crontab - tty

Pagina: 1
Acties:

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 23:13
Ik wi een scriptje draaien in crontab, en dat scriptje moet eerst een programma stoppen en daarna moet hij dat programma weer opstarten.
Nou dat is opzich geen probleem gewoon killall <naam> en daarna opstarten.

Maar ik wil graag dat crontab dit programma opstart in een tty, in dezelfde als waar hij hem heeft "vermoord". Ik draai dit programma altijd op tty4.

Is dit mogelijk? En zo ja, hoe?

...

• bkor
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wil je de output van dat programma naar tty4? Dan kan je gewoon /usr/bin/prog > /dev/tty4 doen. Als je echter het programma op tty4 ook wilt bedienen, dan lijkt screen mij de beste oplossing.

Maar waarvoor moet je perse het programma stoppen en weer starten? Wat voor een programma werkt zo brak? Kan je niet gewoon een kill -HUP doen?

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 23:13
Het gaat om PunkBuster, een anticheat programma voor mijn counterstrike server. Maar het programma is echt super brak. Je kan hem dus niet gewoon herstarten ofzo en hangt ook (te) vaak. De windows versie van ze in zelfs stabieler...
Daarom wil ik hem gewoon iedere nacht zelf maar afsluiten en herstarten. Strax ben ik lange tijd op vakantie en kan dus niet handmatig of via ssh de boel herstarten als het vastloopt.

...

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Gewoon een scriptje maken, waarbij je grept op de naam, danwel z'n PID (ps -fA |grep xxx). Komt 'ie 'em niet tegen dan gewoon een respawn doen.

Heb zelf zoiets draaien om m'n ADSL UP te houden :)

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• bkor
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op donderdag 28 juni 2001 17:17 schreef The_Jester het volgende:

Heb zelf zoiets draaien om m'n ADSL UP te houden :)
Ik gebruik het volgende, werkt perfect (geen script nodig die handmatig checkt): http://www.xs4all.nl/~rklazes/data/pptp-1.0.3-rk1.LEESMIJ.txt