Monitor gaat even uit bij reboot

Pagina: 1
Acties:

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-08 22:04
Ik heb dit probleem nu al zolang ik het ASUS P3B-F mobo heb. Als ik mijn pc herstart met Windows of CTRL+ALT+DEL doe in DOS, altijd duurt het net lang genoeg dat de monitor 1 sec. in stand-by valt en daarna weer aanspringt.

Nu vond ik dit nooit zo errug. Maar nu ik een gloednieuwe phatte monitor heb, wilde ik toch wel eigenlijk weten of hier niet iets aan te doen is?

edit:

typo's

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:43

Exirion

Gadgetfetisjist

Het verschilt bij mij per BIOS versie van het mainboard. Ik heb een paar keer een nieuwere BIOS geprobeerd, en elke keer weer terug gegaan omdat er meer nadelen dan voordelen aan zaten. 1 ervan was inderdaad dat het signaal van de videokaart langer wegbleef, dus dan gaat ie heel even standby. Opzich niet zo'n ramp :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• tiguan
Dus het is niet schadelijk voor een monitor dat ie tijdens een reboot 1 sec. uit/aan gaat?

Verwijderd

Ik heb het ook en heb het altijd gehad ook met een ctx scherm en en nu een iiyama :)

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Natuurlijk is het niet goed voor je buis.
Het lijkt erop dat jouw PC niet permanent doorlust naar je monitor. Wellich kun je een aparte voedingskabel voor je monitor gebruiken ipv zo'n doorlusgeval.

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Dit gebeurt ook in Windows als ie bijna uitgeladen is, je beeld versprint even en komt weer terug.

Maar dit kan ik met mijn TNT2 in het menu uitzetten, was iets met reset ofzo.

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:18
dat heb ik ook, toch geen probleem ?

• tiguan
Op donderdag 28 juni 2001 14:25 schreef The_Jester het volgende:
Natuurlijk is het niet goed voor je buis.
Het lijkt erop dat jouw PC niet permanent doorlust naar je monitor. Wellich kun je een aparte voedingskabel voor je monitor gebruiken ipv zo'n doorlusgeval.
Nee joh, hij zit gewoon in het stopcontact (niet in de pc), maar tijdens de reboot blijft het V-Sync (of het het ook heet) signaal te lang weg om de monitor aan te laten staan. M'n monitor gaat na ongeveer 3 seconden automatisch op standby.

• tiguan
Op donderdag 28 juni 2001 14:26 schreef Redje het volgende:
Dit gebeurt ook in Windows als ie bijna uitgeladen is, je beeld versprint even en komt weer terug.
Geen last van.
Was dat voor menu? Heeft de TNT1 dat ook?

Verwijderd

Heb ik ook met mijn sony g400, matrox g450 en abit kt7a, geen probleem lijkt me

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Op donderdag 28 juni 2001 14:26 schreef Redje het volgende:

Dat heb ik sinds kort ook met mijn V7700 deluxe.
Ik draai nu de Asus 12.60 drivers en met de gewone detonator drivers doet ie het niet.

Niet?
[Specs]

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Ih, sorry. Had ik dus verkeerd begrepen...
Lijkt mij dan niet zo'n probleem, zolang je maar niet elke keer een degauss krijgt.

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Op donderdag 28 juni 2001 14:28 schreef Wannapuf het volgende:
Was dat voor menu? Heeft de TNT1 dat ook?
Ik draai momenteel Win2k die heeft dit menutje niet, maar het zit bij je video settings.... d8 onder monitor anders ergens bij die Nvidia drivers...

Het heeft er enkel mee temaken dat kort voordat Win98 uitgeboot is, flikkert ff je beeldscherm, kan geen kwaad, maar is wel irri :) Hij kijkt dan naar je beeldscherm met PnP. Dit moet je dus ff uitzetten.

• tiguan
Op donderdag 28 juni 2001 18:25 schreef Redje het volgende:

[..]

Ik draai momenteel Win2k die heeft dit menutje niet, maar het zit bij je video settings.... d8 onder monitor anders ergens bij die Nvidia drivers...

Het heeft er enkel mee temaken dat kort voordat Win98 uitgeboot is, flikkert ff je beeldscherm, kan geen kwaad, maar is wel irri :) Hij kijkt dan naar je beeldscherm met PnP. Dit moet je dus ff uitzetten.
Ik ben bang dat dat niet gaat werken. Draai bovendien ook alleen maar Win2K.
Pagina: 1