Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• Blue Rays
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16-09 18:34
Ik zoek een?
Goede mobiel die niet te duur is (100-250) voor mijn moeder. Ze kan maar één hand gebruiken dus misschien maakt dat nog uit qua keuze. Ze mailt veel en whatsappt ook veel. Video's kijkt ze haast niet.
Vul hier in welk apparaat je zoekt.
Zoals hierboven staat, niet te duur. Goede accu (dus die niet na een uur leeg is), snelle processor en minimaal 2GB RAM.
Wat is je budget?
€100-250

Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
Het moet emails goed aan kunnen (wat natuurlijk best simpel is) maar ik vraag me vooral af wat voor grootte scherm goed is voor éénhandige.
Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Ik dacht zelf aan de HTC One M8 aangezien dat scherm 5" is en HTC mij goed is bevallen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe zit het met merken als Huawai en Sony? Welke reeks is daarvan 'geschikt' voor deze eisen?

Ik hoop dat jullie meer weten :)

Beste antwoord (via Blue Rays op 24-09-2016 18:20)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-11 19:35
Je zou dan in de winkel nog naar de Lumia 650 kunnen kijken voor haar, een mooi toestel met prettig OLED scherm, en bovenal updates. Gezien het beperkte gebruik voor mail en whatsapp, en ze geen lock in heeft met Google voor haar mail, is dit de beste prijs prestatie verhouding in de markt voor haar.
pricewatch: Microsoft Lumia 650 Wit

Wil je toch Android, omdat ze dat gewent is, zou ik bij Samsung blijven en bijvoorbeeld de J5 kiezen:
pricewatch: Samsung Galaxy J5 (2016) Zwart

Je keuze voor de M8 (wat ook een fijn toestel is) heeft als nadeel dat het toestel oud is en geen updates meer krijgt. En met allerlei virus rommel die via mail verspreid wordt, en aangezien dat haar hoofdgebruik is, zouden updates wel iets zijn om mee te nemen.

Alle reacties

• swhnld
Wat voor toestel heeft je moeder nu? En welke mail provider gebruikt ze?

Verder, neem haar eens mee naar de winkel als ze dat kan, en probeer de diverse formaten schermen uit. De M8 die je noemt met 5 inch scherm is als toestel best groot doordat HTC de speakers er onder en boven heeft zitten. Vaak zie je bij de specificaties van een toestel de screen to body ratio, wat een indicatie is hoe effectief de ruimte gebruikt wordt.

Ook kun je best grotere telefoons gebruiken als die een functie in hun software hebben die het scherm naar beneden brengt zodat je er makkelijker bij kunt, en daarna weer groot scherm hebt om daar van te genieten.

Als laatste, mijn moeder heeft tijdelijk (bijna 2 jaar) eenzelfde probleem gehad na een ongeluk met verbrijzeld bot in haar arm. Onze oplossing was een pennetje voor de bediening en een case om het toestel in een prettige hoek neer te leggen zodat ze het niet vast hoefde te houden, op die manier kon ze zelfs haar tablet computer (MS Surface) gebruiken.

• Blue Rays
swhnld schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 11:29:
Wat voor toestel heeft je moeder nu? En welke mail provider gebruikt ze?

Verder, neem haar eens mee naar de winkel als ze dat kan, en probeer de diverse formaten schermen uit. De M8 die je noemt met 5 inch scherm is als toestel best groot doordat HTC de speakers er onder en boven heeft zitten. Vaak zie je bij de specificaties van een toestel de screen to body ratio, wat een indicatie is hoe effectief de ruimte gebruikt wordt.

Ook kun je best grotere telefoons gebruiken als die een functie in hun software hebben die het scherm naar beneden brengt zodat je er makkelijker bij kunt, en daarna weer groot scherm hebt om daar van te genieten.

Als laatste, mijn moeder heeft tijdelijk (bijna 2 jaar) eenzelfde probleem gehad na een ongeluk met verbrijzeld bot in haar arm. Onze oplossing was een pennetje voor de bediening en een case om het toestel in een prettige hoek neer te leggen zodat ze het niet vast hoefde te houden, op die manier kon ze zelfs haar tablet computer (MS Surface) gebruiken.
Ze heeft nu de Samsung Galaxy Trend Plus. Mijn idee was inderdaad om naar een winkel te gaan om te kijken wat goed is qua grootte. Bedankt voor je antwoord, hier heb ik wat aan gehad :)

EDIT: Ze gebruikt Ziggo Webmail, outlook en gewoon live (voormalige hotmail).

Acties:
  • Beste antwoord

• swhnld
Je zou dan in de winkel nog naar de Lumia 650 kunnen kijken voor haar, een mooi toestel met prettig OLED scherm, en bovenal updates. Gezien het beperkte gebruik voor mail en whatsapp, en ze geen lock in heeft met Google voor haar mail, is dit de beste prijs prestatie verhouding in de markt voor haar.
pricewatch: Microsoft Lumia 650 Wit

Wil je toch Android, omdat ze dat gewent is, zou ik bij Samsung blijven en bijvoorbeeld de J5 kiezen:
pricewatch: Samsung Galaxy J5 (2016) Zwart

Je keuze voor de M8 (wat ook een fijn toestel is) heeft als nadeel dat het toestel oud is en geen updates meer krijgt. En met allerlei virus rommel die via mail verspreid wordt, en aangezien dat haar hoofdgebruik is, zouden updates wel iets zijn om mee te nemen.

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-11 11:46
De Moto G van vorig jaar zit mooi onderin je prijsrange en is een 5" toestel met goeie reviews:
pricewatch: Motorola Moto G (2015) 2GB ram, 16GB opslag Zwart

• Blue Rays
Bedankt voor jullie antwoorden! Ik zal het allemaal ff bekijken :)
Pagina: 1