Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pc start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

• Pont Max
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09 17:31
Mijn pc start sinds een paar dagen niet meer op. Kom er maar niet achter wat de exacte oorzaak is.
Uiteraard is alles aangesloten zoals het zou moeten. Ik hoor dat de schijf gaat draaien en hij 'rekent' dan even maar daar blijft het bij. Monitor geeft geen signaal en de pc blijft daarna constant op dezelfde toeren draaien zonder rekenwerk. Er gaan ook geen lampjes branden of iets dergelijks.

Mijn vermoeden is nu dat de hdd kapot is gegaan.

Voorheen starte hij ook wel eens niet op maar na een paar poging deed hij het gewoon als vanouds. Hoe determineer ik nu met zekerheid wat het is en nog beter... hoe op te lossen?

Verwijderd

Als de HDD defect zou zijn zou je gewoon beeld moeten krijgen, kun je testen door bijv. naar Bios te gaan. (Meestal met F2/F8 of F10 toets indrukken tijdens opstarten)

Als je helemaal geen beeld krijgt dan is het niet de HDD, probeer als eerst de monitor uit te sluiten door bijv. hem aan te sluiten op een andere PC of laptop.

• Pont Max
De monitor inmiddels afgekoppeld en een laptop aan de pc gehangen. Ik krijg dan ook op de laptop zwart beeld.
Monitor aan de laptop gehangen en die geeft gewoon beeld. Die doet het zoals het hoort.

Opmerkelijk vond ik wel dat als ik, ondanks geen signaal, inlog met mijn wachtwoord ik via de speaker wel het welkomst geluid van de opstartende Windows hoor.

Zou het kunnen zijn dat mijn videokaart het ineens in zijn geheel begeven heeft?

[ Voor 24% gewijzigd door Pont Max op 26-09-2016 11:49 ]

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:57

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Dat zou heel goed kunnen. Heb je een losse videokaart of heb je een on-board videokaart? Als je beide hebt, toevallig, dan kun je nog even proberen om de monitor op het moederbord aan te sluiten in plaats van op de losse videokaart.

In het geval van een losse defecte kaart zul je deze moeten vervangen en anders zit je er mogleijk zelfs aan vast dat je het moederbord moet vervangen of een losse videokaart gaan gebruiken in plaats van de defecte onboard videokaart.

Succes er mee!

-EDIT-
Kabel zou natuurlijk ook een probleem kunnen zijn. Andere kabel geprobeerd?

[ Voor 8% gewijzigd door ElCondor op 26-09-2016 11:53 ]

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• Pont Max
Heb even gekeken naar de kaart. Ik zie een Radeon HD 4650 zitten. Neem aan dat dat de losse videokaart is. Maar geen idee of die stuk is. Hoe kom ik hier achter?

Of ik beiden heb weet ik ook niet. Ik heb maar drie inputs, Dvi, VGA en HDMI en dat is allemaal op dezelfde kaart. Hoe ik die evt rechtstreeks op het moederbord moet aansluiten is me een raadsel.

Kabels heb ik geprobeerd te wisselen. Hoewel de laptop geen dvi uitgang heeft werkte de monitor wel op vga. Op de desktop gaf hij op zowel de dvi als vga geen signaal wanneer aangesloten met de twee verschillende kabels.

[ Voor 56% gewijzigd door Pont Max op 26-09-2016 12:33 ]