Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Modem ipv bridge accespoint creeren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jarf
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-11 16:36
Mijn vraag
Beste tweakers,

Misschien is mijn vraag al een aantal keer gesteld maar wat ik overal lees is hoe je een nieuwe router in het netwerk als accespoint kunt instellen. Echter heb ik een asus router gekocht voor zolder waar een vpn-functie op zit. Om dit te gebruiken mag de router niet in accespoint modus gezet worden. Is er een manier om daar wel gebruik van te maken?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ubee evw3200 (modem/router)
Ip 192.168.0.1
Dhcp-server aan start op 192.168.0.10
Pool size 245

Asus rt-n18u
Accespointmodus
Ip 192.168.0.2

Het zou super zijn als iemand hier een oplossing op weet! De modem kan namelijk niet op bridge omdat er 2lan poorten in gebruik zijn en de wifi beneden volop in gebruik is.

Mvg

Alle reacties

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Jarf schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 18:17:
...De modem kan namelijk niet op bridge omdat er 2lan poorten in gebruik zijn en de wifi beneden volop in gebruik is...
Zet je toch je Asus beneden?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Jarf
Dan heb ik geen modem..

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:31

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Wat je kan doen is de Ubee in bridge zetten en de asus als router erachter. Boven een eenvoudige ap zetten. Je moet alleen een extra ap/router (in ap modus) kopen.

Edit:
Waarschijnlijk haal je met de router maar een paar mbit via vpn, de router is er niet voor gemaakt. Dus beter neem je een mini-pc, nas of iets dergelijks als vpn-server. Dan kan je wel je hele uplink en downlink halen. Om te experimenteren met vpn kan een router prima werken, maar voor snelheid niet.

[ Voor 49% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 24-09-2016 21:52 . Reden: aanvulling vpn ]

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:34

MsG

Forumzwerver

T.Kreeftmeijer schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 21:46:
Wat je kan doen is de Ubee in bridge zetten en de asus als router erachter. Boven een eenvoudige ap zetten. Je moet alleen een extra ap/router (in ap modus) kopen.
Uit de TS:
Het zou super zijn als iemand hier een oplossing op weet! De modem kan namelijk niet op bridge omdat er 2lan poorten in gebruik zijn en de wifi beneden volop in gebruik is.
Wat voor VPN-functionaliteit heb je precies nodig? Elke normale router kan toch wel gewoon VPN doorsturen?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

MsG schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 21:52:
[...]

Uit de TS:

[...]

Wat voor VPN-functionaliteit heb je precies nodig? Elke normale router kan toch wel gewoon VPN doorsturen?
Dat klopt, dmv portforwarding. Het probleem is waarschijnlijk zo dat de asus geen vpn server kan zijn, wanneer die niet in routermode staat. Zo heb ik het gelezen.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• Jarf
T.Kreeftmeijer schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 22:03:
[...]

Dat klopt, dmv portforwarding. Het probleem is waarschijnlijk zo dat de asus geen vpn server kan zijn, wanneer die niet in routermode staat. Zo heb ik het gelezen.
Klopt ja! Ik wil de vpn functie gebruiken voor wifi-netwerken die restricties hebben en om mijn nas te bereiken. Ik ben nog niet zo thuis in de services die nas4free te bieden hebben. Is het mogelijk om in nas4free een vpn-server op te zetten? Dat zou het probleem ook oplossen!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Jarf schreef op zondag 25 september 2016 @ 12:24:
[...]

Klopt ja! Ik wil de vpn functie gebruiken voor wifi-netwerken die restricties hebben en om mijn nas te bereiken. Ik ben nog niet zo thuis in de services die nas4free te bieden hebben. Is het mogelijk om in nas4free een vpn-server op te zetten? Dat zou het probleem ook oplossen!
Ik ken nas4free niet, maar ik verwacht dat je daarin ook een vpn server kan opzetten.

Misschien heb je hier wat aan: http://wiki.nas4free.org/...ection&s[]=vpn&s[]=server

[ Voor 13% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 25-09-2016 13:06 ]

• Jarf
T.Kreeftmeijer schreef op zondag 25 september 2016 @ 13:02:
[...]

Ik ken nas4free niet, maar ik verwacht dat je daarin ook een vpn server kan opzetten.

Misschien heb je hier wat aan: http://wiki.nas4free.org/...ection&s[]=vpn&s[]=server
Bedankt voor uw reacties ik zal er eens dieper in duiken! Ik ben nog een beginner zegmaar. 8)7

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Jarf schreef op zondag 25 september 2016 @ 14:10:
[...]

Bedankt voor uw reacties ik zal er eens dieper in duiken! Ik ben nog een beginner zegmaar. 8)7
Veel succes, ik hoor graag of get gelukt is.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Hûh? Is je benedenverdieping zo klein dat er geen modem èn een router kunnen staan?
Mijn idee was dat je toch je modem in bridgemode laat zetten. Dan gaat de wifi op je modem uit. Daarom zet je de Asus naast dat modem; hebben ze beneden hun wifi en jij je VPN

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Jarf
Brahiewahiewa schreef op zondag 25 september 2016 @ 16:15:
[...]

Hûh? Is je benedenverdieping zo klein dat er geen modem èn een router kunnen staan?
Mijn idee was dat je toch je modem in bridgemode laat zetten. Dan gaat de wifi op je modem uit. Daarom zet je de Asus naast dat modem; hebben ze beneden hun wifi en jij je VPN
Aah dan heb ik niet duidelijk naar voren laten komen dat ik boven dan geen wifi/ethernet heb. :'(
Maar bedankt voor het meedenken! :*)

• Jarf
Uiteindelijk opgelost door mijn asus router op 192.168.1.1 te zetten en de lankabel van de ziggorouter naar de wanpoort van mijn asus router. Zo kon ik wel vpn gebruiken!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Jarf schreef op donderdag 29 september 2016 @ 23:41:
Uiteindelijk opgelost door mijn asus router op 192.168.1.1 te zetten en de lankabel van de ziggorouter naar de wanpoort van mijn asus router. Zo kon ik wel vpn gebruiken!
Heb je dan niet nu twee gescheiden netwerken en dubbele nat? Of is de asus in ap modus, als dat zo is wordt de wanport omgezet als lan uplink. Wat is de snelheid die je haalt?

• Jarf
T.Kreeftmeijer schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 07:21:
[...]

Heb je dan niet nu twee gescheiden netwerken en dubbele nat? Of is de asus in ap modus, als dat zo is wordt de wanport omgezet als lan uplink. Wat is de snelheid die je haalt?
Ik heb inderdaad 2 gescheiden netwerken en mijn asus router is nu een client geworden van de ziggo router.
Ik zou niet weten waar ik kan vinden of op beiden "NAT" aanstaat.

De asus staat gewoon als router ingesteld en deelt dus ook ip adressen uit aan alles in de .192.168.1.x range uit.

De snelheid is nagenoeg hetzelfde op beide routers en ook de max die we gekregen hebben van ziggo. :)

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Jarf schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 17:09:
[...]

Ik heb inderdaad 2 gescheiden netwerken en mijn asus router is nu een client geworden van de ziggo router.
Ik zou niet weten waar ik kan vinden of op beiden "NAT" aanstaat.
Als je hem als router hebt ingesteld staat nat aan. Net als een firewall, waarschijnlijk of die heb je uitgezet.
De asus staat gewoon als router ingesteld en deelt dus ook ip adressen uit aan alles in de .192.168.1.x range uit.
Je hebt nu dus eigenlijk twee gescheiden netwerken, geen probleem verder. Totdat je een server/nas/pc met rdp/netwerk printer/ez hebt staan. Je moet dan alle poorten doorsturen en de doorvoer snelheid id gelimiteerd tot de lan-wan snelheid, dat is nooit gigabit bij de consumenten router. Ik heb zelf deze configuratie alleen voor het gastnetwerk, die hoeven toch alleen internet. Verder raadt ik deze configuratie sterk af. :) :)
De snelheid is nagenoeg hetzelfde op beide routers en ook de max die we gekregen hebben van ziggo. :)
Dat kan, maar als je de daadwerkelijke doorvoerensnelheid gaat meten, zie je waarschijnlijk dat het tegenvalt.

Pagina: 1