Ik maak zo af en toe een serie productfoto's. Die bestaan uit foto's van de zijkant van een houten schaal/vaas en ook foto's van boven. Voor de foto's gebruik ik een statief, maar het is nogal vervelend om, bij een grotere schaal/vaas, alle drie de poten van het statief uit te moeten schuiven om echt 'van boven af' te fotograferen.
Omdat ik vaak bij een lange sluitertijd uitkom, is met de hand vasthouden geen optie, ook niet met stabilisatie.
Zijn er statieven waarbij er meer dan zo'n 40 cm verticale buis in zit? Zijn er alternatieven, zoals een kop die ik zelf schuivend aan bv. een steigerpijp kan knutselen?
Voorbeeld van een foto met de verticale buis naar boven:

en met de buis naar beneden:

Deze is 40 cm hoog, dus om echt van boven te fotograferen moet de camera wel een eind de lucht in.
Gewicht van het statief maakt niet uit, de prijs is zeker wel een belangrijk punt, iets wat gebruikt op marktplaats te vinden is lijkt me nog het fijnst :-)
Omdat ik vaak bij een lange sluitertijd uitkom, is met de hand vasthouden geen optie, ook niet met stabilisatie.
Zijn er statieven waarbij er meer dan zo'n 40 cm verticale buis in zit? Zijn er alternatieven, zoals een kop die ik zelf schuivend aan bv. een steigerpijp kan knutselen?
Voorbeeld van een foto met de verticale buis naar boven:

en met de buis naar beneden:

Deze is 40 cm hoog, dus om echt van boven te fotograferen moet de camera wel een eind de lucht in.
Gewicht van het statief maakt niet uit, de prijs is zeker wel een belangrijk punt, iets wat gebruikt op marktplaats te vinden is lijkt me nog het fijnst :-)
hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl