Welke android TV-BOX aanschaffen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 09:29
Hoi allen,

Ik ben van plan om een nieuwe box te kopen voor het tv kijken via streaming.

Nu heb ik zelf thuis bij mijn ouders de VU+ ZERO een linux doos met daarop streaming.
Echter werkt het niet 100% lekker.
- Hapert heel veel
- Blokkeert veel als je te lang op 1 zender staat

PS: ik heb 150M/bit download & 20M/bit uploadsnelheid van ZIGGO.

Ik weet wel dat het mogelijk is dus op deze te streamen.
Nu wil ik dus misschien toch overwegen een andere box te namen, namelijk een Android TV-BOX.
Nu is mijn VU+ ZERO box €119,- geweest en is nog al wat geld voor een box wat niet goed werkt.

Ik heb de volgende boxen bekeken:
-
Bqeel M8R Pro Android TV Box / Android 5.1 / 2GB SDRAM + 16GB eMMC / RK3368 A53 64BITS / Octal-Core-Cortex / KODI(XMBC) vorinstalliert / 4K / Bluetooth 4.0 / Dual Band Wi-Fi / HDMI Streaming Media Player €52,- exclusief verzending.
-
2016 Neuste Modell M9S Android TV BOX 2GB RAM 16GB ROM Amlogic S812 Quad Core AP6330 Dual Wi-Fi unterstützt 802.11n Neuste Version KODI 16.1 Android 5.1 Vorinstallierte Plugins Updated Von Leelbox Q1 M8S €62,- exclusief verzending.
De dik gedrukte benamingen gaat het mij om. Nu vroeg ik me af wat is een betere keuze??
Puur is het snel? Werkt het dan wel beter.. Gaat het niet storen of veel minder storen....

Komen af van amazon.de

Of moet ik totaal deze niet aanschaffen? Ik probeer hier wel een zeg maar een test-product aan te schaffen.Als een van deze werkt houdt ik deze natuurlijk. Zo niet dan om het beste te blijven bij VU+ ZERO..???

[ Voor 5% gewijzigd door theduke1989 op 23-09-2016 16:05 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plexter22
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-09 13:58
Himedia q10 pro aanrader.Je ben dan snel die andere boxje vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
In hoeverre is deze beter.

Qua ram/rom het zelfde als ik die heb getoond.

Qua SoC zie ik dat het een Huawei gebruikt ipv een van de bovengenoemde.
Zou dit zoveel beter presteren???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb zelf de Minix Neo H8 Plus gehad (Cortex A9r4, Mali 450, 2GB). Dit was geen goedkope box, maar ik was er niet tevreden mee.

-Netflix kon maar tot 1700kbit/seconde kwaliteit ipv 5800 (niet vanwege de hardware maar omdat Netflix geen HD licenties afgeeft voor de meeste Android apparaten)
-Plex werkte niet soepel, geluidsproblemen, erg veel transcoden terwijl dit niet zou moeten, willekeurig stoppen met afspelen
-De remote was zwaar ruk, je moest heel precies richten of de box deed niks. Had een bluetooth remote erbij gekocht welke het wel beter deed.

Deze heb ik weggedaan en er een Roku 3 voor in de plaats genomen. Wat een verschil, dit ding werkt gewoon. Geen haperingen via UTP, Wifi, speelt alles af, Netflix op 5800kbit (hoogste 1080P kwaliteit).

Ik kan niet alle dingen ermee die een Android box eventueel wel kan omdat er geen apps zijn als zodanig, maar een channel store. Dit apparaat is puur voor media consumptie. Als ik iets meer wil pak ik wel een computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
firebird_1979 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 16:49:
Ik heb zelf de Minix Neo H8 Plus gehad (Cortex A9r4, Mali 450, 2GB). Dit was geen goedkope box, maar ik was er niet tevreden mee.

-Netflix kon maar tot 1700kbit/seconde kwaliteit ipv 5800 (niet vanwege de hardware maar omdat Netflix geen HD licenties afgeeft voor de meeste Android apparaten)
-Plex werkte niet soepel, geluidsproblemen, erg veel transcoden terwijl dit niet zou moeten, willekeurig stoppen met afspelen
-De remote was zwaar ruk, je moest heel precies richten of de box deed niks. Had een bluetooth remote erbij gekocht welke het wel beter deed.

Deze heb ik weggedaan en er een Roku 3 voor in de plaats genomen. Wat een verschil, dit ding werkt gewoon. Geen haperingen via UTP, Wifi, speelt alles af, Netflix op 5800kbit (hoogste 1080P kwaliteit).

Ik kan niet alle dingen ermee die een Android box eventueel wel kan omdat er geen apps zijn als zodanig, maar een channel store. Dit apparaat is puur voor media consumptie. Als ik iets meer wil pak ik wel een computer.
Het is dus niet mogelijk met die Roku om apps uit Google Store te downloaden en installeren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
theduke1989 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 16:55:
Het is dus niet mogelijk met die Roku om apps uit Google Store te downloaden en installeren??
Nee, het heeft z'n eigen ecosysteem een beetje zoals Amazon dat ook heeft. Je kan "channels" toevoegen, dit kan bijvoorbeeld The Weather Channel zijn, of een TV kanaal. Maar het is niet hetzelfde zoals de Play store waar je programma's kan downloaden.

Het ligt er dus een beetje aan wat je er allemaal mee wilt doen of zoiets als dit wel of niet zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plexter22
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-09 13:58
Het gaat hierom dat t klopt goede stabiele rom .Update zich eigen als er een update beschikbaar is Zeer stabiel ik heb al wat van die boxje versleten altyd problemen met die dingen.Maar deze is zo stabiel en daarin tegen ook een zeer zeer goede mediaspeler niet de goedkoopste maar wel waar voor je geld .
Pagina: 1