Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Programeren/Gaming werkstation Zwart/WIt build

Pagina: 1
Acties:

• juggle
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:18

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Topicstarter
Ahoi Tweakers,

Na een tijdje diverse topics te hebben gevolgd omtrent het pc in elkaar zetten begin het toch weer te jeuken :-) Ik ga vanavond de bestelling plaatsen (voor 20.00) zodat ik morgen alles in huis heb. 2 jaar geleden heb ik een toffe pc samengesteld en deze ga ik nu vervangen. Zie hieronder mijn oude pc:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 250,49€ 250,49
1Gigabyte GA-Z97X-UD3H€ 157,99€ 157,99
1Palit GTX 980 Ti Super JetStream 6 GB€ 419,-€ 419,-
1WD Green WDBAAY0010HNC, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Fractal Design Define R4 Pearl Black - Window€ 90,50€ 90,50
1Logitech HD Pro Webcam C920€ 73,95€ 73,95
1Samsung S34E790C Zilver, Zwart€ 749,-€ 749,-
1Thermalright True Spirit 140 Power€ 55,50€ 55,50
1Logitech K800 Wireless Illuminated Keyboard Qwerty€ 82,-€ 82,-
1Logitech MX Master Wireless Mouse€ 73,95€ 73,95
2Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 46,32€ 92,64
1Corsair RM650x€ 104,35€ 104,35
1Samsung 840 EVO 120GB€ 0,-€ 0,-
1Samsung 850 EVO 1TB€ 309,-€ 309,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.458,37

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk programmeren in PHP. Ik gebruik PHPstorm, Vagrant, NodeJS, Virtualbox, Composer RabbitMQ, Beanstalkd etc... Op zich geen zware programma's maar PHPStorm in combinatie met meerdere VM's open kan wel in de resources lopen. Daarnaast ben ik een een vervent gamer. Hoe meer grafische kracht hoe beter. Dus geen competatieve shooters maar zoveel mogelijk eyecandy op de hoogst mogelijke setting. Het liefst op 60fps maar 45 is ook prima als ik daardoor msaa op x4 kan zetten :-)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 1.800 euro. Geen keiharde grens maar meer hoeft niet wat mij betreft.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Yes, Neem het volgende mee:

- Samsung 34e790c UltraWidescreen 3440x1440
- Samsung 850 EVO 1TB
- Samsung 840 EVO 120GB
- WD Green WDBAAY0010HNC, 1TB
- MX master mouse
- K800 Keyboard

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Snelle processor en dito videokaart. Wel binnen de perken. Dus bang voor bucks. Zie lijst hieronder:

PS, de sleeved cabelemod set is uiteraard wit en niet oranje. Maar deze staat niet in de pricewatch ;-)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 348,90€ 348,90
1MSI Z170A KRAIT GAMING 3X€ 146,49€ 146,49
1Palit GeForce GTX 1080 JetStream 8GB€ 690,99€ 690,99
1NZXT S340 Wit€ 65,95€ 65,95
1Cablemod C-Series AXi/HXi/RM (kabelset oranje)€ 92,-€ 92,-
1Cryorig A80 (CR-A8A)€ 124,99€ 124,99
1Corsair ML120 Pro LED Wit, 120mm€ 21,90€ 21,90
1Corsair ML140 Pro LED Wit, 140mm€ 25,90€ 25,90
1Corsair Vengeance LED CMU32GX4M2C3200C16€ 204,01€ 204,01
1Corsair RM550x€ 94,80€ 94,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.815,93

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en Nvidia fanboy :-) Daarnaast wil ik een mooie cleane zwart/wit build hebben die mooi staat op een bureau. Dit beperkt de keuze tot zwart/wit componenten. Dit vind ik erg belangrijk.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energie verbruik is niet het belangrijkste. De pc moet echter wel stil zijn. Heb express voor semi-passieve videokaart en voeding gekozen zodat bij programmeer werk de pc lekker stil blijft.

Ga je overklokken?
Ach ja, niet als een pro maar wel omdat het kan. :-)

Wat verwacht je van ons?
Ik heb redelijk ervaring met het bouwen van pc's dus ben geen beginner. Dit is echter wel mijn eerste build waarbij ik het estetische heel belangrijk vind. Het moet echt een mooie pc worden. Daarnaast weet ik niet of alle componenten bijelkaar kunnen. Zoek dus meer advies op de huidige samenstelling of deze mogelijk is. Met name op de waterkoeling omdat ik daar niet bekend mee ben. Daarnaast zie ik hier mensen geweldige pc's bouwen die er ook echt tof uitzien. Dus commentaar op de looks zijn ook zeker welkom.

Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl

• Toxic_Dreams
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22-11 11:39
De 1070 is goed genoeg voor 1440p gamen hoor en bied een betere bang for buck ratio dan de 1080. Voor de rest prima..

Ik heb even gekeken naar die kabels en gewoon een setje gevonden ( in het wit )? Nou weet ik niet of deze voldoet aan je eisen, maar ze zijn er wel hoor :+

pricewatch: Corsair Professional Individually sleeved (Type 3, Generation 2)

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Misschien een idee om te wachten op de kaby lake procs?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Topicstarter
Bedankt voor je reactie! Wat betreft de videokaart kan ik niet in je advies meegaan. Ik game namelijk niet op 1440p maar op ultra-wide. Hiermee moet je dus rekening houden met ongeveer 20% tot 30% fps verlies ten op zichte van 1440p. In mijn optiek moet je dan toch teveel concessies doen in grafische kwaliteit. Alles moet op Ultra en het liefst 60fps. De gtx1080 is dus onbespreekbaar. Wellicht een andere fabrikant.

Ik heb alles al klaarstaan inmiddels in de shoppingcart :-) Ik bedoel dus dat ik de cablemod set al heb uitgekozen alleen niet in het oranje. In de corsair set zat geen moederbord voedingskabel.

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Topicstarter
@battler

Ja ach, er is altijd wel iets om op te wachten als je een pc gaat kopen toch :-)

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Zekers, ik wist niet of je er al van op de hoogte was.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Topicstarter
Jazeker zou het liefst misschien ook nog wachten op de gtx1080 ti maar ja... dat wordt dan pas volgend jaar...

• TheInsomniac
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Zijn wel wat opmerkingen te maken of het nu een mooi gebalanceerd systeem is. Denk dat er qua CPU/geheugen wel wat te besparen valt, maar je hebt het budget en houdt duidelijk van vette systemen. En dat mag, dus in die zin mooi systeem met goede onderdelen.
Als ik jou was zou ik nog wel wat verder kijken qua waterkoeling, die vind ik nog een beetje meh, dat kan een stuk vetter. In jouw geval zou ik kijken naar een niet AIO set, want deze ziet er niet echt spannend uit vind ik.

Wat mij opviel is dat de kast die je kiest wel met een idee is, maar relatief budget is in vergelijk met de rest van het systeem. Er zijn kasten, misschien zou je zelf ook nog eens even moeten kijken (ken je smaak niet), maar bijvoorbeeld onderstaande kasten vind ikzelf al een stuk interessanter:

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Carbide Clear 400C Wit€ 98,-€ 98,-
1Corsair Graphite 780T Wit€ 187,95€ 187,95
1Fractal Design Define R5 Wit Window€ 112,51€ 112,51
1Phanteks Enthoo Evolv Wit€ 116,50€ 116,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 514,96

Make it fool proof and someone will make a better fool.

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Topicstarter
TheInsomniac schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 16:30:
Zijn wel wat opmerkingen te maken of het nu een mooi gebalanceerd systeem is. Denk dat er qua CPU/geheugen wel wat te besparen valt, maar je hebt het budget en houdt duidelijk van vette systemen. En dat mag, dus in die zin mooi systeem met goede onderdelen...
Thx! Houd zeker van vette systemen.Snap dat een i5 waarschijnlijk een betere keuze is en ook de 32GB is wat overkill. Maar jah, ik wil ook gewoon een vette pc dus dat is waar haha.

De kast vond ik zelf super clean en mooi. Ondanks dat deze tot de budget kant van de markt behoort heb ik verschillende reviews gezien die hem heel goed aanprijzen. Van jouw lijstje vind ik de corsair carbide wel erg mooi! Je ziet dus dat ik van strak en weinig franjes houd :-) De Fractal i een prachtige kast (die heb ik nu ook in het zwart) alleen vind ik de manier waarop aan de binnenkant de kabels weggewerkt kunnen worden op de s340 een stuk mooier. Ook is het plaatsen van de ssd's op de fractal echt heel onhandig gedaan (het moederbord moet los :s)

Oh trouwens, wleke waterkoeling zou je aanraden dan? Dat is waar ik echt weinig verstand van heb. Vond deze wel mooi omdat deze ook airflow houdt op de processor en moederbord.

[ Voor 7% gewijzigd door juggle op 23-09-2016 16:39 ]

• TheInsomniac
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Om eerlijk te zijn ben ik geen watercooling persoon (de pomp maakt meer herrie dan een gewone luchtkoeler, dus is wat dat betreft niet aan mij besteed), maar ziet er wel veel cooler (pun intended) uit.

Als je voor watercooling gaat, dan zou ik dat voor de looks doen. En als je kijkt wat er kan met custom watercooling loops, met clear tubes gevuld met witte vloeistof en LED's ziet dat er wel echt tof uit. Kost wel echt meer dan een AIO(all-in-one watercooling) maar de looks zijn echt gaaf.
Zwarte connectors en clear tubing met witte vloeistof ziet er superstoer uit.

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/jzyLp_PeDp8/default.jpg

Meeste van deze custom watercooling solutions zijn op basis van EK blokken en pompen etc.

Make it fool proof and someone will make a better fool.

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Topicstarter
Om eerlijk te zijn ben ik geen watercooling persoon (de pomp maakt meer herrie dan een gewone luchtkoeler, dus is wat dat betreft niet aan mij besteed), maar ziet er wel veel cooler (pun intended) uit...
Oeh jah wel heel gaaf maar een beetje te hoog gegrepen voor mij ben ik bang... Misschien leuk voor een volgend projectje :-) Anyway ik heb de bovenstaande configuratie inmiddels besteld. Morgen alles binnen zal dan wat foto's plaatsen :)

[ Voor 31% gewijzigd door juggle op 24-09-2016 00:35 ]

Pagina: 1