Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Comodo One (ervaring)

Pagina: 1
Acties:

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-10 21:14
Beste allen,

Ik wil graag weten hoe jullie ervaring is met Comodo One.
Ik ben momenteel bezig om uit te zoeken welke management tools er geschikt zijn en vergelijkbaar.

Ik heb van een aantal pakketten, zoals Kaseya, Sysaid en GFI getest.
Opzich voldoen alle deze pakketten, maar er zit een redelijk prijs verschil in de pakketten.
Omdat wij als bedrijf redelijk klein zijn, moet het ook niet al te duur zijn, maar het moet wel goed en betrouwbaar werken.

Tevens heb ik ook ManageEngine getest en is gratis tot 25 devices.
Ziet er ook goed uit en werkt perfect.

Nu kwam ik Comodo One tegen en deze ziet er ook goed uit. Na dit getest te hebben is dit ook een goede keuze. Echter de prijs, die is gratis. Nu zijn er vast adertjes onder het gras maar welke?

Wat moet het kunnen?
Patch Management (updates schedulen)
Device Management (aangeven of een disk vol gaat zitten, etc)
Liefst een pakket die online kan draaien.

Hebben jullie met Comodo One ervaring?

PSN: plexforce (ps4)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Geen ervaring mee. Online draaien zeg je? Dus ergens in de cloud? Weet je zeker dat je allen in. je eigen infra aan het grote boze internet bloot wilt stellen?

Qua device management: dat kun je natuurlijk ook met een stel scriptjes en de taskscheduler afvangen.
Patch management: kijk eens nar Puppet :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-10 21:14
The Eagle schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 20:58:
Geen ervaring mee. Online draaien zeg je? Dus ergens in de cloud? Weet je zeker dat je allen in. je eigen infra aan het grote boze internet bloot wilt stellen?

Qua device management: dat kun je natuurlijk ook met een stel scriptjes en de taskscheduler afvangen.
Patch management: kijk eens nar Puppet :)
Bedoel dat de interface via https te benaderen is (lokaal) zodat deze via een willekeurige device is te beheren.
Sommige tools dien je via een client (software) te verbinden met de server.

PSN: plexforce (ps4)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je wilt dus een webbased tool. De tweede, bruikbaar via alle devises, is een tweede eis / wens. In geval goedkoop mag je blij zijn als het op een iPad werkt, laat staan via smartphones of andere mobile dingen.

You pay peanuts you get monkeys ;)

Doe jezelf een lol, denk eens een ker goed na over wat dat pakket evht moet kunnen. Gebruik MoSCoW criteria. Maak vervolgens een longlist van applicaties die dat kunnen, en dan een shortlist. Kom je dr vanzelf. En ja, daar zit wat tijd in ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)