Dutch must be prepared to be rushed by Dutch 17th century Musketeers (Harquebusier), as they are the fastest-producing units of their type. This is the only Dutch unique unit. They have lesser attack than normal Musketeers, but require no iron to produce.
Niet helemaal zeker of het Cossacks 1 was of een andere versie, maar de Ukrainian shooters waren, mits volledig geüpdate, verschirkkelijk sterk. Rode poppetjes waren het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 461022

Ghengis schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:02:
[...]

Niet helemaal zeker of het Cossacks 1 was of een andere versie, maar de Ukrainian shooters waren, mits volledig geüpdate, verschirkkelijk sterk. Rode poppetjes waren het.
De stats zijn nog het zelfde. Daar zit geen verschil in. Het grootste verschil is de gamespeed. Cossacks 3 is extreem traag. Minimaal 2 keer zo traag als het origineel. Het is dus onmogelijk om je Ukrainian shooters ver te upgraden in 10 minuten. Multiplayer games duren nu ook gelijk redelijk lang, zelfs als er met weinig pt wordt gespeeld. Als je in cossacks 3, pt 10 game inzet op het opbouwen van je eco dan pluk je daar pas na 20+ minuten de vruchten van.

Ander kritiek puntje is nog dat je niet met de selection box can scrollen over de map. Je kan dus geen units die buiten je beeld zijn selecteren tegelijk met welke in je beeld zijn.

Voor de rest heeft cossacks 3 wel redelijk de feel nu van het origineel. Ben zelf verder in de afgelopen dagen geen bugs tegen gekomen. Wel hoor ik in de multiplayer dat zwart niet zichtbaar is op de map/minimap maar heb het zelf nog niet uitgetest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggror
pruik6 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 07:16:
Nou heb het ook gekocht,wat een leuk spel om even een uur te doen. Deed gister me eerste FFA met 7 andere. Was 3de :P. Die cannon karretjes hebben wel een range.
Volgens mij zit er geen verschil tussen de landen die je kan kiezen toch?
Los van dat alle gebouwen anders er uit zien (groter of kleiner, en dus makkelijker, moeilijker te raken door artillerie), zijn er per land vaak unieke units (zowel paarden, soldaten als schepen ). Daarnaast is de productie snelheid, kosten voor upgraden en aanschaffen van units anders.
Anoniem: 461022 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:46:
[...]
Ander kritiek puntje is nog dat je niet met de selection box can scrollen over de map. Je kan dus geen units die buiten je beeld zijn selecteren tegelijk met welke in je beeld zijn.
Deze feature komt wel terug gelukkig. Bij de vorige release notes stond dat ze deze eerst nog beter wilden testen voor ze dit willen uitbrengen.

Voor de rest kom ik in ieder geval geen cruciale bugs meer tegen. Hoogstens een AI unit die wat gebouwen onhandig plaatst. Nu nog even wachten totdat de nieuwe nations geselecteerd kunnen worden (waaronder Nederland), deze update wordt gratis. Daarnaast mist de grotere map size (x4, x8) nog. Deze is echter ook beloofd door de devs. Gezien de grote hoeveelheid patches heb ik hier wel vertrouwen in.

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Wie van jullie speelt dit spel actief?

Het speelt weer als vanouds, wel een pré bij dit spel. Toch wel jammer van de bugs bij online gamen.
Mensen die hun connectie verliezen is er misschien geen maar een host die het spel verlaat waarna het scherm bevriest wel. Net als eenheden die niet meer geupgrade kunnen worden.
Daarnaast was het even een zoektocht naar de juiste upgrades van de drivers om fatsoenlijk te kunnen spelen.
Daarna is het toch wel leuk om te ontdekken wat nu precies de juiste tactiek is. De square root ontwikkeling van je economie maakt het ontzettend belangrijk dat je de juiste economische keuzes maakt in het begin van het spel. Die keuzes zijn heel anders bij een vredestijd van 10 minuten t.o.v. 30 minuten. Respectievelijk zul je je dan meer richten op legereenheden of op economie. Tel daar bij op dat sommige landen een hele andere economische ontwikkeling hebben en je merkt al snel dat het een serieus pittig spel is :)

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:24
Karel V schreef op donderdag 10 november 2016 @ 08:01:
Wie van jullie speelt dit spel actief?

Het speelt weer als vanouds, wel een pré bij dit spel. Toch wel jammer van de bugs bij online gamen.
Mensen die hun connectie verliezen is er misschien geen maar een host die het spel verlaat waarna het scherm bevriest wel. Net als eenheden die niet meer geupgrade kunnen worden.
Daarnaast was het even een zoektocht naar de juiste upgrades van de drivers om fatsoenlijk te kunnen spelen.
Daarna is het toch wel leuk om te ontdekken wat nu precies de juiste tactiek is. De square root ontwikkeling van je economie maakt het ontzettend belangrijk dat je de juiste economische keuzes maakt in het begin van het spel. Die keuzes zijn heel anders bij een vredestijd van 10 minuten t.o.v. 30 minuten. Respectievelijk zul je je dan meer richten op legereenheden of op economie. Tel daar bij op dat sommige landen een hele andere economische ontwikkeling hebben en je merkt al snel dat het een serieus pittig spel is :)
Ik was van plan actief te gaan spelen, maar heb het spel zelfs nog niet gekocht. Vroeger was ik behoorlijk fan. Ik speel ook veel Age of Empires 2 HD en heb eigenlijk nooit meer aan Cossacks gedacht sinds zojuist :+

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Ghengis schreef op donderdag 10 november 2016 @ 12:28:
[...]

Ik was van plan actief te gaan spelen, maar heb het spel zelfs nog niet gekocht. Vroeger was ik behoorlijk fan. Ik speel ook veel Age of Empires 2 HD en heb eigenlijk nooit meer aan Cossacks gedacht sinds zojuist :+
Sowieso geen slechte keuze om even te wachten. Er schijnen nogal wat bugs te zijn weggewerkt na het uitbrengen van het spel. Nu loopt het vrij soepel op wat kleinere bugs na. De YouTube filmpjes van SerguiHellDragoonHQ geven een redelijke indruk van het Multiplayer gedeelte van Cossacks 3. Qua sfeer en gamegevoel speelt het eigenlijk als vanouds en wie weet zie ik je online ;)

• Aggror
Het aantal bugs in het begin was immens, maar de lijst is al behoorlijk gekrompen. Het enige wat voor mij echt nu nog mist is map size opties. Je kon bij de oude cossacks kiezen voor 2x of zelfs 4x de terrein grootte. Een leger sturen naar de enemy kon zo wel een half uur duren, Dit zorgt voor een meer strategisch denkwerk dan je in de eerste instantie denkt.

Als je het steam forum bekijkt dan wordt je gewoon niet vrolijk overigens. Man man man wat zitter daar een hoop zeurende mensen op. Bugs okey, maar moord en brand schreeuwen omdat een vlag van een bepaald land er nog niet in zit is toch wel erg zielig. Laten we ook niet deze vergeten: "Waarom maken ze de game niet gewoon multithreaded? dat is beter voor de performance". zucht...

Ik heb in ieder geval al flink wat uren er op zitten en vermaakt me er kostelijk mee. het grootste nadeel is dat het net zoals bij Civ of Total war echter laat in de avond wordt en das natuurlijk ook niet handig als je de volgende dag weer aan het werk bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

De map is inmiddels alweer een tijdje op 2x en 4x te spelen. Zoals gezegd maakt dit het spel tactisch een stuk lastiger. Vooral als je bedenkt dat voordat je leger aankomt de tegenstander tijd heeft om er op te reageren.
Daarnaast zijn Nederland en Zweden als speelbare fracties erbij gekomen. Voor ons Nederlanders erg leuk. Nederland is wel wat zwakker dan Zweden heb ik het idee, gezien hun krachtige 18cntr musketiers. Ik ben nog aan het uitvogelen hoe krachtig de Nederlandse 18cntr musketiers te paard zijn. Ze zijn minder vuurkrachtig dan de standaard dragoons, maar het draait uiteindelijk om de aantallen en als Nederland sneller produceert ben je uiteindelijk toch in het voordeel.

Wat vinden jullie eigenlijk van thema's zoals Halloween en Kerstmis die regelmatig georganiseerd worden?

edit:
Oeps, je hebt gelijk Hugo. Collega van me zit in Zweden :P Ben het wel eens wat je zegt over die bugs. Soms echt frustrerend als een spel vastloopt omdat je geen units meer kunt maken of gebouwen niet meer gebouwd worden. Ik zie dat liever ook opgelost

[ Voor 14% gewijzigd door Karel V op 29-12-2016 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je verward Zweden met Denemarken :)

Al die thema's kunnen wat mij betreft gestolen worden. Laat ze hun tijd maar stoppen in het oplossen van bugs en het verbeteren van zaken. Cossacks 3 speelt nog altijd niet zo lekker als het origineel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggror
Ik zou het liefst wel wat meer afwisseling willen zien in de landschappen. Wat woestijn of sneeuw textures erbij doet al heel veel wonderen. Daarnaast denk ik dat vooral het toevoegen van de workshop voor heel wat extra uren speelplezier gaat zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03:59
Ben nu bezig aan een spel tegen de computer wat zeker al een uur of 15 gaande is :-)

2 uur lang niet aanvallen resulteert in een schier oneindig leger (gaan de resources nooit op ?) die gewoon niet kapot te krijgen is.

De compu spuugt zo snel enorme legers uit dat zodra ik er een paar heb verslagen er al weer honderden units klaar staan voor de volgende aanval...

Ik ben een RTS Speler van het eerste uur, opgegroeid met CC, AOE etc en speel naast cossacks ook act of agression maar nee dit spel is voor mij niet te winnen.... lijkt erop dat ik echt iets fout doe..... :-)

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, je doet echt wat fout. Lees je even in over stone upgrades en reverse trading :)

Ik kan je wel wat tips geven om beter te worden. Het is dan wel even belangrijk om aan te geven met welke instellingen je speelt voor resources en peace time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03:59
Anoniem: 461022 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:58:
Ja, je doet echt wat fout. Lees je even in over stone upgrades en reverse trading :)

Ik kan je wel wat tips geven om beter te worden. Het is dan wel even belangrijk om aan te geven met welke instellingen je speelt voor resources en peace time.
Tnx...
Zo'n vermoeden had ik al >:)

Ik ga me even inlezen

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Deze link heeft me geholpen om reverse trading beter te begrijpen.
Daarnaast helpt het misschien om op easy te beginnen en dit uit te bouwen tot impossible. Het spel speelt kwadratisch. Dat betekent dat als je in het begin van het spel snel de juiste upgrades uitvoert je na een halfuur al over eindeloos meer grondstoffen, betere troepen en veel meer troepen kunt beschikken dan je tegenstander. Een computer tegenstander is makkelijk te verslaan als je dit door hebt, maar is onmogelijk als je nog niet precies weet wat je moet doen. En dat is niet gek want het spel zit boordevol keuzes die je het beste in een bepaalde volgorde uitvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102208

Misschien een vraag die al gesteld is, can je met een Mac tegen een pc spelen? Of alleen maar mac tegen mac, pc tegen pc?
Pagina: 1