Geen netwerkverbinding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WDHBGS
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-09 07:52
Hallo,

Ik heb een probleem met de netwerkverbinding van mijn laptop. Dat beïnvloedt ook het afsluiten, denk ik, want na het afsluiten blijft de laptop aanstaan (op het scherm is dan niets meer te zien).
Sinds vanavond heb ik ook geen netwerkverbinding meer (zowel bedraad als draadloos).
Ik heb al de Wi-Fi drivers opnieuw geïnstalleerd (een tijd geleden) omdat de router soms vastliep als de laptop verbonden was. Dat probleem lijkt nu opgelost.

Het betreft een Clevo N170SD-laptop die compleet (incl. SSD, HDD en RAM) gekocht is bij ALTERNATE uit 2015.

Weten jullie misschien wat ik nog kan proberen (op een herinstallatie en systeemherstel na)?

Alvast bedankt!

Groetjes, WDHBGS

Alle reacties

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:51
Kun je je gateway (modem / router) ook niet meer benaderen?

Heb je nog wel internet op andere apparaten?

Wat je kunt doen:
- Modem (+ eventueel losse router) uitschakelen. 1 minuut uit laten. Eerst router aan doen, dan modem.
- Check je DNS en verander deze indien nodig.
- Geef al je apparaten (indien mogelijk) een vast intern ip nummer. Houdt de eerste reeks van deze nummers beschikbaar voor mobiele apparaten. Stel je netwerkrange is van 192.168.1.2 tot 192.168.1.100, stel het eerste apparaat in op 192.168.1.10 en de rest op hogere interne nummers.
Zo voorkom je interne ip conflicten en hou je voldoende (eerstvolgende) ip nummers vrij voor mobiele apparaten. Op mobiele apparaten (zoals smartphones) stel je meestal geen intern ip nummer in omdat je de telefoon ook buitenhuis meeneemt en soms op andere netwerken zit.

Mijn YouTube Channel

• WDHBGS
Bedankt voor je antwoord!

Op alle andere apparaten hou ik wel netwerkverbinding.
Het veranderen van de DNS (naar 8.8.8.8 en 8.8.4.4) werkt ook niet.
Ik krijg wel een ongebruikt IP-adres toegewezen, maar er worden hem paketten verzonden en ontvangen.

Vandaag ga ik proberen om de drivers van de netwerkkaarten opnieuw te installeren, want volgens Apparaatbeheer is er nu geen stuurprogramma geïnstalleerd voor de Wi-Fi-kaart (Intel Dual Band Wireless-AC 7265) en de bedrade verbinding werkt ook niet.

Maar ik kan wel verbinding maken met Wi-Fi-netwerken. Als ik dan kijk bij de status van de netwerkverbinding staat er 'Status van media: uitgeschakeld' terwijl ik wel een IP-adres toegewezen heb gekregen. De netwerkinstellingen staan goed (TCP/IP IPv4 en IPv6 staan ook gewoon aan).

Vanaf de laptop kan ik ook niet meer op de webinterfaces van de routers komen (tweede router wordt gebruikt als repeater en heeft vast IP-adres buiten DHCP-range).

Groetjes, WDHBGS

[ Voor 9% gewijzigd door WDHBGS op 24-09-2016 09:17 ]

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ik zou als eerste eens een UTP kabel pakken en kijken of je zo wel een verbinding krijgt. Als dit wel werkt, dan zou ik eerder denken dat je WiFi kaartje een defect heeft oid

niet goed gelezen (net wakker)

[ Voor 10% gewijzigd door Breezers op 24-09-2016 09:18 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• WDHBGS
Na het opstarten in veilige modus en na het uitschakelen van wat onbelangrijke niet-Microsoft-services en opstartende programma's start Windows helemaal niet meer op. Hij blijft hangen tijdens het opstarten. Opstarten in de veilige modus gaat nog wel.

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-10 22:18
Van de regen in de drup, ik denk dat je teveel uitgezet hebt. om welke windows gaat het?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• WDHBGS
Het gaat om Windows 10 Pro 64-bit.
Dat was ik vergeten te melden in de eerste post, sorry.

Ik heb alles in MSCONFIG weer aangezet, maar hij komt niet verder dan het opstartscherm (opstarten in Veilige modus werkt wel).

Uiteindelijk lukte zelfs resetten in Windows 10 niet, dus ik heb Windows opnieuw geïnstalleerd (na het maken van een back-up met behulp van een live USB-stick).

Bedankt voor jullie reacties!

Ik ben blij dat het opgelost is.

Groetjes, WDHBGS

[ Voor 78% gewijzigd door WDHBGS op 26-09-2016 08:26 ]

Pagina: 1